Ons visum traject naar South Australia

De vakantie begon met twee dagen op bed met keelontsteking en met koorts op bed.
In het midden met de oudste zoon naar de (franse) dokter ivm een heel erge ontstoken enkel.
En aan het einde alle toestanden weer op je nek die je zo heerlijk had achtergelaten toen we weg gingen.

Maar tussen door?? Een zalige vakantie met prachtige kastelen, lachende kinderen en heerlijk weer. :cool:

En dat de TRA binnen is is heerlijk, maar die SMP's werken me aardig op de zenuwen....
We hebben zelfs NT overwogen, maar het vooruitzicht van twee jaar ziek op bed zie ik niet echt zitten.....

Het was bij jullie ook net zoveel gegund al bij ons zo te horen :wink:

2 jaar ziek op bed ? vertel...kunnen jullie niet tegen de warmte? B) Kom ook gewoon lekker naar NT joh...:up:

Zelf heb ik van nature een te lage bloeddruk en hitte doet daar geen goed aan.
Ook is stukadoor geen leuk beroep met die hitte.
We hebben wel de neiging, vanavond gaan we wat dingen uitzoeken over alle staten.
Even een momentje om er overna te denken wat we willen.
Dus pogingen tot ompraten zijn toegestaan. :grin:

als je wat wil weten...let me know :wink:
Wel gezellig hoor in the top end...laat de rest nou maar lekker naar WA en SA gaan blijft het lekker rustig in het noorden :evil: :evil:

Schijnt dat je daar ook leuke fishing trips kan doen samen met schoonmoeders.......ahum :evil:

Punten waar we nu op gaan sorteren zijn:

Werkgelegenheid en arbeidsomstandigheden voor een stukadoor. (vaste contracten ed)
Kwaliteit van scholing voor onze kids
Mogelijkheden voor het vrachtwagenrijbewijs en carrière toekomst van Fokko.
Mogelijkheden voor de studie van mijn vriendin die mee gaat.
Klimaat
Kans dat Solid plasterer op de SMP lijst komt
Voorwaarden sponsorship

Etc, etc...

dus hulp is welkom. :grin:

Gefeliciteerd! Op naar de volgende stap, lastige keus inderdaad. Het klimaat kan best een issue zijn, is het voor ons ook, je moet wel tegen een zeer vochtig klimaat kunnen. Ik vond dat altijd heerlijk maar de laatste keer in de (sub)tropen kreeg ik 'milaria crystalina' (soort zonnealergie, je vocht niet kwijt kunnen doordat de omgeving te warm en vochtig is). Voor ons was het noorden dus in geen geval een optie om te wonen (buiten de werkgelegenheid in ons geval). Afijn, gelukkig zijn er een aantal staten, het lukt jullie vast om het beste voor jullie te vinden.

Veel succes in ieder geval!

Groet,
Annemarie

Gefeliciteerd!! :happysun:
Het valt niet mee om een state te kiezen. Klimaat speelt een grote rol... :cool:
Wij hebben vorige week een job offer gekregen in NT, thanks but no thanks!
Too humid, too much rain and too many crocs :grin:
Succes met het uitzoeken :up:

Bij een (serieuze 2 jarige) job offer gingen we direct, maakt niet uit welke staat.
Maar het lijkt erop dat SA geen solid plasterer op de SMP gaat zetten, dus moeten we verder kijken. :up:

Bij een (serieuze 2 jarige) job offer gingen we direct, maakt niet uit welke staat.
Maar het lijkt erop dat SA geen solid plasterer op de SMP gaat zetten, dus moeten we verder kijken. :up:

Daar heb je gelijk in, na 2 jaar zou je alsnog kunnen beslissen om te verhuizen naar een ander staat.
Prioriteit nummer 1 is Oz binnen zien te komen! :grin:

:smile: Hier nog een informatief linkje over NT:
http://www.theterrit...ex.php?menuID=1

Zijn jullie er al uit?

Dank je!!
Nee, het bleek heel veel werk, we wachten tot de SMP's bekend zijn en gaan dan onderzoeken welke staat het word.
Het lijkt er namelijk op dat we niet veel keus krijgen, als we deze lijsten mogen geloven:
skills short
VIC, WA, en TAS blijven dan over.
Maar op de oude SS lijst hadden we de keuze tussen:
SA, WA, TAS, ACT en NT
We nemen nu maar verplicht "emigratie vakantie" van alles tot de SMP's bekend zijn.
al voelt dat niet fijn.....
Een voorlopige voorkeurslijst hebben we al wel:
SA
VIC
WA / TAS
ACT
NT
QLD
(NSW is al afgevallen)

Maar dat kan weer heel anders worden als de SMP's bekend zijn.
Als we maar op een lijst staan, dan is het goed. :up:

Wat zegt Rob wat jullie beste optie is? Ben daar erg benieuwd naar...

Een tijdelijke stop geeft je wel een achterstand op de race he...:evil: ...

Wanneer komen de SMP's voor SA, weet je dat?
Ik zal duimen voor jullie dat het beroep van Fokko erop staat:up: :up: :up: :up:

Rob zegt afwachten....

Ja, het lijkt er nu wel op dat jullie de race gaan winnen, maar ook Motor Mechanic staat ook niet op de skills short lijst van NT, dus we hebben nog een kans. :evil:

Geen idee wanneer de SMP uit komt, sommige zeggen morgen, sommig zeggen na de verkiezingen pas.
Zelf hebben we nu 1 september maar in ons hoofd, als hij eerder komt valt het alleen maar mee. :|

Zonder gekheid: hier een paar duimen dat het voor allebei goed uitpakt en dat we volgend jaar samen op het vliegtuig kunnen stappen naar OZ.
Lijkt me gezellig met z'n zevenen naast elkaar!! :up:

Northern Territory Baseline List of Occupations 2009

CODE OCCUPATION

4211-11 MOTOR MECHANIC :evil: :evil:

Tis natuurlijk erg pijnlijk...maar hij staat er nu nog echt op hoor :wink: :smile:
Maar idd...hopen dat we volgend jaar allemaal in Oz zitten :up: :up:!!

Op deze niet en die is van May 2010........ :evil:

Maar goed we gunnen het jullie ook. Al is het ook een leuk idee dat jullie bij ons in adelaide komen!! :grin:

Schrik me een apezuur.. .:lol: .:smile:
Maar dit is een lijst met beroepen die worden toegevoegd bij de bestaande lijst van 2009.
Zie link:
http://www.nt.gov.au...2010_Review.pdf

Heb het in rood onderstreept....

NT OCCUPATION SHORTAGE LIST REVIEW 2010
BACKGROUND
The
Northern Territory Occupation Shortage List is compiled annually in consultation with

stakeholder groups and is an
evidence-based listing. The purpose of the NT Occupation Shortage

List
is to inform decision-making that relates to occupational shortages, such as the Northern

Territory Government’s NT Occupational Shortage Incentive Scheme introduced through
Jobs Plan

3 Jobs for the Future
.

The
NT Occupation Shortage List 2009 and the Australian Department of Education, Employment

and Workplace Relations (DEEWR)
Skills in Demand List, Northern Territory (see below) will form

the basis of the 2010 list.

Wil je ons niet meer zo laten schrikken :grin: ...

En jullie zijn ook natuurlijk in Darwin welkom! :wink:

Dat wist ik niet!! Dat is leuk nieuws!!

Dan kan het dus zelfs SA, VIC, WA, TAS, ACT en NT voor ons worden!! :applaus:

Daar had ik nooit bij stil gestaan!!!

Back