Nominated door een bedrijf

DutchBoy

New Member
Hi,
Ik werk als systeem beheerder (10 jaar alweer) bij een internationaal bedrijf wat dus ook kantoren heeft in Australie (Melbourne)
We zijn net een week terug van 2 weken "proeven,ruiken, kijken" of we het leuk zouden vinden om daar te wonen/werken.
Ik heb HAVO/Meao, aantal Microsoft cursussen gevolgd, examen was nooit nodig, maar heb ik er uiteindelijk 1 weten te halen.
Bedrijf wil me graag daar hebben, ze willen me sponsoren. Alles lijkt goed te zijn, maar het visum is nu een "dingetje" wat nog niet geregeld is.
Ik google me suf maar ze maken het wel lastig. Ik stel me zo voor: bedrijf NL wil brief maken waarom juist ik naar Australie moet, en bedrijf Australie wil brief schrijven waarom ze mij willen hebben, en niet een lokaal iemand. Ik beheers specifieke kennis van alle systemen etc.
Kan iemand mij enigszins op weg helpen hoe ik dit proces versneld kan "regelen"?
Moet ik nu de visum aanvraag doen, of moet het Australische bedrijf de aanvraag doen?
Als het laatste, wat moet ik dan doen?
Moet ik zowiezo de IELTS test doen?
Mag mijn vrouw (als alles goed verloopt) ook automatisch werken in Australie?
Zou het super vinden als iemand me wat op weg helpt?
 
Dit is de pagina waar je moet starten met lezen: https://immi.homeaffairs.gov.au/vis...one/sponsoring-workers/learn-about-sponsoring

Deze pagina is geschreven voor je nieuwe werkgever maar lees het zelf eerst maar eens ;)

Versneld: Een term die in Australia niet bestaat.
IELTS: Ik denk het wel: https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/getting-a-visa/visa-listing/employer-nomination-scheme-186
Vrouw mag mee; of ze mag werken, denk het wel.

Maar de Sponsored visa's zijn enorm op zijn kop gegaan het afgelopen jaar. dus lees goed op de Immi site!!!
 
Belangrijkste aspect waar je aan zal moeten denken is waarom het bedrijf juist jou in Australie nodig heeft en niemand anders in Australie kan vinden. Mensen met Microsoft kennis zijn er voldoende of kunnen getrained worden, dus wat maakt jou nu juist uniek?

Succes
 


OFX
Back
Top