Op weg naar Victoria outback, the continuing story

sybille

New Member
Zo, na onze introduktie op  'even voorstellen' dan hier het verslag van onze grote trip down under.

Vandaag de definitieve toezegging gehad voor de baan in Orbost, dus we beginnen nu wat zenuwachtig te worden omdat het er nu echt op aan gaat komen. Franky heeft meteen maar tickets geboekt; we vliegen op 5 september naar Jakarta en een kleine week later door naar Melbourne.

Goede tip trouwens van Sarabaes, we mogen maar liefst 80 kilo extra bagage meenemen, en dat is voor mijn gevoel enorm veel.

Ik zit in vergelijking tot een hoop forumleden in de luxe positie dat ze me graag willen hebben in Australie en dat allerlei rompslomp mbt visa, registratie en huisvesting door mijn werkgever geregeld gaat worden. Ik heb bewondering vooral die mensen die op eigen houtje het hele circus regelen, lijkt me knap ingewikkeld en frustrerend allemaal.
Daar staat dan wel weer tegenover dat ik in zo'n gat terechtkom dat ik zonder de hulp van mijn werkgever waarschijnlijk op  een volkomen dood spoor terecht zou zijn gekomen.

Ons huis staat opnieuw te koop. We hadden al een koper gevonden maar die heeft zich vlak voor het ondertekenen van de voorlopige koopovereenkomst met onduidelijke redenen teruggetrokken. Balen, nu begint het hele circus met rondleidingen en zo weer van vooraf aan.

Nou ja, rustig blijven ademhalen.....
Tot later,
Sybille

Succes met alles. Helemaal te gek toch als het allemaal voor je geregeld wordt?

Groetjes,
Erna

Hallo Sybille,

Leuk dat alles zo goed geregeld voor jullie wordt.

Zeker balen over het verkopen van jullie huis, ik hoop dat jullie snel serieuze kopers voor jullie woning vinden.  :up:
Wij hadden vorige week dezelfde, koopster trok terug een uur voor het tekenen.

Groetjes,
Susan

Hoi Sybille,
Wat goed nieuws zeg! Lekker dat alles voor jullie geregeld wordt, maar dat maakt emigreren emotioneel niet minder moeilijk natuurlijk! Heel veel succes met het verkopen van jullie woning!

Als een koper zich een uur voor het tekenen van het uiteindelijke kontrakt terug trekt, moet hij dan jullie geen 10% van de vraagprijs betalen?

Groetjes lin :)

Tja, dat dacht ik ook toen ik het hoorde Lin, maar kenneljk is de wetgeving 2 jaar geleden veranderd en hoeft dat niet meer.

Helaas niet, ook als de koper tekend hebben ze zelf nog 3 dagen bedenktijd.........

Tja helaas voor de verkopende partij... de toezegging van kopen of het tekenen van het voorlopige koopcontact zegt eigenlijk weinig meer....

Ik hoop dat jullie huis in ieder geval snel verkocht wordt hoor!

Groetjes,
Lela

En natuurlijk ook die van jullie Susan  :)

Daar ben ik weer  :lol: :roll:

We hebben inmiddels wat vorderingen gemaakt met de procedure, een en ander gaat de goede kant op. Vanuit Orbost zijn ze druk bezig om de medische registratie en immigratie te regelen, verder zijn ze op zoek naar huisvesting voor ons.

Onze tickets zijn geboekt voor 5 september naar Jakarta, daar even ontwortelen en ont jet-laggen en 1 week later door naar Melbourne,als alles goed gaat tenminste.

Het huis moet nog verkocht, we hebben onze prijs maar laten zakken omdat ik bang ben dat we het anders niet meer op tijd voor elkaar krijgen, in de zomermaanden juli en augustus schijnt de huizenmarkt namelijk vrijwel stil te liggen.
Hoe is het met jullie Susan, al nieuwe bieders gehad?

Het advies vanuit Orbost was om vooral geen meubels te gaan verschepen maar daar zo nodig nieuw spul te kopen. Weet iemand een leuke internetsite voor sfeervolle meubels? Ik hou persoonlijk niet zo van die strakke meubels maar meer van rotan, hout en zachte bekleding, zo'n bank die uitnodigt om er even lekker in weg te zakken.

