nurse

Hey Bennie,

Ik ben Mental Health verpleegkundige, ben ook naarstig op zoek naar info over de psychiatrie in Oz.Tot nu toe heb ik nog niet zoveel gelezen ( wel Mental health Act 1996) Wat doet Teekay?

Greetz, Mien
 
Hey Bennie,

Ik ben Mental Health verpleegkundige, ben ook naarstig op zoek naar info over de psychiatrie in Oz.Tot nu toe heb ik nog niet zoveel gelezen ( wel Mental health Act 1996) Wat doet Teekay?

Greetz, Mien

Hoi Mien Katie (Teekay) is ok verpleegkundige maar ik denk dat het niet anders is als mental health verpleegkundige er is nog steeds een groot tekort op alle fronten.

Met Mental Health kan ik je niet verder helpen je Katie een proberen ( ze heeft hier al een reply gedaan).

Suk6 Bennie
 
Hi guys,

Ik heb wel een letter of determination van het ANMC met de magische woorden: suitable for migration! En als registered nurse. heb ook nivo 4 gedaan.
Dus geef de moed niet op!!

greetz, Mien

hallo mien
ik ben tamara en heb net als jij de verpleegkunde opleiding niveau 4 gedaan heb daarna 8 jaar gewerkt waarvan 2,5 jaar als gediplomeerd IC verpleegkundige gewerkt.
ik zou graag naar australie willen op basis van de skilled workers visa subclaas 175. alleen daarin staat als eis dat je skill level 1 verpleegkundige moet zijn wat betekend HBO oftewel niveau 5.
nou zie ik dat jouw het wel gelukt met niveau 4 hoe heb je dit gedaan?? mag je inderdaad in australie gelijk binnen de psychiatrie werken of moet je eerst weer een opleiding doen.
ik vraag dit omdat ik graag in australie aan het werk wil als IC verpleegkundige.
verder heb jij eerst de ielts test gedaan en vervolgens de de registratie geregeld hoe gaat dit in zijn werk???

ik weet dat ik je veel vraag, wacht op je antwoord

groetjes tamara
 
Ben nu dus in Melbourne en begonnen als Mental Health Nurse bij The Alfred hospital op een gesloten opname afdeling.
Mijn ervaringen tot nu toe:
- Ervaringsjaren in nl hebben ze meegeteld dus qua salaris is dat dus prima.
- Dit ziekenhuis werkt met een heleboel papierwerk, ook wel veroorzaakt door de wetgeving in Oz.ik vind dat ik teveel schrijven( ook echt met de hand)moet.
-Wetgeving in Oz: je moet bv 's nachts iedereen ELK uur controleren...of ze nog leven. Charge nurse zei dat hij zich als Charge nurse bij de rechtbank moet verantwoorden als er iemand sterft...
-Patientenrechten zijn veel minder dan in NL.Vind ik best moeilijk.
- De patienten houden zich( tot nu toe)erg goed aan de regels!
- Op de HDU( high dependency unit) is aanwezigheid van vpk wettelijk bepaald en wordt dus ook opgevolgd. Op LDU niet en dan zit iedereen dus op kantoor.
- Het ziekenhuis is sinds 2 jaar rookvrij. Betekent dat alle patienten die roken dit nergens kunnen doen en daarom een nicotinevervangende therapie krijgen. Alleen als ze naar buiten mogen kunnen ze roken.
Moet dus erg wennen maar er valt ook nog veel te leren!
Moet mijn klinische vaardigheden weer opfrissen. Je moet hier veel meer zelf doen zoals ECG, venapunctie, IV .

Groetjes, Mien
 
Leuk je ervaringen te lezen. Ben zelf verloskundige maar woon al jaren nietm eer in Nederland en heb verloskunde in Nieuw Zeeland gestudeerd. Inderdaad zijn de ziekenhuizen rookvrij, niet alleen in het ziekenhuis, maar ook het parkeer terrein dus daar moet je officieel ook vanaf. Ik vind dat een goede regel hoor, nergens in een ziekenhuis mogen roken. Ik denk dat ze hier minder roken dan in Nederland, tenminste, toen ik daar 4 jaar geleden voor het laatst was, viel het me op dat er overal zoveel gerookt wordt.

