Ook daar !

Ton en Ineke

XPdite Sponsor
Australische politie voorkomt grote terreuraanslag

Uitgegeven: 7 november 2005 23:00
Laatst gewijzigd: 8 november 2005 07:36

SYDNEY - De Australische politie heeft maandag bij invallen in Sydney en Melbourne in totaal zeker zestien terreurverdachten opgepakt. Politiechef Ken Moroney zei tegen de Australische nieuwszender ABC dat daarmee een grote terroristische aanslag in het land is voorkomen.

"Ik ben opgelucht dat we, wat ik beschouw als het beslissende stadium in de voorbereiding van een terroristische aanslag, hebben verstoord", aldus commissaris Moroney van New South Wales.

Chemicaliën

Tijdens de arrestaties werd een verdachte neergeschoten. Hij raakte gewond. De islamitische geestelijke Abu Bakr, die geldt als een aanhanger van Osama bin Laden, was een van de arrestanten in Melbourne. De politie nam chemicaliën, wapens en materiaal in beslag waarmee het mogelijk is explosieven te maken. Ook werden rugzakken en computers meegenomen.

Geen doel

De verdachten zouden geen specifiek doel op het oog hebben. De politie zei echter wel dat de verdachten geen plannen hadden om volgend jaar de Commonwealth Games te verstoren die zullen worden bijgewoond door de Britse koningin Elizabeth II.

Howard

De Australische premier Howard meldde vorige week woensdag dat de regering inlichtingen had ontvangen over een potentiële terroristische dreiging. Daarop stemde het parlement in met een wet waardoor terrorismeverdachten al in een vroeg stadium kunnen worden opgepakt.

De Australische inlichtingendienst had eerder voor het eerst toegegeven dat zich extremisten in het land bevinden. Ongeveer tachtig van hen hebben volgens de dienst hun terroristische opleiding gehad in Pakistan en Afghanistan. Australië is tot dusver gevrijwaard gebleven van terroristische aanslagen zoals in New York en Londen. Wel waren Australische toeristen in Indonesië slachtoffer van aanslagen.
 
Inderdaad, ook daar!!

@ Ineke
En dat ook nog in oa Melbourne!!
Maar ja, ze zijn gepakt, vóórdat ze iets konden uitrichten!!

Rene
 
De jeugd moet een beetje tegen de draad in zijn, dan krijg je ook vernieuwingen.
Wij deden het volgens onze ouders ook niet goed.  :roll:
Onze voorouders, de kruisridders waren ook gek, maar om in deze tijd
jezelf op te blazen is wel heel erg.  :x
 
Ik hoorde het al vanochtend op het wekker radio-tje. Geen leuk nieuws om mee wakker te worden.  In eerste instantie dacht ik ook van, ze zitten overal. Dus wat doe je er aan... 

Maar nu ik hoor dat die Abu Bakr is opgepakt. Toch 1 van de reeks, gewilde boeven tuig.
Dan vind ik het toch vrij ernstig. Dit zijn niet meer zomaar wat pubers die mee willen lopen zoals hier in ons kikker landje. :oops:
 
[quote author=Ton en Ineke link=topic=3094.msg35302#msg35302 date=1131435790]
De jeugd moet een beetje tegen de draad in zijn, dan krijg je ook vernieuwingen.
[/quote]

Met nadruk op de beetje. (Getuige Frankrijk en nu ook in Duitsland!!)

Ik moet niet denken dat de rellen van Frankrijk overslaan naar de grote steden van Australië.
Ik denk wel (kan het fout hebben) dat de situatie binnen Australië toch wel iets anders is dan daar.

Ook dit is weer een reden te meer om Australië als eind bestemming te nemen. Ik hoop dat ze daar gevrijwaard blijven van dit soort rellen.
Maar als ik de "mentaliteit" van de (nieuwe) Fransen ga vergelijken met die van de doorsnede Ozzie, ontgaat mij het gevoel niet, dat de Ozzie mentaliteit anders is.

