Nominated Skilled visa 190

Lizette

New Member
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben al langere tijd plannen om naar Australië (rondom Perth) te emigreren. Hij is 26 jaar, al 8 jaar stukadoor en is momenteel met zijn Engels bezig om deze zomer hopelijk zijn ielts test te halen. Ik heb al erg veel uitgezocht via de website van de gov en op forums etc. dus ben er van overtuigd dat we zonder teveel moeite een permanent visum kunnen krijgen.

Omdat we geen emigratiebureau in arm willen nemen, hoop ik dat jullie ervaring mijn vragen kan beantwoorden.

1. Voor je visumaanvraag dien je een "expression of interest" in te dienen. Is het verstandig om dit pas te doen nadat hij zijn ielts test heeft gehaald? En zoals de medische test, verklaring van goed gedrag regel je dat pas hierna ivm de geldigheidsduur van deze documenten?

2. We gaan ervan uit dat hij wordt gesponsord door de staat, aangezien ze veel mensen in de bouw zoeken daar. Kan iemand uitleggen hoe dit werkt? Moeten we daar zelf iets voor doen of nomineert de staat je gewoon en staat dat dan in je visumaanvraag?

3. Ik heb het al ergens gezien maar hoe ziet de puntentest eruit voor dit visum? Heb 2 jaar geleden al eens gekeken en toen had hij genoeg punten maar weet niet of dit veranderd is..

4. Is er een checklist van documenten die je zeker dient aan te leveren met je aanvraag en hoelang krijg je de tijd om dit in te dienen? Ik wil zoveel mogelijk vooraf regelen om het zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Zoals het er nu naar uitziet, draait het er voornamelijk om dat mijn vriend zijn engels test haalt, de rest zou geen problemen moeten geven.

Misschien heeft of kan iemand een stappenplan opstellen hoe zo'n aanvraag precies verloopt vanaf het indienen van zo'n expression of interest?

Alvast bedankt!

Lizette en Leon
 
Hoi! En welkom op dit forum!

1. Ja wachten tot na de IELTS. De medische check en vog doe je pas nadat je een invitation krijgt.

2 en 3. Google is een vriend! Ga eens kijken op de website van de gewenste staat. Daar staat vaak veel info op met betrekking tot nominaties en er nog plek is. Kijk eens op http://www.australia.gov.au/information-and-services/immigration-and-visas/migration-to-australia
Daar zal je veel antwoorden vinden

4. Die is er wel een lijst met gewenste papieren. Ooit ergens een referentie gelezen daarover op dit forum. Dus again, Google! ;) En de Zoekfunctie hier op de site.

Er zijn veel dingen. Aan het veranderen op het moment met de huidige president. Ik zou goed de lijsten doornemen om te kijken of het beroep er op staat.

Verder zijn de stappen meestal:
- Ielts: kijk wat en hoe hoog je moet scoren voor je skills assessment en/of voor je visa. Daar kan een verschil in zitten.

- Skilled assessment --> beroep/vak valt onder eeb instantie die je beroep doorlichten. De eisen staan bij de bij de betreffende instantie op een website.

- EOI: Als je goed door de skills assessment bent gekomen kun je gaan voor de expression of interest.

-Invitation: medische checks en vog enz. (eisen staan vast ergens op een en checklist)

Hou er rekening mee dat het hele visum proces makkelijk 2 jaar kan duren.

Je kan bij een visum bureau vaak vrijblijvend een beroep check doen, dan krijg je veel van deze gegevens waar je nu naar vraagt en blader dit forum goed door, veel vragen zijn hier al eens gesteld en teug te vinden.

Succes! :up:
 
Welkom. Hate to be the bringer of bad news. Maar heeft WA juist niet hun State Sponsored visa zo goed als opgeschort?! Zie: http://www.migration.wa.gov.au/services/skilled-migration-western-australia/occupations-in-demand

Alleen nog maar medische beroepen...

Ja, heb hetzelfde gelezen... Ik zou vooral in de eerste plaats naar de nieuwe aangepaste lijsten gaan kijken of het beroep er nog op staat. Ik zie 'plasterer' niet staan, wel 'fibrous plasterer': https://www.border.gov.au/Trav/Work...-authorities/skilled-occupations-lists/mltssl.
Indien je beroep past, kan je nog steeds voor een skilled independent gaan. Zoals Sjasje al zei, eerst moet je door de skills assessment geraken; voor die fibrous plasterer is dat via TRA: http://www.tradesrecognitionaustralia.gov.au/Pages/default.aspx. Ik hoop dat dit al een beetje helpt...
 


OFX
Back
Top