Er is inderdaad veel papierwerk, je moet jezelf beschermen tegen vanalles. We moeten bijvoorbeeld bepaalde dingen aantikken dat we dat besproken hebben zoals SIDS, want als we dat niet doen, een een baby sterft door Sids, dan kunnen de ouders zeggen dat wij dat niet besproken hebben.

De regels, weet niet dat te vergelijken. Meeste patienten en bezoekers gedragen zich prima, maar er zijn er af en toe wat die lastiger zijn, ligt ook aan waar je werkt. Werk je meer buiten de grote steden, dan zijn er wat meer problemen.

Maar kan dus niet echt vergelijken omdat ik niet beter weer!

Jo
 
Ik weet niet wat een niveau 4 verpleegkundige is, maar ik heb ook geen bachelor diploma vpk. Ik heb 4de graad gedaan, de zogezegde A2 verpleegkundige (Belgie). Waarschijnlijk is dit hetzelfde als niveau 4 verpleegkundige in Nederland. Een tijdje geleden is onze titel wel veranderd van gediplomeerde naar gegradueerde verpleegkundige. Nu wordt een Belgisch diploma van gegradueerde vpk ook aanvaard in Australie. Ik heb wel gehoord dat je als vpk eerst 6 weken stage moet lopen (onbetaald) om je competenties te bewijzen. Wij hebben ook plannen om te emigreren en zijn wel geinteresseerd in Nambour.
 
Ik heb geen stage hoeven te lopen, ben een RN div 1 en mag na 1 week boventallig zijn morgen al volledig aan de slag. Misschien is RN toegekend omdat ik als Senior
( teamleider hier Charge Nurse) in Nederland heb gewerkt en dit uit mijn CV bleek en mijn referenties dit ook bevestigd hebben( HBO positie en ik heb ook post HBO opleidingen gedaan)
Wat volgens mij ook erg belangrijk is: je opleiding gegevens, liever teveel dan te weinig. Met name de studieuren verantwoording.
Het ANMC( volgens mij heet dat nu ANMAC) heeft bepaald dat ik als RN(Ik had onder deze ASCO code mijn aanvraag tot beroepserkenning gedaan) in aanmerking kom voor migratie, daarna heeft iedereen dit overgenomen(ook de AHPRA). Nu vraagt iedereen gewoon om mijn registratie als je die hebt...no worries

Succes!

Mien
 
Bedankt Mien! Er staat ook niet dat je een bachelordiploma moet hebben:

This occupation has a level of skill commensurate with a bachelor degree or higher qualification, or a combination of qualifications and experience that is comparable in duration and content to the nationally agreed minimum education standard for nursing and midwifery in Australia.

En wij hebben als A2 of niveau 4 verpleegkundigen zeker een evenwaardige studie doorlopen (waarschijnlijk nog beter) :up:
 
Heel eerlijk en zonder arrogant te zijn; Mental Health nurses hier kunnen niet met patienten omgaan, ze kunnen macht toepassen en pillen geven en onnodig veel, heel veel papierwerk doen( eerlijk=eerlijk komt ook door de wetgeving in Australie)
Het een en ander is onderhevig aan het medisch model van psychiatrie die hier nog steeds de boventoon voert.
Ook ben ik helemaal niet onder de indruk van de arts assistenten hier, menig verpleegkundige in NL commnucieert via betere gesprekstechnieken! Ze mogen hier ook niet zoveel, meestal mogen ze verslag doen tijdens gesprekken die de psychiater doet...
En dan de puinzooi op kantoor( nurses station) elke vrije centimeter aan de muur is beplakt met een regeltje of protocol( niemand die weet wat waar hangt) en je eigen zooitje opruimen ken men niet( ook niet in de pauzeruimte, men laat de troep liggen voor de poets/keuken/afdelingsassistent liggen) maw chaos is geimplementeerd!
Wat ik probeer te zeggen....ik kan niet zeggen dat de University verpleegkundigen hier beter zijn opgeleid!
Patienten zijn wel gewend aan het regime, ik vind ze toch zo braaf!
Mijn commentaar is wel gebaseerd op Public Health...ben benieuwd hoe het in Private health er aan toe gaat!
Houd jullie op de hoogte!!

