Ons visum traject naar South Australia

Familie S

XPdite Sponsor
Zonet was ik al in het voorstel topic aan het posten toen ik dacht:
Nee, het wordt tijd om hier te beginnen.
wink.gif

8 maart zijn de contracten van M2A op de bus gegaan en de eerste termijn betaald.
De contracten zijn nog niet aangekomen, nog even wachten op de echte start dus.
Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan met al die papieren ed.
Even iets nuttigs doen.

Ook moeten we in gedachten houden dat we nog een poos in Nederland moeten wonen.
We zien alleen de negatieve dingen hier nog, we zijn er zat van.
Tja, dat krijg je als je na zo lang wikken en wegen een knoop door hakt, dan wil je ook weg.
grin.gif

Wat betreft het visum lijkt het nu allemaal gunstig, het grootste risico lijkt de IELTS.
De kids beginnen deze week ook met Engels les thuis via de Wereldschool.
(Voor een prikkie van Marktplaats gehaald)
Leren pappa en mamma gewoon mee voor de IELTS.
afro.gif

Spannend hoor!

Wat voor beroep oefen je uit S?
Voor welk visum gaan jullie?

Moet je een Academic Ielts doen of een General? De General is niet zo moeilijk geloof ik en hoef gemiddeld maar een 6 te hebben.

Succes met oefenen
afro.gif

Groeten Steven

Hoi Famlilie S,
Even een kleine waarschuwing van mijn kant: je gaat een heel lang traject in en dat zal gevoelsmatig nog veel langer duren als je gaat balen van het feit dat je hier nog bent. Wij hebben geprobeerd (doen we nog) om gewoon 'door te leven' hier en ik denk dat je jezelf daar een plezier mee doet. Ruimte voor voorpret is er daarnaast natuurlijk wel.

Veel succes met jullie procedure!

Mijn man is een "solid plasterer"
We gaan voor een state sponsored visum.
We moeten de General IELTS doen, maar daar zien we beide erg tegenop.
Luisteren en lezen lukt nog wel, maar praten en schrijven.... Brrr

@Bloemetjes: ik weet het, maar het hier en nu is niet leuk meer, al een hele poos niet meer.
En nu we weten dat er licht aan het einde van deze donkere tunnel is wil je ook uit die rot tunnel. ;-)

Hoi, hoi family S,

Wij liggen al een maandje of 3 op de boeken plank bij de DIAC! Wij hebben er ook voor gekozen om het via M2A te doen. Op zich gaat al het voorwerk super snel wij hebben er volgens mij een maandje of 5 tekenen bij M2A tot visumaanvraag indienen bij de DIAC gedaan.
Maak je niet te druk over de IELTS, kan in ieder geval een tip meegeven, onderschat writing en reading niet! Speaking en listening waren best makkelijk. Reading vond ik (10 jaar in NZ gewoond) zelf best pittig, moest echt even opletten.
Anyways, jullie hebben tijd genoeg, gezien de boekenplank pas eind 2012 weer eens aangepakt gaat worden tenzij.... fingers crossed!

Wij hebben trouwens ook een SA sponsorship!

Smiles, Betty

En nog een IELTS tip van mij: schrijf mee bij de luistertoets op je kladblaadje (je krijgt later tijd om het over te nemen op je antwoordenvel). Er werd bij ons een telefoonnummer genoemd dat ik gelijk meeschreef. Karla en ik dachten allebei: dat wordt wel herhaald, maar niet dus. Maar ik kon hem toch nog invullen!

Gisteravond alles gemaild naar Rob... :|
Spannend hoor.
Ik ben wel blij dat we Rob hebben, als dit direct naar de TRA was gegaan, had ik er slapeloze nachten van gehad.
Nu ben ik alleen zenuwachtig. :up:
M2A is ook een bureau waar ik een goed gevoel over heb gelukkig.
Zoveel vertrouwen had ik niet gehad bij de andere bureaus die we gesproken hebben.:wink:

Wat goed dat je de TRA al hebt weg kunnen sturen! Wij zijn er veel langer mee bezig geweest.
Jullie willen echt weg zeker :wink:
Succes he en ik duim mee voor een goed resultaat :up:

Ja, we willen echt graag weg...:oops: :wink:
Elke avond en vrij moment hebben we er aan besteed.

Ook de IELTS aanvragen zijn al op de bus. :up:
Als het goed is mogen we in Mei aan de bak... brrr.
We gaan nu alle vrije momenten en avonden besteden aan de voorbereiding van de IELTS.

TRA verslag is helemaal goed en we hebben zelfs een cijfer gekregen voor de documenten.

Een 9! ^_^

Weg faalangst!!

M2A Rocks!

Gefeliciteerd! Het geeft een goed gevoel en is een hele geruststelling als het TRA pakket is goedgekeurd door Rob. Het enige wat je kunt doen is nu wachten op de positieve uitslag :grin: (oh ja, en veel oefenen voor jullie IELTS :read: )
Succes met het wachten!

Back