Onze reisroute

Staat niet vermeld waarom. Zelfs met een one way fee is het niet mogelijk. Wel blij te horen dat er zoveel tevreden mensen zijn over apollo. Hadden alle half beslist hier bij te boeken. Maar we hadden ook enkele slechte commentaren gelezen maar die vind je nu eenmaal bijna altijd op het internet.
 
Hi
Wij doen op het moment een rondreis door Australie en als je wilt kun je ons volgen op facebook (Josey & Wal travel diary). We zijn nu 9 weken onderweg en hebben 7200kms gemaakt. 1 Tip die je aardig wat geld kan schelen is: Koop in ieder geval de "camp 7" duurste versie $89. Daarin vind je foto's van alle kampeersites onder $22 en andere sites die de moeite van het zien waard zijn. Het heeft een uitgebreide kaart en gedetailleerde kaarten van Australie de staten en nog veel meer. Alle reizende Australiers zien het als hun road bible. 1A Tip: Wees er op bedacht dat veel verhuurbedrijven het niet toe staan als je "Off Road" gaat met je camper en meestal voor een goede reden. 2 Tip Koop een Telstra prepaid. Deze heeft over het algemeen ontvangst (optus en alle amdere providers zijn waardeloos). Als je echt het binnenland ingaat en de Nalabour doet zul je geen ontvangst hebben - huur dan een sateliet telefoon voor een maand ....duur? jazeker heel erg duur, maar onmisbaar als je hulp nodig hebt het kan je leven redden. 3. Tip koop een waterzak van 10liter en vul deze om mee te nemen. Je kunt namelijk niet overal drinkwater krijgen. 4 Tip Wees er op bedacht dat je niet altijd en overal benzine kunt krijgen en een gouden regel is vul je tank bij ieder pomp.
Wens jullie een gouden tijd!
 
Als je gewoon op de normale weg door de Nullarbor rijdt heb je geen Sat phone nodig hoor. Dit is een 'drukke' weg waar genoeg toeristen, truckers e.d. op rijden.

Dat Travelcar geen one-way meer doet is wel apart/jammer. Wij hebben in 2010/11(?) wel een one way gedaan van Adelaide naar PArth.
Ze hebben toen wel de auto uit Perth naar Adeliade gehaald voor ons (een ouder stel deed dit, ze leverde de auto bij ons af) Maar daar blijkt dus al wel uit dat een one-way van vanuit die twee plekken niet zo populair is. En wellicht niet meer winstgevend?
 
En is de weg van Nullarbor tot adelaide ook 'druk'? blijkbaar is deze route ook niet zo populair heb al gezien dat de meeste mensen omgekeerd reizen.
 
*grinnik* druk is hier over het algemeen gesproken een iets andere vorm dan wij in Europa kennen. Rond en in de steden is het druk, daar buiten valt het heel erg mee. Campeerplaatsen kunnen wel eens volgeboekt zijn in schoolvakanties, dus houd daar rekening mee. Maar daar is al genoeg over gezegd geloof ik. En met Camps 7 heb je mogelijkheden te over.
 
Hoe bedoel je "omgekeerd" reizen?

De Nullarbor is een snelweg, de enige Zuidelijke snelweg van het Oost naar West dus buiten het normale verkeer is er ook aardig wat vrachtverkeer. Het is geen verlaten landweg in ieder geval. Maar je hebt wel "tracks" van de weg af waar je met 4WD de bush in kunt richting kust of woestijn.
 
Grappig dat je het zegt, op veel gravel wegen en verlaten asfaltwegen zwaai je even naar elkaar als je elkaar tegen komt. De Nullarbor is 'zo druk' dat je dat niet meer doet ;)

Maar ja druk is relatief hoor. Het is alleen zo dat je op de Nullarbor elke paar minuten wel een auto/vrachtwagen tegen komt. Maar file's, nee dat dan weer niet :D
 
En is de weg van Nullarbor tot adelaide ook 'druk'? blijkbaar is deze route ook niet zo populair heb al gezien dat de meeste mensen omgekeerd reizen.

Ik ken de route alleen vanaf het Eyre Peninsula tot Adelaide (en verder) en je zit dan zeker niet (meer) in de 'middle of nowhere'. Je hebt goed begaanbare (snel)wegen en ik weet je route zo niet (te lui om je eerste berichtje nog een keer te lezen :) ), maar als je hier dan toch bent en de tijd hebt: doe dan een rondje Eyre Peninsula. Streaky Bay is mooi en Coffin Bay (+NP) & Pt Lincoln (+NP) zijn prachtig. Via de oostkant weer naar het noorden en in Whyalla kun je een oud-marineschip op het droge bewonderen en flink aan de scheepshoorn trekken :)

Anders is het via Ceduna, Kimba, Iron Knobb (evt ook via Whyalla) naar Pt Augusta, Pt Pirie, Pt Wakefield, Adelaide. Vanaf Pt Augusta heb je inhaalstroken en vanaf Pt Wakefield is het vierbaans.
Mocht je liever iets toeristischer rijden met leuke bochtige wegen en een beter uitzicht: ga dan de snelweg af richting Melrose (voorbij Pt Augusta) en Laura.