Rene
 
In Brussel raken de gemoederen nu ook al oververhit. Het grote verschil met Ozzie steden en Belgische ook, is dat in Frankrijk er echt gettovorming is, waar dat allemaal kan broeden. Elke stad heeft zijn 'slechte' wijken, maar in Frankrijk is dat echt veel erger: men stopt de armen, migranten gewoon weg, zonder aan buurtwerking, sociale hulp en zo te doen. It was an accident waiting to happen.
Hopelijk trekt Villepin er lessen uit en zal hij wat  meer budget geven aan Sociale zaken, integratiebeleid ed...maar het is een lange weg.
Wij houden hier in België in ieder geval de adem in.

Sara
 
Die Franse minister was natuurlijk ook absoluut niet slim bezig om gewoon openlijk over 'het tuig' uit die Franse voorstad (ben de naam kwijt en mijn frans is niet zo goed :) ) te praten. Naar mijn mening zijn ze daar al lang niet meer kwaad om die 2 tieners die ge-elektrocuteerd zijn... Dit was een 'mooie' aanleiding om eindelijk te uitten wat ze al zo lang dwars zit. Reden waarom de werkloosheid daar ook zo hoog was... Zodra ze op je cv zien waar je vandaan komt wordt je niet meer aangenomen zei een van die jongeren. En zo blijf je in dat cirkeltje hangen...

Maar goed. voor zo ver Frankrijk... Ik geloof dat we in Nederland nog steeds leven onder een terreuralarm... Merkt iemand daar iets van? Ik niet in ieder geval. Ik ben, door omstandigheden, veel wantrouwender geworden, maar voel me niet echt onveilig. Denk ook niet dat dat in Australie zo zal zijn.

Ze zitten inderdaad overal en je doet er zelf zo weinig aan...
 
[quote author=Annemiek link=topic=3094.msg35328#msg35328 date=1131440083]
Merkt iemand daar iets van? Ik niet in ieder geval. Ik ben, door omstandigheden, veel wantrouwender geworden, maar voel me niet echt onveilig. Denk ook niet dat dat in Australie zo zal zijn.
[/quote]

Begin van oktober weer voor het eerst in een aantal maanden met de trein geweest. Dus ik weet niet of het normaal is maar het viel mij op dat er bij elk station, hoe klein ook een politie wagen stond.
Heel toevallig  :? zat ik met een zwart rijder in de zelfde wagon die vervelend begon te doen :? Incident was net 2 minuten voor de halte van een of ander gat. Ik weet niet waar ze vandaan kwamen. Maar na het stoppen bij de halte kwamen er ineens heel wat vrienden in het blauw aan gestormd..... 
 
Tsja de grote steden zijn erg kwetsbaar. In Melbourne (en ook in Sydney) lopen simpelweg zoveel mensen rond dat het erg moeilijk is om terroristen op te merken. Er zijn zoveel plekken die onbewaakt blijven; het is gewoon niet mogelijk om alles te beveiligen. Maar eigenlijk houd ik nog veel meer mijn hart vast met steden als New York, Madrid, Londen en ook met Parijs en Rome (dat moet haast wel een keer mislopen).
 
Misschien ook het opmerken waard: de verhoudingen tussen de franse Police en de bevolking van de Banlieu (voorsteden) is meer dan ernstig verstoord. Zo is het tijdenlang zo geweest dat de politie zich in die wijken niet eens durfde te vertonen, maar heb ik ook een reportage (uit een kwaliteitskrant) gelezen waar een politiewagen bij een groepje jongens stopt om ze even flink te intimideren en uit te schelden. Laat ik het erbij houden dat de voorgeschiedenis hiervan lang is, heel lang. Het is heel wat meer dan alleen maar armoede en onvrede.
 
