Ooit naar Oz?

KimOz

New Member
We zijn eruit. Mijn man wil niet emigreren. Althans, hij wil wel, maar nu niet. Hij is druk met zijn werk. Ik baal verschrikkelijk, want ik weet zeker wat we het alledrie fantastisch zouden vinden. Maar goed, er is nog een kleine kans dat we nog eens via zijn werk vertrekken. Maar ja, voorlopig blijf ik lekker dromen en de Ajuus lezen. Ik wil hier ook wel een beetje mee blijven lezen. Ik vind het wel erg leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen.
Groetjes, een verdrietige Kim :-(

:cry:
Hoi Kim

Dat is wel balen voor je zeg! Maar aan de andere kant is het wel belangrijk dat je het allebei wilt denk ik. Anders wordt het wel moeilijk om er echt iets van te maken. Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar Australie blijft daat nog wel even liggen lijkt me en het kan misschien over een paar jaar ook nog wel.

Sterkte

Anne

jee, jammer hoor. Dus ook niet eerst op vakantie deze kant op? Hij is misschien bang dat hij toch "overgehaald" wordt. :wink:

Tja, echt balen. Maar het stomme is dat hij eigenlijk altijd degene was die dit wilde. Hij riep vorig jaar nog zullen we dan maar naar Australie vertrekken. Hij heeft er ook familie en is er twee keer geweest. Ik wil ook alleen als we er allebei achterstaan, anders werkt het niet. Blijkbaar is hij er nu niet klaar voor. Maar ik geloof wel dat we ooit gaan.
Ik laat het nu maar even, want zijn hoofd staat er niet naar. Ik ben 30 en hij is 32, dus we zijn net over de 30 grens, maar hebben nog even tot de 35. Dus het kan nog.
Die reis wil ik nog wel gaan maken. Ook voor mezelf. Het is natuurlijk een super mooi land. En ik ben benieuwd of ik rustig kan slapen. Herinner me van de vorige keer in Australie dat ik erg onrustig sliep als ik net weer een spin had ontdekt in een hoekje van de kamer. Dat gevoel verdween wel geloof ik. Maar ben toch benieuwd wat het met me doet. Is toch ook belangrijk, want ik moet me wel veilig voelen.

Gezien je leeftijd heb je inderdaad nog tijd zat!!!! En die reis zou ik ook zeker nog gaan maken hoor!!!
Ik heb het ook niet zo op spinnen enzo, maar heb inderdaad ook gemerkt dat dat wat verdwijnt naarmate je wat langer daar bent. Maar nu we weer een tijdje thuis zijn ben ik al wel weer wat minder stoer geworden. Alles groter dan een euro laat ik nu weer aan iemand anders over....hahaha.

Ik hoop echt voor je dat jullie er op een later tijdstip allebei voor willen gaan!

Anne

Hoi Kim,

Jammer dat het voorlopig niet doorgaat.  Maar wie weet misschien wil hij volgend jaar weer wel.  Ook als je een visum hebt hoef je niet gelijk te vertrekken.  We hebben net ons visum en zijn van plan om over 2 jaar definitief te vertrekken.  Het proces zelf duurt vaak een jaar of meer dus het hoeft allemaal niet zo snel te gaan.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte.

Groetjes,
Susan

Jammer, je had er wel zin in. Maar je moet het wel met zijn allen eens zijn over het vertrek naar Australie.
Hopelijk gaat de vakantie wel door en veel plezier met de voorbereidingen, wie weet wat daar nog uitkomt.

Groetjes Jojo.

Das nou inderdaad jammer.
Het is natuurlijk niet zomaar iets maar ik kan me indenken dat er een andere reden achter zit dan "druk op het werk" voor je man om op dit moment niet te willen emigreren. Misschien 1 tip om eens een keer dit te zeggen:

Je zal niet zo gauw spijt krijgen van een emigratie, maar je krijgt er wel spijt van als je de kans om te emigreren laat lopen.

Maar vooralsnog, niet nu zeggen, maar op een moment dat hij wel weer over de emigratie nadenkt.

Ik denk dat er inderdaad meer meespeelt dan alleen zijn werk. Hij vindt het ook 'erg ver' en hij heeft het gevoel dat hij voor zijn gezin moet zorgen en nu heeft hij zekerheid en daar niet. Aan de andere kant is hij net met een nieuwe baan begonnen waarvoor hij ook veel in het buitenland zal zitten. Hij verwacht denk ik ook wel dat hij via zijn werk binnen een paar jaar kan emigreren en dat is natuurlijk makkelijker en je hebt meer zekerheid. Wat die zekerheid betreft zal werken in Oz volgens mij ook geen probleem zijn, want zijn beroep staat op de gevraagd lijst.
Maar goed, ik laat het even rusten. Heb er al een paar dagen niets over gezegd, haha, nu nog 12 maand wachten, dan kan ik er weer over beginnen.
Verder probeer ik vooral de voordelen van NL te zien. Geniet ik van even een bezoekje aan mijn oma en met mijn blote voeten door het gras lopen. Heb vannacht wel over mega grote spinnen gedroomd, ik was zo bang dat ik niets meer kon zeggen en ze vielen ons aan. Dan ben ik weer een beetje opgelucht dat we in BL blijven als ik wakker word.

