No Further Stay op een tweede WHV?

Ems81

XPdite Sponsor
Ik zat even wat te lezen over de 'no further stay' condition op de site van de immigratie (http://www.immi.gov.au/media/fact-sheets/52bWaiving_Condition8503.htm). Ik wil namelijk op een tweede WHV naar Oz, en daarna een spouse visum aanvragen, ik wil dus GEEN no further stay condition op m'n visum. Maar ik raak in de war van de informatie op deze website (ik wil ze nog geen email sturen met deze vraag, want straks krijgen ze argwaan, en laten ze me helemaal Australie niet meer in, maar misschien weten jullie het).

Op de site staat het volgende:

Condition 8503 is a mandatory condition of the following visas:

Work and Holiday visa (subclass 462) if you have previously held two subclass 462 visas.


Ik dacht eerst dat je een no further stay (condition 8503) krijgt als je een WHV aanvraagt, terwijl je er al 2 gehad hebt (je vraagt dus een derde aan). MAARRRR.... aan de andere kant kun je toch maar max. twee WHV aanvragen? Zouden ze bedoelen dat je sowieso een no further stay condition krijgt op je TWEEDE WHV? Dus dat als ik straks een spouse visum wil aanvragen ik eerst het land weer uit moet?

Iemand een idee?
 
Ik gok ook dat laatste..

Kijk eens naar hoe lang die periode dan is.. is het een kwestie van weekje vakantie in NZ of ergens in Azie of gaat het om maanden? En hoe zit het met als je spouse visum wordt toegekend terwijl jij op je WHV in Australie zit.

Als jouw verhaaltje wel klopt en je gaat je spouse visum pas na je WHV aanvragen, dan zal het om een periode van maanden gaan, gok ik.
 
Back
Top