En is de weg van Nullarbor tot adelaide ook 'druk'? blijkbaar is deze route ook niet zo populair heb al gezien dat de meeste mensen omgekeerd reizen.
Ik ken de route alleen vanaf het Eyre Peninsula tot Adelaide (en verder) en je zit dan zeker niet (meer) in de 'middle of nowhere'. Je hebt goed begaanbare (snel)wegen en ik weet je route zo niet (te lui om je eerste berichtje nog een keer te lezen
), maar als je hier dan toch bent en de tijd hebt: doe dan een rondje Eyre Peninsula. Streaky Bay is mooi en Coffin Bay (+NP) & Pt Lincoln (+NP) zijn prachtig. Via de oostkant weer naar het noorden en in Whyalla kun je een oud-marineschip op het droge bewonderen en flink aan de scheepshoorn trekken
Anders is het via Ceduna, Kimba, Iron Knobb (evt ook via Whyalla) naar Pt Augusta, Pt Pirie, Pt Wakefield, Adelaide. Vanaf Pt Augusta heb je inhaalstroken en vanaf Pt Wakefield is het vierbaans.
Mocht je liever iets toeristischer rijden met leuke bochtige wegen en een beter uitzicht: ga dan de snelweg af richting Melrose (voorbij Pt Augusta) en Laura.
Zeker geen verlaten routes, maar in de 5,5 jaar dat ik hier nu woon, heb ik eigenlijk nog nooit in een file gestaan
Let wel op met het rijden in de schemering en in het donker: ben ooit eens met vrienden na middernacht vanuit Pt Augusta naar Whyalla gereden en man, zag op die 75 km meer (grote!!) kangoeroes dan overdag automobilisten!
Zie ook:
http://www.southaustralia.com/media/documents/about-south-australia/map-eyre-peninsula.pdf