Ooit naar Oz?

Ik weet niet hoelang het bij jullie al "speelt" maar je moet er zeker voor 100% achter staan allebei.

Gary is in 95 met mijn naar NL gegaan en wilde na een paar jaar dolgraag terug. Ik nog niet..schoof het altijd voor me uit. Eerst nog dit, en nog dat en altijd bleef het wel in mijn achterhoofd dat we ooit zouden gaan. Totdat op een gegeven moment bij mij de knop omging en ook ik er klaar voor was. Ik vind het nu prima hier maar ik weet zeker dat als ik 2 jaar terug "gedwongen" zou zijn ik het een stuk moeilijker zou hebben. Misschien ook wel niet maar zo voelt het wel.

Gewoon af en toe het balletje opgooien en hem wat laten wennen aan het idee, volgens mij moet je met dit soort ingrijpende dingen niets gaan forceren.

Ik baal er echt van. Ben ook zo bang dat we er spijt van krijgen. Mijn man is nu nog niet thuis, omdat ie weer eens vertraging heeft met dank aan de NS. Misschien is straks een goed moment om over Oz te beginnen, want in Oz hebben ze geen NS.
Het lijkt me dat alles daar relaxter is, is dat zo??

:grin: Geen NS, alleen maar Connex. Daar is ook (wel eens) vertraging en, buiten de spits stopt die trein elke kilometer voor een nieuw station maar op zich is het openbaar vervoer hier in Melbourne goed geregeld en gaat er hier bijvoorbeeld in de spits ieder kwartier een trein en daarbuiten elk half uur.

Ik lees hier nog een paar keer per dag mee op het forum, maar ga er nu toch mee stoppen. Het zit er op dit moment gewoon niet in.
Ik hoop dat ik over een tijdje weer op het forum kan verschijnen met de mededeling dat wij er ook voor gaan.
Succes allemaal!

[quote author=KimOz link=topic=6917.msg88807#msg88807 date=1178133489]
Ik lees hier nog een paar keer per dag mee op het forum, maar ga er nu toch mee stoppen. Het zit er op dit moment gewoon niet in.
Ik hoop dat ik over een tijdje weer op het forum kan verschijnen met de mededeling dat wij er ook voor gaan.
Succes allemaal!

[/quote]

Houd je taai en als de tijd daar is zal ook het kwartje bij hem vallen.
Feit is, als het idee eenmaal is geboren kun je het nooit meer helemaal uitroeien.
Dus vroeg of laat gaat bij hem de knop om.
Ga maar na, er kunnen zoveel dingen gebeuren of veranderen in een heel korte tijd zelfs in een moment en er hoeft niet eens veel voor nodig te zijn om die knop om te laten gaan.
Heel veel sterkte en heb geduld, met forceren win je niets, maar hij mag natuurlijk wel weten in hoeverre het je raakt.

Mariette

Sterkte en ik ben het met Mariëtte eens. Er komt een dag dat je man omgaat hoor.

Erna

Dank jullie wel, ik denk zelf ook dat we uiteindelijk ooit wel gaan. Maar voorlopig niet. Ik blijf het wel af en toe zeggen. "In Australie kunnen we elke dag BBQen"  :grin:

[quote author=KimOz link=topic=6917.msg88011#msg88011 date=1177355643]
Vanavond wordt het niets meer. Hij zit uitgeput voor de tv. [/quote]

:grin: :grin: Ik weet het.... :evil:  ik moet ook de rest lezen  :shock: :grin:

Jack  :loldevil:

Hallo Kim,

Ik wens je veel sterkte, hopelijk in de toekomst kan je wel verder met je droom.

Groetjes,
Susan

Hier is nog niet zo heel veel veranderd, behalve dat hij wel heeft gezegd dat ik mag gaan uitzoeken hoe het allemaal werkt emigreren. Hij loopt nog niet echt warm voor Australie, hij wil vooral graag naar Amerika. Dat zou misschien over een jaar of twee via zijn werk kunnen. Maar ik wil liever naar Australie. Hij heeft twee ooms in Australie wonen. De ene komt twee keer per jaar naar Nederland. Denk dat het daardoor komt. Nou heeft hij het gevoel dat we twee keer per jaar naar NL moeten kunnen en dat is hartstikke duur. Die andere oom heb ik in 15 jaar 1x gezien, dus dat is het andere uiterste.
Ik ben wel lid geworden van de Ajuus. Binnenkort ga ik een boek bestellen over emigreren naar Australie. Dat laat ik dan weer slingeren :) en wie weet.
Haha, maar we liggen in ieder geval nog niet in scheiding door mijn gezeur over Australie.
Het stomme is dat ik weet dat ik vreselijke heimwee zal krijgen en band ben voor spinnen enzo en toch heb ik het gevoel dat we het gewoon moeten doen. Weet niet waarom, voelt gewoon zo.
Ondertussen blijf ik lekker hier lezen. Elke keer als er weer iemand een visum heeft gekregen krijg ik helemaal de kriebels. IK WIL OOK!!!