Zijn er onder de forumleden trouwens mensen die Oz wel eens te warm vinden? Hoe ga je daarmee om? En lopen jullie nou de hele dag factor 30 zonnebrandcreme te smeren?

Ben benieuwd,
Groetjes,
Sybille

Gaat lekker zo te lezen Sybille  :up:

Helaas geen nieuwe bieders  :-(  hopelijk komen ze snel voor ons beide.....

Ik ben ook benieuwd hoe ik met de warmte in Australie om zal gaan (we gaan niet te noordelijk wonen), ik loop hier nu rond factor 30 te smeren ivm mijn bleke schotse huid  :-D

[quote author=sybille link=topic=4843.msg62215#msg62215 date=1149861054
1. Het advies vanuit Orbost was om vooral geen meubels te gaan verschepen maar daar zo nodig nieuw spul te kopen. Weet iemand een leuke internetsite voor sfeervolle meubels? Ik hou persoonlijk niet zo van die strakke meubels maar meer van rotan, hout en zachte bekleding, zo'n bank die uitnodigt om er even lekker in weg te zakken.

2. Zijn er onder de forumleden trouwens mensen die Oz wel eens te warm vinden? Hoe ga je daarmee om? En lopen jullie nou de hele dag factor 30 zonnebrandcreme te smeren?

1. Nou, als je van houten meubels houdt, heb je hier de wereld aan keus. Het is alles hout wat de klok slaat hier. En eh, wegzakken in een bank, dat is hier ook geen probleem. Zelf hou ik niet zo van houten meubels dus onze zoektocht naar meubels die wij mooi vonden, heeft nogal even geduurd en voor iemand met rugproblemen zoals ik, is zo'n 'wegzakbank' niet echt prettig maar uiteindelijk hebben we iets gevonden waar ik nog zonder takel uit kan komen (met moeite :-D)

2. Hoezo te warm? Weet je wel hoe koud het hier nu is :-D (-3)? Afgelopen zomer was het erg warm (te warm) met 40+. Hoe je daarmee omgaat? Gewoon binnen blijven, bij de airco :), hoef je ook niks te smeren. Persoonlijk ben ik niet zo'n smeerder :wink:.

-3 graden? Dat meen je niet! En ik maar denken dat je in de winter gewoon in je korte broek rond kon lopen....  Nou ja, gezellig bij de open haard zitten in je wegzak- of "niet houten maar wel verantwoord voor je rug"bank is ook wel lekker natuurlijk.

Ja, dat van die -3 (afgelopen week zelfs -5) meen ik wel degelijk. Ik spreek dan wel over de nachten hoor. Overdag is het wel lekker (hier in Albury tenminste) met temperaturen tussen de 15 en 18 graden.
En wat die korte broek in de winter betreft, ik zie ze nog steeds hier hoor, ondanks de vorst. Ga ik 's ochtends dik ingepakt in trui, jas en handschoenen de deur uit voor mijn ochtendwandeling, kom ik mensen in korte broek en
t-shirt tegen die denken dat het nog steeds hartje zomer is :-D.

Succes met het vinden van geschikte meubelen.

Orbost wordt jullie locatie hè? De omgeving is er mooi. Lonely Planet is iets minder positief over Orbost zelf en betitelt het dorp als unexciting en uninspiring maar ik denk dat dat heel persoonlijk is. Als ik zie hoeveel mensen van dit forum zich in de grote steden gaan vestigen dan kan ik persoonlijk daar met mijn verstand niet bij. Ik zou er helemaal gek worden, doe mij maar het dorpsleven. Ik kan me dus wel voorstellen dat jullie in Orbost willen wonen.

Groetjes,
Erna

Tjee, ik ben eigenlijk nog helemaal niet op het idee gekomen om in de lonely planet te gaan kijken, heb mijn info eigenlijk alleen nog maar van het net gehaald. tien jaar geleden zou de LP het eerste boek zijn waar ik naar zou grijpen.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het plaatsje als saai wordt beschreven, maar het maakt denk ik enorm veel uit of je een plaats bezoekt als tourist of er gaat wonen. In het eerste geval let je op de idyllische pleintjes, gezellige kroegjes en historische monumenten, terwijl als je er woont is het vooral belangrijk of demensen een beetje toegankelijk zijn,  of de bakker lekkere broodjes bakt en de speeltuin in de buurt is.
Ik zal jullie tzt mijn eigen review geven, voor het geval iemand die kant op wil komen.

