Ooit naar Oz?

valideren is binnen 1 jaar na je medische keuring en VoG, het hangt er dus precies vanaf wanneer je die doet en wanneer je je visum krijgt.
Op dit moment is dus een slechte tijd als je beroep niet op de CSL staat.

Wij hadden de gok genomen om ons huis al te koop te zetten in december 2007. In februari was het verkocht en in september was de overdracht. Wij hadden ongeveer uitgerekend dat we dan ons visum zouden krijgen. Helaas werd dat pas december en hebben we de laatste maanden in een vakantie huisje gezeten. Uiteindelijk kwam onze gok dus goed uit en hadden we ons huis net voor de slechter wordende tijd verkocht met een goede overwaarde.

Succes met je beslissing.
Groeten,
Johan

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat 24 uur per week genoeg is.
Maar 20.......het zou er net om kunnen hangen.

Bart

Volgens mij zei mamavark (aukje) laatst dat zij toen iets van 20 uur les gaf en dat niet voldoende was.. maar dat weet ik dus niet zeker..

Volgens mij heb ik ook ergens 24 uur gelezen, dus ik denk ook dat het te weinig is. Maar ik denk dat het met het werk van mijn man ook kan lukken. Toen ik vandaag zei dat je nog zoveel tijd hebt nadat je je visum krijgt was hij wel verbaasd. Dat biedt toch weer mogelijkheden in deze huizenmarkt.

Maar het lijkt mij dat bijv. 20 uur in het PO anders is dan 20 uur in het VO.. op mijn school is 20 uur 0,8fte. En 24 is is dus 0,96, bijna volledig dus..  Dit verschilt overigens weer per school, omdat er ook scholen werken met 70 minuten roosters en dan is 20 uur dus veel meer dan een volledige baan  :| Misschien zou de vraagstelling beter zijn.. hoeveel fte is voldoende.. en ik heb werkelijk geen idee. Ben er ook wel benieuwd naar. Iemand het antwoord??

20 lesuren of klokuren?

Ik had een volle baan in het middelbaar onderwijs, gaf 30 lesuren les, wat gelijk stond aan 20 klokuren les.

Cheers

Dat weet ik niet.. maar zelfs al zijn 30 lesuren, 20 klokuren, dan nog 'cover' je het niet. Want er zit ook veel voorbereiding, nakijkwerk, vergaderingen e.d. bij die buiten die 30 lesuren vallen.. ik denk eerder dat je naar het fte moet kijken..

In mijn geval was het dus 1,0 fte = 30 lesuren = 20 klokuren lesgeven
Correctie, onderwijsontwikkeling, enz. is inderdaad ook onderdeel van die 1,0 fte uit.

Het duurde even, maar mijn man is nu wel zover dat hij naar Australie wil. Maar ja, nu zitten we natuurlijk midden in de huizencrisis. Dus voorlopig nog geen concrete plannen, maar het beginnetje is er. :lol:

Het duurt volgens mij wel een tijdje voordat je je visum hebt.. volgens mij is die crisis dan allang weer voorbij  :wink:
Succes!

Wij zeggen in het engels "from small acorns grow big trees", dus de wortels zijn er al, hou vol en jullie plannen zullen ook groeien.

Groetjes,
Susan

[quote author=KimOz link=topic=6917.msg135553#msg135553 date=1238256318]
Het duurde even, maar mijn man is nu wel zover dat hij naar Australie wil. Maar ja, nu zitten we natuurlijk midden in de huizencrisis. Dus voorlopig nog geen concrete plannen, maar het beginnetje is er. :lol:
[/quote]

Ik zou gewoon beginnen met de aanvraag als ik jou was. De tijd die daar in gaat zitten, poeh... Wij zijn nu bijna twee jaar bezig en hopen eind van de zomer een visum te hebben. Had iets sneller gekund hoor.
Maareh, zit ik er nou naast? Je man had toch al gezegd dat hij wilde gaan? Of heb ik een ander voor me?  :?

Ik hang hier nog steeds rond. Lees nog regelmatig jullie verhalen, maar ben nog geen stap verder. Eerder een stap terug. Zit nu terug te lezen en lees dat mijn man afgelopen maart nog wilde emigreren. Dat is nu wel over. Hij blijft roepen dat het te ver is. Ik snap ook niet dat het gevoel dat ik daar hoor zo sterk blijft.
Maar goed, momenteel zitten we behalve met de crisis ook met de nieuwe regels. Volgens mij vallen we nu ook nergens meer onder. Mijn man werkt als strategisch management consultant (of zoiets :oops: ) en daar is geen vraag naar. Zijn werk is wel heel internationaal, dus er blijft wel een kansje dat hij ooit 'vanzelf' in Oz terecht komt. Tot die tijd blijf ik vrolijk meelezen. En als er tussendoor een opleving in de huizencrisis komt ga ik voorstellen om ons huis vast te verkopen, zijn we daar vast vanaf :lol: en zijn we wat vrijer.

Back