He Kim, een leuk blad (kwartaalblad dacht ik) is 'Down Under'. Niet alleen over Australie, ook Nieuw Zeeland, maar wel heel leuk met allerlei (reis-)verhalen erin...

Bedankt voor de tip, die heb ik inderdaad ook al op mijn nachtkastje liggen :)

Klein lichtpuntje, mijn man zei net dat hij wel wil emigreren als hij een baan vindt bij een bedrijf dat hem wil sponseren. Hij vindt Australie en Amerika allebei een optie en wil liever naar Amerika, omdat dacht dichterbij is en je dan af en toe terug kan. Maar hij sluit Australie niet uit. Fijn! Dan ga ik lekker door met info verzamelen.

Hij vindt Australie en Amerika allebei een optie en wil liever naar Amerika

Nou dat wordt dan een vakantie naar beide landen plannen. Kan wel raden wat zijn keus wordt nadat hij zowel Amerika als Australie bezocht heeft  :wink:.
Wat betreft de afstand, in beide gevallen is het te ver weg om even spontaan op bezoek te gaan. Maar het is toch een keuze waar jullie gezamelijk voor 100% achter moeten staan.

Veel succes met alles, Chantal

We zijn weer een stapje dichterbij. Hij wil nu gelukkig ook! Alleen wel via een sponsored visum. Dat wordt dus bijna onmogelijk. Maar aan de andere kan is het in zijn werkgebied misschien wel gebruikelijk om personeel van ver te halen (business concultant). Dus ik heb wel goede hoop. En als hij straks eenmaal aan het idee gewend is en helemaal enthousiast wordt, wil hij misschien wel zelf gaan aanvragen.

[quote author=KimOz link=topic=6917.msg92939#msg92939 date=1182078150]
Hij vindt Australie en Amerika allebei een optie en wil liever naar Amerika, omdat dacht dichterbij is en je dan af en toe terug kan. [/quote]

Amerika, Oz, ach in beide gevallen ben je gewoon een dag bezig om in Europa te komen. Volgens mij maakt de afstand niets meer uit zodra het meer dan een paar duizend kilometer wordt.  :plane:

Misschien moet je eens beginnen over de twee weken vakantie per jaar in de US ten opzichte van 'normale' duur in OZ, als dat geen argument is... :beach:

Veel succes!

Das een goeie, in Amerika hebben ze inderdaad extreem weinig vakantie. Die gooi ik ook in de strijd.

Als ik een beetje tussen de regels doorlees is voor jouw man werk (carriere) best wel belangrijk. Kan ik me iets bij voorstellen, ik leef niet voor mijn werk maar betrap me er ook wel eens op langere dagen te maken dan ik zou willen.
Voor mij is een van de redenen om naar Oz te gaan wat dichter bij de booming economies van Azie te zitten. Als je in het economische vuurwerk wilt zitten moet je tegenwoordig niet meer in de US zijn, denk ik. Als bovenstaande klopt, is dit misschien ook nog een argument...

Je ziet het, hoe dichter bij het weekend, des te 'creatiever' de oplossingen... :thinking:

Bedankt voor het meedenken  :grin: goeie tip.
Ik geloof dat hij nu wel echt om is hoor. Hij gaat zijn cv naar wat recruiters sturen en online zetten. We zaten net even op seek.com.au te kijken en er waren alleen al 116 vacatures in zijn werk veld van afgelopen vrijdag. Werk zat dus. Wie weet wonen wij over twee jaar ook aan de andere kant van deze bol.

[quote author=KimOz link=topic=6917.msg94276#msg94276 date=1183291554]
Wie weet wonen wij over twee jaar ook aan de andere kant van deze bol.
[/quote]

We zijn inmiddels bijna twee jaar verder, maar we zitten er echt niet binnenkort. We hebben inmiddels een tweede zoontje en een huis gekocht waar we voorlopig niet vanaf komen. Praten nog regelmatig over emigreren, maar het zit er niet in. Ik blijf hier lekker meelezen. En wie weet....
Twee vraagjes nog. Hoeveel uur per week moet je het werk doen dat op de lijst staat? Ik ben leerkracht en dat staat er regelmatig op, maar ik werk maar 20 uur per week. En hoeveel emigreer tijd heb je nou nadat je je visum krijgt? Je moet binnen een jaar(?toch?) valideren en daarna heb je nog een jaar ofzo? Dat maakt het namelijk wat makkelijker met deze huizencrisis, want we zijn nu vooral bang dat we ons huis nooit meer kwijtraken.

Back