Nog wat vragen 189 visum

Nick Postma

New Member
Op dit moment heb ik de volgende zaken geregeld:
- IELTS gehaald
- ACS heeft mijn werkervaring en diploma beoordeeld en dit positief beoordeeld
- Medische keuring is met succes afgerond

Totaal aantal punten: 65
Nu heb ik gisteren een Expression of Interest ingediend voor het 189 visum.
Mijn beroep, Systems Analyst, staat op de SOL en ik voldoe verder aan alle eisen.

Maar dan mijn vragen:
1) Kun je zowel een visum krijgen voor Australie terwijl je onderwijl een zelfde soort visum krijgt voor een ander land, in mijn geval Nieuw-Zeeland of Canada?

2) Verwachten jullie dat voor Systems Analysts de kandidaten geselecteerd blijven worden die minimaal 70 punten hebben? Dat is sinds 14 april het geval en ik heb 65 punten. Zie ook: http://www.immi.gov.au/skills/skillselect/index/reports/report-14-04-2014/

3) Indien kandidaten geselecteerd blijven worden met 70 punten, zal dat per 1 juli dan weer anders zijn? Dan gaat de nieuwe telling in toch? En dan moet ik hopen dat Systems Analyst nog steeds op de SOL staat?

Hopelijk heeft iemand hier wat informatie over.
Wel balen dat het nu opeens sinds april veranderd is.
 
Hoi Nick, druk bezig met visa te verzamelen zie ik o_O
Geen idee waar je over praat, maar ik weet wel dat ze in Oz dagelijks iets kunnen veranderen. Zekerheid bieden ze in ieder geval nooit. En die lijsten verschillen ook per jaar en ze sluiten vaak ook nog eens ver voor de einddatum, genoeg is genoeg.
Misschien moet je eens een bureau in de hand nemen....? Succes!
 
Hoi Nick,
Ik kan helaas geen antwoord geven op je vraag. Misschien toch even een visumbureau bellen? Wie weet willen ze je deze info wel geven. Wij hebben deze week de beslissing genomen om te kijken wat de mogelijkheden zijn om te emigreren naar Australië. Nu zag ik dat jij i.i.g. al gekeken hebt hoeveel punten je hebt verzameld, waar kun je dit vinden? Ik heb even gegoogled maar kon zo snel niets vinden. Groetjes, Lien
 
Nick,

In antwoord op je vragen:

1) Het interesseert Australie niet wat je met andere landen doet en ze hebben bovendien geen enkele manier om dat uit te vinden.

2+3) Ik ben niet helemaal thuis in het huidige systeem, maar van jouw link leidt ik af dat jouw beroep dicht tegen de "ceiling" aanzit. Ik vermoed dat ze daarom vooral de 70-ers uitkiezen. Per 1 juli staat de teller weer op 0 en is alles weer mogelijk. Dat is niet zo heel ver weg meer, dus ik zou gewoon even geduld hebben. Wellicht kun je state sponsorship overwegen voor de extra puntjes.
 
Back
Top