Mien
 
En dan dit: ik wist wel dat Nederland een koploper was op het gebied van patientenemancipatie en demedicalisering in de psychiatrie maar dat met name de rechten van de gedwongen opgenomen patiënt in Australie wel er heel erg minimaal zijn valt me toch tegen. Dwangbehandeling ( langdurige) is hier ook een fluitje van een cent. Verlangt enorme aanpassing van me.
Ben dus er niet zo zeker van dat ik blijf werken op een gesloten opname afdeling. Welkom cultuurshock!!!
 
Ik ben dus ook niet lang op de gesloten opname gebleven! Kon toch niet tegen mijn principes in.
Ik wilde voorlopig agency werk gaan doen en verschillende facetten van de psychiatrie hier leren kennen. Maar toen kreeg ik een baan als casemanager in de communtiy aangeboden. De verpleegkundige collega's nu zijn van een ander kaliber, ze stellen patientenbelang voorop, heel betrokken en empatisch! My kind of care!!!
Ik blijf ingeschreven bij de agency om toch nog eens in andermans keuken een kijkje te nemen.
 
Ik werk nu 5 maanden als casemanager en vind contact met cliënten erg leuk, mijn Nederlandse aanpak wordt door bijna al mijn clënten gewaardeerd en heeft tot verrassende(positieve) resultaten geleidt! Maar er is ook een minpunt...mijn werkgever is erg van het papierwerk en handelt erg reactief. de laatste maand heeft dit geleid tot implementatie van in mijn ogen belachelijk veel papierwerk om er maar voor te zorgen dat iedereen zich indekt voor eventuele rechtzaken...
Gevolg? Elk face to face contact zorgt ervoor dat je veel schrijfwerk hebt, hierdoor minder tijd om cliënten te zien....
Ook inhoudelijk is men meer reactief dan proactief...dat is ook wennen!
 
Ik weet niets van de gehandicaptenzorg hier....ik zal eens rondvragen!
Thanks!
Je weet wel hoe dat gaat: je netwerk kan niet groot genoeg zijn.
Het valt nog niet mee om contacten te leggen. Wij zijn daar nu mee bezig voor Tasmanië. Tot nog toe is het niet gemakkelijk om de werkgelegenheid in kaart te brengen. Zolang je niet ter plaatse bent, krijg je weinig response.
 
Ik werk nu 5 maanden als casemanager en vind contact met cliënten erg leuk, mijn Nederlandse aanpak wordt door bijna al mijn clënten gewaardeerd en heeft tot verrassende(positieve) resultaten geleidt! Maar er is ook een minpunt...mijn werkgever is erg van het papierwerk en handelt erg reactief. de laatste maand heeft dit geleid tot implementatie van in mijn ogen belachelijk veel papierwerk om er maar voor te zorgen dat iedereen zich indekt voor eventuele rechtzaken...
Gevolg? Elk face to face contact zorgt ervoor dat je veel schrijfwerk hebt, hierdoor minder tijd om cliënten te zien....
Ook inhoudelijk is men meer reactief dan proactief...dat is ook wennen!
Dit herken ik. Was ook zo tijdens mijn stage bij de kinderbescherming. Voor alles in proberen te dekken. Net Amerika joh..
 
Collega wist niet veel te vertellen over de gehandicaptenzorg, wel dat als de clienten maar enigzins een Mental Health issue hebben ze geweigerd worden in de gehandicaptenzorg. Wel is ze er heilig van overtuigd dat ze veel minder papierwerk hebben!!! to be continued....
 
Collega wist niet veel te vertellen over de gehandicaptenzorg, wel dat als de clienten maar enigzins een Mental Health issue hebben ze geweigerd worden in de gehandicaptenzorg. Wel is ze er heilig van overtuigd dat ze veel minder papierwerk hebben!!! to be continued....
Aha!
Het mental health issue, dan kom je zeker uit bij psychiatrische zorg of verstandelijk gehandicaptenzorg? E. werkt namelijk met verstandelijk gehandicapten, compleet met gedragsproblemen, crisisopvang en dat hele circus.
 
Aha!
Het mental health issue, dan kom je zeker uit bij psychiatrische zorg of verstandelijk gehandicaptenzorg? E. werkt namelijk met verstandelijk gehandicapten, compleet met gedragsproblemen, crisisopvang en dat hele circus.
Jah me too..
 
Back
Top