Ons visum traject naar South Australia

Dank je!
Fokko is vandaag net geslaagd voor zijn vrachtwagen rijbewijs en chauffeurs diploma, dus nu is de IELTS aan de beurt! :wink:

Tegenwoordig is het behalen van je rijbewijs met CCVB heel erg pittig. Dan moet de IELTS een eitje worden :smile:

Mijn man is een "solid plasterer"
We gaan voor een state sponsored visum.
We moeten de General IELTS doen, maar daar zien we beide erg tegenop.
Luisteren en lezen lukt nog wel, maar praten en schrijven.... Brrr

Als jullie redelijk engels kunnen dan moet het lukken. De test format onder de knie krijgen is belangrijk zodat jullie niet voor onaangename verrassingen komen te staan tijdens de test. Op www.scottsenglish.com worden de vier onderdelen uitgelegd :teacher: en daarna kun je oefenen met 4 of 10 complete IELTS tests, afhankelijk van je abonnement.
Heel veel succes! :smiliegoed2:

Waar Ro de eerste IELTS een half puntje te weinig voor had was WRITING. Niet omdat zijn Engels slecht is maar omdat hij nog nooit had geleerd een essay te schrijven... begin, inhoud en sammenvatting... We hadden deze uitslag laten re-marken in Australie en gelukkig ging zijn punt van een 5,5 naar een 6,5. Tip voor WRITING; Lees de vraag goed, verzin in het NL een begin, inhoud en eind en ga dit zo goed mogelijk in het Engels neerzetten. Je hebt ruim de tijd en het is zeker de moeite waard 5-10min te nemen voor je begint aan de essay. Als je niet op het Engelse woord kan komen of je weet zeker dat je het niet goed kan spellen verzin snel een makkelijker alternatief, besteed niet teveel tijd aan moeilijke woorden. :up:
Volgens mij moeten jullie min een 6 halen op alle 4, dat is echt te doen!
Wij vonden niet zozeer het Engels een probleem maar het feit dat je een examen moet afleggen op de manier zoals je vroeger moest op school.

Succes! Betty

Bedankt voor de felicitaties! :wink:

Zelf hoef ik maar een 4,5 gemiddeld te halen, maar Fokko inderdaad een 6.
We hebben iemand gevonden die hem waarschijnlijk nog even les gaat geven voor die tijd.
Dan moet het denk ik wel lukken, maar het blijft spannend......

Beide bevestigingen voor de IELTS zijn binnen, de 8ste Margot en de 20 ste Fokko. :shocking:

We hebben al geen nagels meer over......:w00t:

veel succes!!!

het is inderdaad een stressy dag! ik kan me niet herinneren dat ik vroeger op school zoooooooooo zenuwachtig was voor een test :lol: :lol: :lol:

Succes Fam.S
afro.gif

Wij hopen ook nog een plekje voor de 20ste te kunnen krijgen in Utrecht...
smiley.gif

Mag ik 8 mei de IELTS doen in A'dam, rijden de treinen nog niet zo vroeg..... :|
Weer een puzzel...:wink:

Als het echt niet anders kan, moet dat inderdaad maar.
(2,5 uur rijden...)
Maar dan moet er weer oppas geregeld worden.
Misschien kan ik met een kameraad mee, maar even afwachten...

Zo..dat is een behoorlijk eindje rijden....

Waar moeten jullie vandaan komen dan?

Misschien een idee om in A'dam een hotel te nemen voor 1 nachtje...kom je ook wat meer ontspannen aan
afro.gif

Back