Leuk je ervaringen te lezen. Ben zelf verloskundige maar woon al jaren nietm eer in Nederland en heb verloskunde in Nieuw Zeeland gestudeerd. Inderdaad zijn de ziekenhuizen rookvrij, niet alleen in het ziekenhuis, maar ook het parkeer terrein dus daar moet je officieel ook vanaf. Ik vind dat een goede regel hoor, nergens in een ziekenhuis mogen roken. Ik denk dat ze hier minder roken dan in Nederland, tenminste, toen ik daar 4 jaar geleden voor het laatst was, viel het me op dat er overal zoveel gerookt wordt.
Er is inderdaad veel papierwerk, je moet jezelf beschermen tegen vanalles. We moeten bijvoorbeeld bepaalde dingen aantikken dat we dat besproken hebben zoals SIDS, want als we dat niet doen, een een baby sterft door Sids, dan kunnen de ouders zeggen dat wij dat niet besproken hebben.
De regels, weet niet dat te vergelijken. Meeste patienten en bezoekers gedragen zich prima, maar er zijn er af en toe wat die lastiger zijn, ligt ook aan waar je werkt. Werk je meer buiten de grote steden, dan zijn er wat meer problemen.
Maar kan dus niet echt vergelijken omdat ik niet beter weer!
Jo