nurse

mien

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met mijn assement als verpleegkundige, ik werk in de psychiatrie en wil dit Down Under ook gaan doen. Moet ik dan aangeven dat ik voor ASCO code Registered Mental Health nurse ga of toch gewoon Registered nurse. Mijn nederlands diploma maakt hier geen onderscheid in.Ook bij het BIG ben ik gewoon als verpleegkundige geregistreerd.Ik weet niet of het iets uitmaakt voor je kansen op een baan in de psychiatrie.
Wie o wie weet hier antwoord op???

Thanx, Mien
 
Hee allemaal,

Was toch een lastige vraag die ik heb gesteld...niemand had een idee.
Ik denk dat ik Mental Health nurse invul omdat ik alleen in die hoedanigheid wil werken.
Ik zie wel wat het oplevert en zal dat laten weten!

bedankt voor het meedenken en als je toch nog wat weet....laat maar een berichtje achter.

Doei, Mien
 
Hallo,

Ik ben wel benieuwd voor welke registratie je hebt gekozen... Zelf ben ik ook verpleegkundige en wil ik het liefst in de psychiatrie gaan werken als ik eenmaal in Australie ben. ( ik moet nog beginnen met visumaanvraag;-) )

Mijn idee is ook om te kiezen voor nurse in mental health omdat ik daarin ervaring heb en alleen in die richting een baan wil.


groetjes janita
 
Hoi Janita,

Zorg dat je vantevoren uitzoekt of je met jouw diploma mag werken als een mental health verpleegkundige.
Wat ik zo om mij heen gehoord heb over verpleegkundigen in Australië, denk ik dat dat niet mag.
 
Hoi,

Bedankt voor je reactie.
Voor zover ik weet staat het beroep van verpleegkunde (zowel algemeen als in de psychiatrie) op de MODL lijst en is dus in 'demand'. Daarmee kom ik ook in totaal aan 120 punten die nodig zijn voor de skills assessment.
Ik heb een hbo diploma verpleegkunde dus volgens mij kan ik mij dan ook in Australie laten registreren als verpleegkundige.

Maar ik ben wel benieuwd van wie je deze informatie hebt. Ik zal me in elk geval nog eens goed laten informeren bij de Australian nurses and midwife council.

groetjes
 
Deze informatie heb ik meer van dingen die ik op het forum heb gehoord en bij het programma 'wanted down under' heb gezien. Ik snap dat je als verpleegkundige in demand bent, en je kunt je diploma zeker laten registreren e.d. maar ik denk dat je als verpleegdkundige niet als mental health iets mag werken. Volgens mij moet je daar in Australië nog een extra soort diploma voor hebben.
 
Hmmm, ben er niet echt blij mee, maar het is goed om te horen!! Het is maar beter om hier nu achter te komen dan in Australie...
Ik ga het uitzoeken!
 
Wil je ook zeker niet ontmoedigen!! Maar je ziet zo vaak in programmas dat mensen denken met hun diploma in het ene land precies hetzelfde te mogen doen, als in het andere land.. en dan blijkt achteraf van niet, en dan komen ze in de problemen.
Dus inderdaad, zoek het even goed uit
afro.gif
 
Kijk, en daarom kies ik voor mental health....Ik hou niet van katheters
smiley.gif



Maar om serieus in te gaan op dit topic , ik heb contact gehad met een verpleegkundige in Tasmanie. Zij is gewoon registred nurse en werkt in mental health zonder extra diploma of iets dergelijks. Dit wordt wel aanbevolen door de staat maar ik hoorde van haar dat men ook enrolled nurses (niveau 4 verpleegkundigen) aannemen in mental health. Lijkt me dus niet noodzakelijk om een extra diploma te halen om in mental health te werken.
Ach wat...ik ga het gewoon proberen.
 
Nou dat is dan super nieuws!!
Ga je zelf ook naar Tasmanie? Want het kan natuurlijk per staat ook nog verschillen.
Maar iig great news.
 