Haha, met blote voeten door het gras, ik loop hier zo vaak op mijn slippers, buiten / binnen. Nou ja, misschien omdat ik nog geen gevaarlijke beesten heb gezien.
En elke dag even kijken naar mijn vriendjes: mijn Possums. Nu zijn het er elke dag 2, ik denk moeder en kind. Ik blijf het leuke beesten vinden.
Maar dit is wel grappig, vorige week sprak ik iemand die ook bang was van allerlei beesten. We stonden te kijken naar een Koala, ze vroeg of die beesten giftige klauwen hadden.  :grin: En dat voor een australische...  :grin:  :grin:

Balen Kim maar ik ben het Hawk eens.Zekerheid zal je nooit krijgen met emigratie en hoe lang blijven die grenzen nog open?
Terug kan altijd maar is geen pretje weet ik uit eigen ervaring.

Succes ermee,

Clair.

Ach, wat is zekerheid. Echt zekerheid heb je nergens. Ik had in NL een vaste baan, heb 10 jaar bij dat bedrijf gewerkt maar werd toch ontslagen, ondanks mijn goede inzet, dus.........

Grijp de kansen die je kunt krijgen en durf een beetje risico te nemen (zegt zij die tot 2 jaar voor de emigratie altijd op safe speelde :grin:).

Ik hoop dat je je man kunt overhalen toch te gaan emigreren.  :up: :up: :up:

Erna

[quote author=hawk link=topic=6917.msg87947#msg87947 date=1177300925]

Je zal niet zo gauw spijt krijgen van een emigratie, maar je krijgt er wel spijt van als je de kans om te emigreren laat lopen.

[/quote]
Mooier kan je het niet zeggen!
Maar het is dan ook wel zo dat je er beiden moet achterstaan anders werkt het niet.
Waar er rook is , is er vuur! Het zit erin en het kan er altijd uitkomen, wie weet zal het toch nog gebeuren,
Dromen en een lange vakantie ter plaatse is ook niet mis.
Wie weet...
Groeten Henk

[quote author=Erna link=topic=6917.msg88006#msg88006 date=1177353580]

Grijp de kansen die je kunt krijgen en durf een beetje risico te nemen (zegt zij die tot 2 jaar voor de emigratie altijd op safe speelde :grin:).

[/quote]

Op zich ben ik het daar mee eens, zei het niet dat iedereen dan wel voor tenminste 90% achter die beslissing moet staan... Risico nemen is goed, zolang je achter dat risico staat, anders kun je beter even wachten, totdat je er wel achter staat. Tuurlijk kun je beter spijt hebben van iets wat je hebt gedaan, dan van iets wat niet niet hebt gedaan, maar als je goede redenen hebt niet te willen gaan, dan is het een onnodig risico. Het is niet iets wat je zomaar even doet, maar dat weet iedereen hier wel.

Hoi Femke, daar ben ik het helemaal mee eens hoor. Er staat in mijn quote niet voor niets dat ik tot voor 2 jaar voor de emigratie altijd op safe speelde. M.a.w. manlief was 10 jaar voordat we vertrokken al klaar om naar Australië te gaan maar ik was er nog niet aan toe. Het heeft bij mij nog 8 jaar geduurd voordat ik de knoop durfde door te hakken omdat ik alle 'zekerheden' niet durfde op te geven. Achteraf, nu ik Australië woon, heb ik er spijt van dat ik niet veel eerder die knoop heb doorgehakt maar ik denk dat het allemaal is gegaan zoals het heeft moeten gaan. Voor alles is een reden, volgens mij.

Erna

Hoi Kim,

Zoals mijn handtekening onderaan zegt, Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan dan van de dingen die je niet hebt gedaan.....
Het is een waarheid, als je later steeds loopt te denken van 'Hadden we toen maar....' dan is het toch een gemiste kans. Over het algemeen is namelijk ook het arbeidstempo in OZ wat relaxter (correct me if I'm wrong) en dat zou je man eens heel goed moeten overdenken. Australië heeft veel en komt niet voor niets erg goed uit de bus op allerlei ranglijsten als beste plekken om te leven enz. Dus wat dat betreft is OZ natuurlijk een heel goede optie. En ja als je gaat heeft dat gevolgen, afscheid nemen van familie, vrienden en kennissen en The way of Life in Holland natuurlijk. Maar volgens mij ga je er ook veel voor terug krijgen.

Dus ik zou haast zeggen zoals de Nike pay-off  JUST DO IT

[quote author=SV#1 link=topic=6917.msg88066#msg88066 date=1177403075]

Dus ik zou haast zeggen zoals de Nike pay-off  JUST DO IT
[/quote]

Dat is toch wat lastiger als je man op dit moment die stap niet wil nemen... Je zal toch allebij achter die keuze moeten staan. Zoals ik al eerder posten hebben sommige mensen wel een goede reden hier te blijven. En als je de goede keuze maakt door hier te blijven (voorlopig) hoef je er geen spijt van te krijgen.
Tuurlijk zou ook ik iedereen aanraden om het gewoon te proberen. Terug kun je altijd. Maar het ligt wel aan de situatie natuurlijk en of mensen echt die stap willen nemen op dit moment.

Ja, ergens kan ik me er iets bij voorstellen. Als je het in Nederland natuurlijk prima naar je zin hebt en bang bent allerlei dingen te verliezen dan is het wat anders als dat je een aantal dingen (of die nu met Nederland als land te maken hebben of niet, dat doet er even niet toe) hebt waarvan je denkt: "Ik zal blij zijn als ik daar vanaf ben".
En eerlijk is eerlijk, er zijn een aantal dingen waarvan ik zeg: "Ik ben blij dat ik daar vanaf ben nu ik in Australie woon"

[sub]En dan zijn er ook een aantal dingen die ik inderdaad mis[/sub] maar toch, ik ben nog steeds erg blij dat ik deze stap heb genomen en dat ik nu in Australie woon.

Back