Tadaa, hier een korte update en wat uitleg
Zoals eerder geschreven zijn wij bezig met het 186 visa.
Vanmorgen doorgekregen dat al wat rest is wat aanvullende informatie en 3 Xrefs, dit is door een extern bedrijf uitgevoerde referentie check.
Zoals ik het nu zie is dat formaliteit.
Nu hoop ik dat de sponsor veel gaat regelen zodat het visa aanvragen zelf een makkie wordt.
Onze sponsor is Queensland Police en aangezien die korte lijntjes met Immi hebben ga ik er wel van uit.
Vorig jaar zijn ze gestart met aannemen van geschikte buitenlandse agenten. Het is een project waarin je de gehele sollicitatie op afstand kan doen.
Hierdoor een lang traject van ruim een jaar( al lees ik langere
) waar je iedere keer moet wachten of t voldoende is of dat je droom uiteen spat.
Nu de laatste stap dus en komt de stress. Huis verkoop klaar maken, taxatie, verkopen, inboedel schiften enz.
Ook stopzetten van alle verzekeringen, regelen uitschrijven gemeente en belastingen, pensioen.
Het is een dingetje hoor.
Ook krijgen we pas op t laatst te horen wat de plaatsing van Marloes wordt, dus dan pas zoeken naar een huis en school voor kleine man.
De laatste vakantie dan ook echt goed gekeken naar waar we wel of niet willen wonen en of het betaalbaar is.
Voorlopig is de eerste keus Mackay district. tweede Capricornia.
Bowen was fantastisch evenals Brisbane maar die laatste is te duur.
Ook de rolverdeling wordt aangepast. Nu werk ik full time in de onregelmatigheid dan Marloes. Ik wilde met PR op zak ook bij de QPS solliciteren zou dan hetzelfde traject ingaan, maar na alle rompslomp en hoepels waar we mee te maken hebben gehad vind ik het best zo.
Er is altijd wel werk te vinden gok ik.
De geplande intakes voor Marloes zijn Oktober en November, waar we zelf nu van November uitgaan. Daar krijgt ze nog 17 weken Australische opleiding voor de wetgeving in Oxley Brisbane en off we go.
Afhankelijk van de plaatsing betekent dat dan heen en weer vliegen voor haar en mag ik thuisvader zijn die periode, of 17 weken in de off road op een camping in buurt van Brisbane (tips?)
Btw, kan iemand me uitleggen hoe het zit met scholen. State schools of private? kosten, welke zijn beter enz.
Op de voorhand nu ook mijn aktes aangevraagd en formulier VOG ingevuld zodat die deze week ook weg kan.
Weet iemand of ik ook de geboorteaktes van kinderen die niet meegaan bijgestuurd moeten worden?
Dr. Ritz belt straks ook terug, kijken of we de keuring ook al kunnen doen, alles wat gedaan is is gedaan denk ik maar.
Tot zover grts Marloes en dave