Hallo,

Weet iemand of je als verpleegkundige niveau 4 (volgens mij enrolled nurse) ook een skilled visum kan krijgen? Ik heb deze opleiding nog niet maar zit er over te denken om hem te gaan volgen aangezien ik met
me spw4 diploma en 8 jaar werkzaam in de duaal problemathiek (mensen met een verstandelijke beperking, psychische stoornissen en moeilijk verstaanbaar gedrag) mijn kans om een skilled visum te verkrijgen zo goed als nul is.

Groetjes van Miranda
 
Hoi,

Om bij de anmc (australian nursing and midwifery council) in aanmerking te komen voor een 'letter of determination' moet je een bachelor verpleegkunde hebben.

At the completion of the assessment, a ‘Letter of Determination' finding the applicant suitable or not suitable for migration purposes will be posted to the applicant or their nominated agent if this applies. This ‘Letter of Determination' should be included with your application to DIAC and is the document you require as your evidence of a Migration Skills Assessment.

Please Note:
You should not apply for a Migration Skills Assessment from the ANMC if you are:

•Enrolled Nurse/Registered Nurse Division 2.

Verder heb je ook minimaal 2 of 3 jaar werkervaring nodig als verpleegkundige, dus na het behalen van je diploma verpleegkunde.

STANDARD 4
Applicant provides evidence of experience as a registered nurse / registered midwife within the five (5) years preceding the application.
Criteria 4.1
Applicant provides satisfactory evidence of employment, within the five (5) years preceding the application, as a registered nurse / registered midwife issued on letterhead paper, written by an employer which includes information about the following:
• capacity in which employed (registered nurse / registered midwife);
• length of employment including commencement and completion dates;
• whether the employment was full time or part time; and
• specific details of the clinical activities undertaken by the nurse/midwife.

En zonder 'letter of determination' maak je absoluut geen kans op een 'skilled migration visum'.

Groetjes,
Teekay
 
Hi guys,

Ik heb wel een letter of determination van het ANMC met de magische woorden: suitable for migration! En als registered nurse. heb ook nivo 4 gedaan.
Dus geef de moed niet op!!

greetz, Mien
 
Hey Mien, dat heb je snel te horen gekregen :up: Nu gelijk door met de aanvraag voor 175?
Ik denk niet dat je tegenwoordig nog bij de ANMC kunt aankloppen met niveau 4 als je geen werkervaring hebt.
 
Hee Nien(aka " gelukkige die over 4 weekjes al richting Oz kan!!!")

ik denk inderdaad dat je wel over werkervaring dient te beschikken. Het ANMC had maar 3 weekjes( zelfs met aswolk )om me het SUPER bericht te sturen.
ik zal met mijn 176( tja, ben puntjes kwijt geraakt met de veranderingen van 8 feb, geen MODL meer) pas na 30 juni starten...

Greetz, Mien
 
Hi,

Omdat ik voor een 176 visa moet gaan moest ik dus voor een SS mijn cv in het engels klaar hebben. Ik heb deze (om te testen) hier en daar achtergelaten...schrik me een hoedje!! Krijg best veel reactie..zelfs een telefonische sollicitatie aangeboden. Ben gewoon eerlijk geweest hoor. Hoe serieus moet ik dit nemen?
Niet dat ik ook nu al daadwerkelijk wil solliciteren, maar zou het echt zo makkelijk kunnen zijn???

Greetz, Mien
 
Wel gewoon heel serieus nemen, er is nog steeds een groot te kort aan verpleeg(ers) sters.
Kan je aanraden eens bij een agency site te gaan kijken betalen meer en je kunt eens gaan rond shoppen in meerdere ziekenhuizen voor dat je je gelijk verbind aan een ziekenhuis.

Weet zo niet wat jou spec. zijn maar mijn partner Teekay vind het nivau hier ver onder de maat wat zij gewent is :roll: :roll:

cheers Bennie
 
Back
Top