op het vliegveld in Australie

Bedankt Ingrid,
Helemaal snappen doe ik het niet, blond, ha ha.
Het is een heel gedoe om steeds dokters te claimen via de private health
Het is dus gemakkelijker zou ik me aansluiten bij de Medicare. Kan ik dit
gewoon in het shopping centrum doen en ben ik dan meteen in orde.
Groetjes Sabine

Als wij met een gesponserd temporary visa gaan, dan worden we opgewacht op het vliegveld, begeleid naar een gemeuliliseerd huis (voor een maand). We worden geholpen met oa. het tax- filenummer en het openen van een bankrekening. We zouden begeleid worden met het uitzoeken van een school en andere dagelijkse zaken.

:fish:

Ja hoor dat kan! Ik ben vanmiddag ook bij Medicare in het shopping centre geweest en kan vanaf nu gewoon claimen bij Medicare. Heb nog geen kaart, die komt met 4 weken met de post. Tot die tijd kan ik gewoon aangeven Medicare te hebben en de rekeningen indienen als ik de kaart binnen heb gekregen.  :up:

Hey Syl; no worries. ik was alleen maar blij dat iemand het er even weg had gezet... niemand scheen het te geloven... haha

Hiya Marina!!

Oh, gelukkig maar.... :) :up:, ja ik dacht ik zal het er maar even "inplakken" voor de duidelijkheid

Have a nice day!!!
Syl :)

Hoi Marina!

Ja zorrie hoor, maar soms is het ook juist net goed als iemand het niet gelooft, blijkt iets inderdaad niet te kloppen. En at the speed that dingen hier veránderen, raak je van out of breath!!  :lol:

Ireen.

Heb je ook gelijk in Ireen! Helemaal waar. Het veranderd hier soms waar je bij staat.. haha

Flexibele jongens die Aussies!! :-D :-D bovendien scheelt het een en ander ook nog wel eens van suburb tot suburb.

:-D keeps us on our toes! :up:

Groetjes
Syl

Naar dit topic was ik echt een beetje op zoek.
Even iets wellicht simpels.
Je hebt je visum gekregen. Je gaat natuurlijk de gebruikelijke dingen doen; Je baan, abbonnementen, huur enz. opzeggen. Je gaat naar een reisbureau en zegt: "Enkele reis Australië alstublieft!"

Maar dan kom je aan op het vliegveld. Dan heb je je spullen die je mee hebt genomen maar verder eigenlijk niks.
Ga je dan eerst in een hotel overnachten of is het slim om bijvoorbeeld een vakantiehuis te huren voor de eerste maand of zoiets. Waar doe je dat? Misschien kan je dat al in Nederland regelen. Het lijkt mij zomaar wel prettig dat als je aankomt in Australië je reeds een adres op zak hebt. Kan je van daaruit alles regelen.
Wellicht is een huurhuis interresant.
Of is het aan te raden om eerst een maand vakantie te vieren? Ik denk dat dat wel de duurste optie is.

Wij zijn van pl an een huis/cabin te huren op een camping voor een paar weken,en van daaruit op zoek gaan naar een huurhuis.
Weet alleen niet hoe we het gaan doen met onze post,zolang we nog geen adres hebben.

Je kunt de post gewoon naar de GPO (General Post Office) laten sturen van de plaats waar je denkt te gaan verblijven. De verzender moet er dan Poste Restante op zetten, dan houden ze 'm achter bij het loket.
In Melbourne hebben ze nog een prachtig houten loket met vakjes.

Bart

In iedergeval meen ook je oude ziekenfonds kaart mee! anders helpt medicare je niet ze kunnen dan niet zien of je verzekerd bent geweest.
Neem een oud polisblad van de no claim mee. Ik kreeg daardoor korting bij mijn aussie autoverzekering en ik kon mijn internatinoale rijbewijs laten overschrijven....geen test.
tax file number kun je aanvragen via de computer dat is het snelst maar dat kan pas als je hier bent.
Een bankrekening openen gaat makkelijk neem paspoort en een rekening mee van je nieuwe adres. Ik had geld op onze visakaart gestort dan heb je namelijk geen omreken koers en geen neg. rente te betalen.
Groetjes

Hee Hawk, als je terugleest in het begin van dit topic, dan vind je suggesties, want daar begon het draadje om.

Cheers :)

Back