Nu hoor ik net op het 12uur NOS journaal dat er ook in Australië wat kleinen ongeregeldheden zijn. Omdat die rare lui het er niet mee eens zijn. Dat tijdens de inval een van de terroristen in spe is neer geschoten.....  :x De brutaliteit dat ze hebben .....
:evil: Des te makkelijker voor de coppers, weten ze gelijk wie ze moeten oppakken en het eerste de beste schip terug naar Pakistan of whatever :evil:

Of ben ik nu weer te extreem :| :? :p
 
[quote author=Bear link=topic=3094.msg35361#msg35361 date=1131448363]
Of ben ik nu weer te extreem[/quote]

Nee hoor, extreem zou zijn;

NEER SCHIETEN, DIE HAP!!
 
NIET neerschieten, daar doe je ze juist een plezier mee  :x
Jezelf opblazen voor je geloof of land  :? ik ben gek
op NL, maar ik wil er nog geen schaafwond voor hebben.  :lol:
Ik had gelezen dat de meeste een Aus pp hebben of er
zelfs zijn geboren, dat was ook in Londen en A.dam.
Het moet toch heftig zijn dat ze de jeugd, waarvan er veel
gestudeerd hebben, zo gek kunnen maken dat ze hun hele
leven willen vernietigen.  :x

Ik ben heel gelukkig dat mijn zoon, die vandaag 32 is geworden  :cake2: ,
net zo gek is als zijn vader en gewoon oud wil worden en genieten
van dat kleine poosje dat je hier maar bent.  :-D

Gr. Ton  :up:
 
Sorry hoor lieve mensen maar hier hebben "De Terroristen" inmiddels al een paar succesjes behaald. Zie de volgende quotes (voel je niet aangesproken, ze zijn als voorbeeld gebruikt en jullie zijn niet de enigen die dit soort dingen zeggen, denken en voelen...)

[quote author=Bear link=topic=3094.msg35304#msg35304 date=1131436882]... In eerste instantie dacht ik ook van, ze zitten overal...[/quote]
[quote author=Jean76 link=topic=3094.msg35340#msg35340 date=1131442771]
...Maar eigenlijk houd ik nog veel meer mijn hart vast met steden als New York, Madrid, Londen en ook met Parijs en Rome (dat moet haast wel een keer mislopen)....
[/quote]
[quote author=Annemiek link=topic=3094.msg35328#msg35328 date=1131440083]
Ze zitten inderdaad overal en je doet er zelf zo weinig aan... [/quote]
Ze zitten niet overall. Het zijn maar enkelingen, en we leven op een planeet met 16 miljard mensen! Door gerichte aanslagen krijgen we echter het gevoel dat we oorlog voeren tegen een overmacht! En worden we bang. Bingo voor "hen".

[quote author=Rene-L link=topic=3094.msg35306#msg35306 date=1131437921]
Ook dit is weer een reden te meer om Australië als eind bestemming te nemen. [/quote]
[quote author=sarabaes link=topic=3094.msg35309#msg35309 date=1131438143]
Wij houden hier in België in ieder geval de adem in.[/quote]
We voelen ons nergens meer veilig. Of thuis. Dat is precies het gewenste effect. Ook al is "terrorisme" doodsoorzaak bij (vergeef me) maar een heel kleine groep (ik heb het weer over verhoudingen, denk aan die 16 mld, je loopt meer risico in je auto), niemand voelt zich meer safe. De enorme aandacht voor het onderwerp (dank u namens "de terroristen") helpt hieraan enorm mee.

[quote author=Bear link=topic=3094.msg35361#msg35361 date=1131448363]
Of ben ik nu weer te extreem :| :? :p[/quote]
Resultaat is dat mensen, die normaal van nature menslievend zijn, veranderen als gevolg van een relatief klein groepje extremisten dat opereert in het geniep. Ik betrap mezelf soms ook op duistere gevoelens, allemaal het land uit e.d. maar in het woordje allemaal passen dus ook een hoop fijne vrienden en collega's die toevallig ook Islamiet of bruin of wat dan ook zijn.