Zeker geen verlaten routes, maar in de 5,5 jaar dat ik hier nu woon, heb ik eigenlijk nog nooit in een file gestaan :) Let wel op met het rijden in de schemering en in het donker: ben ooit eens met vrienden na middernacht vanuit Pt Augusta naar Whyalla gereden en man, zag op die 75 km meer (grote!!) kangoeroes dan overdag automobilisten!

Zie ook: http://www.southaustralia.com/media/documents/about-south-australia/map-eyre-peninsula.pdf
 
Klinkt altijd zo leuk om iemand te horen zeggen "ik woon al zolang in Australië". We hopen echt dat de reis voor ons uitsluitsel zal geven. Onze grootste zorg is werk vinden. Een super baan hier opzeggen en in Australië dan werkloos blijven zou nogal zuur zijn. Maar dat is waarschijnlijk nu eenmaal een onderdeel van het avontuur. Het is en blijft toch een kleine sprong in het ongewisse.
 
Klinkt altijd zo leuk om iemand te horen zeggen "ik woon al zolang in Australië". We hopen echt dat de reis voor ons uitsluitsel zal geven. Onze grootste zorg is werk vinden. Een super baan hier opzeggen en in Australië dan werkloos blijven zou nogal zuur zijn. Maar dat is waarschijnlijk nu eenmaal een onderdeel van het avontuur. Het is en blijft toch een kleine sprong in het ongewisse.
Kan met dat helemaal voorstellen hoor, die stap in het onbekende. Heel leuk allemaal, en vaak is de spanning ervan een van de redenen om jezelf erin te storten; op naar nieuwe ervaringen. Maar jullie herkennen denk ik ook dat gevoel van het juist soms liever bij het vertrouwde te blijven nu het allemaal veel dichterbij komt.....
 
Kan met dat helemaal voorstellen hoor, die stap in het onbekende. Heel leuk allemaal, en vaak is de spanning ervan een van de redenen om jezelf erin te storten; op naar nieuwe ervaringen. Maar jullie herkennen denk ik ook dat gevoel van het juist soms liever bij het vertrouwde te blijven nu het allemaal veel dichterbij komt.....
Heel, heel, heeeeeeel erg herkenbaar.
Ook bij mij brak lange tijd het zweet me uit als ik eraan dacht ZELF mijn droombaan op te zeggen vanwege de emigratie. Buikpijn van, en de neiging zaken voor me uit te schuiven. Maar toch, eenmaal de planning gemaakt, en het huis aan het opruimen, kwam er op een bepaald punt toch de ruimte voor. Het gevoel dat het klopt, er klaar voor te zijn... Het heeft lang op zich laten wachten, hoort erbij? Inmiddels dus allemaal achter de rug. Zal ik ooit spijt krijgen? Ik weet wel dat ik zo'n baan nooit meer krijg. Maar ik zie het zo, er moeten offers gebracht worden om dit avontuur aan te kunnen gaan. Nu ik zonder baan ben, de inboedel van ons huis aan het varen is, het huis verkocht is en wij als nomaden logeren in het huis van vrienden... nu voelt het licht, als zonder ballast, vrij om te kunnen gaan. Geen idee wat me daar te wachten staat. Maar ik heb vertrouwen in mezelf en in ons gezin. We redden het wel. We kunnen grenzen verleggen en veel is relatief.
 
nu voelt het licht, als zonder ballast, vrij om te kunnen gaan. Geen idee wat me daar te wachten staat. Maar ik heb vertrouwen in mezelf en in ons gezin. We redden het wel. We kunnen grenzen verleggen en veel is relatief.
Mooi gesproken
 
Inderdaad. We zien wel. Eerst maar eens genieten van de reis. Wel nog wachten tot januari maar wat is een paar maand op al die jaren dat we al dromen van Australië.
 
Laatste stand van zaken! Overmorgen vertrekken we naar perth om daar onze reis te beginnen. Alles is goed voorbereid en ik denk dat we alles bij hebben. We zijn er alvast klaar voor. Als de reis afgerond is gaan we een blog maken met fotos en een eventueel filmpje dan post ik de link!
 
Back
Top