Mijn pleidooi is niet dat we ze allemaal maar hun gang moeten laten gaan, maar onze angst is hun beloning en die moeten we ze niet gunnen. En zodra onze samenleving een even wantrouwende ondemocratische politiestaat wordt als elders ter wereld te vinden is dan hebben ze al gewonnen, dan hebben ze ons in ons wezen beschadigd.

(edit=stijlfoutje)
 
Helemaal mee eens  :up:
Het is net als met het voetbal, de meeste doen niets en komen dus niet op TV
Deze gekken krijgen aandacht in elke krant en ieder TV station, GRATIS
's avonds met z'n allen kijken wie de meeste rotzooi heeft gemaakt.  :x
 
Another Sydney anti-terror raid but no arrests

09.11.05 11.30am


SYDNEY - Police raided another south western Sydney house overnight as part in the ongoing national operation to avert a large-scale terrorist attack.

But no arrests were made in the latest raid at Revesby about 9pm (11pm NZT) yesterday, the Australian Federal Police (AFP) said.

Seventeen terrorism suspects were arrested and chemicals and weapons seized in a string of simultaneous raids by AFP, NSW and Victoria police in Sydney and Melbourne yesterday.

In the latest raid, about 20 AFP agents, including forensic investigators, surrounded a home in Revesby before entering with brown exhibit bags.

They were also seen photographing the front yard and rooms inside, and taking forensic samples.

Neighbours lined their front porches and surrounding backyards to watch the raids.

One resident told AAP the family who lived in the house - a young couple and their two children, both aged two years and under - kept to themselves.

"They don't come out, they're always away," the neighbour said.

An AFP spokesman today said no one was arrested or removed from the home during the raid.

Nine men faced Melbourne Magistrate's Court yesterday charged with being members of a terrorist organisation between July 2004 and November 2005.

The court was told the men formed a group which intended to carry out a jihad or holy war to kill "innocent men and women in Australia".

Seven did not apply for bail and were remanded in custody until January 31, while two others sought bail.

A decision on their applications will be made today.

In Sydney's Central Local Court, seven men were remanded in custody yesterday to appear on Friday.

The seven were charged with conspiring to manufacture explosives in preparation for a terror attack.

An eighth suspect was shot yesterday after opening fire on police and is today in a stable condition in Liverpool hospital.

It remains unclear what charges he faces.
 
Helemaal met Landmiles eens.

Besteed toch geen aandacht aan die lui. En besteed ook vooral geen aandacht aan haatzaaiers als boesj en co. Ik houd mijn hart vast voor het leed wat duizenden, misschien wel miljoenen, mensen aan het overkomen is in India en Pakistan. Ook in Afrika is zoveel verborgen leed waar veel te weinig aandacht aan wordt besteed.

Als al het fortuin dat aan de achterlijke war on terrorism wordt besteed, nou eens wordt besteed aan de echte problemen in de wereld, dan komen we met ons allen nog eens ergens.

:up:
 
Ach, die arme georgedubbja (let op de kleine letter "g") wordt ook maar geregeerd door z'n warmongering cornuiten. Het zal alleen nog even duren voordat hij het door heeft dat al die hurricanes en tordano's geregeld zijn door Islamitische terroristen die het voorzien hebben op america (let op de kleine letter "a").

amirika?? Breek me de bek niet los!! :x Als dat geen terroristen zijn, met george Bin Laden aan het hoofd. Dan........

Rene
 
Nog wat anders, te groot om hier in te plakken, lees deze weblink maar eens. Dan lees je hoe gek ze kunnen zijn.

Ready to die for jihad uit The Courier Mail.

http://www.thecouriermail.news.com.au/common/story_page/0,5936,17186056%255E952,00.html

Rene
 
Back
Top