Heb even opgezocht waar Orbost ligt en in de buurt ligt een weg met de naam Breakneck track. Lekker positieve naam ;) Klinkt wel grappig. Ligt ook niet erg ver van de kust.
Het is inderdaad het belangrijkste hoe je je zelf voelt in de plaats waar je woont. Zo te zien is Orbost wel erg klein he? (ongeveer 1 bij 2 km) Ligt aan een rivier. Volgens mij is het in de omgeving wel erg mooi. Zal eens kijken of ik foto's kan vinden :)

Breakneck track he  :|
Gelukkig heb ik inmiddels de nodige spoedeisende geneeskunde cursussen gedaan, dus laat maar komen.

Orbost is inderdaad erg klein met zo'n 3000 inwoners (die ik na 2 jaar waarschijnlijk allemaal van gezicht zal kennen), maar ik vind dat nou ook juist het avontuurlijke aan het hele verhaal. Het leven in de grote stad ken ik inmiddels wel, heb het grootste deel van mijn leven in Amsterdam gewoond.

Nu op naar iets nieuws.

Daar ben ik weer.

Stapje voor stapje gaan dingen op zijn plaats vallen nu, de voorbereidingen gaan lekker. Er wordt in Orbost hard gewerkt aan het regelen van mijn medische registratie en onze immigratie, en verder heb ik inmiddels foto's gezien van het huis wat voor ons bestemd is, en dat stemt ons zeer tevreden.

Nu eerst nog van ons huidige huis af. Dat schiet maar niet op. Op zich hebben we nog wel ruim de tijd, maar het blijft een last nietwaar?
Nou hebben we de mazzel dat Editie.Nl van SBS 6 morgen een item aan ons huis wil wijten in het kader van 'waarom verkopen nederlanders steeds vaker hun huis zelf via internet ipv via een makelaar'. dus wie weet levert dat nog wat geinteresseerden op  :)

We houden moed,
Sybille

Suc6 met het verkopen van je huis, we zullen voor jullie duimen.  :up:

Waar in Victoria gaan jullie precies heen? (In Orbost... sukkel... lees dan ook waar het over gaat!) :sorry:

Gr.Koen

Morgen allemaal met de popcorn voor de buis Editie.nl kijken (via internet kan ook: http://www.rtl.nl/actueel/editienl/archief.xml).

Succes met de verkoop van je huis! :up:

P.S. Kun je tussen neus en lippen door een paar keer www.xpdite.net noemen? :-D

Hoi Sybille,

Leuke stuk op televisie, heeft het al reacties opgeleverd?  Hopelijk wel. 

Groetjes,
Susan

Inmiddels 40 dagen voor D-day en nog steeds 'trotse huizenbezitter' :|
Ik heb zelf de moed een beetje opgegeven maar Franky trekt er nog hard aan en kan het elke keer weer opbrengen om het huis spik en span op te ruimen en enthousiast potentiele kopers rond te leiden.  Wat een geweldige man!
Behalve dat loopt alles eigenlijk op rolletjes. Mijn medische registratie is in kannen en kruiken en het visum aangevraagd. Netjes door de medische keuring gerold, het was grappig om te zien hoe Lemoni van 2 1/2 haar best deed om een goede patient te zijn en te doen wat de dokter vraagt.

Het huis dat ze in Orbost voor ons hebben ziet er goed uit, groot gazon, mooie keuken, houten vloer en open haard. Dat wordt vast lekker toeven.  Ik heb er enorm veel zin in, het lijkt me allemaal een prachtig avontuur. Lemoni vertelt ook al aan iedereen dat we naar 'Slaria' gaan verhuizen, maar meer dan een woord is het volgens mij niet voor haar. Ben benieuwd hoe snel ze het engels oppikken.

Verder nog hard aan het werk in Amsterdam de komende weken, dus nog niet zo concreet bezig met afscheid nemen. Ik weet wel dat mijn ouders het vreselijk vinden, die zijn zo verknocht aan hun kleindochters. Er zullen nog heel wat tranen gelaten worden ben ik bang. Ben ik egoistisch om mijn ouders het genot van hun kleinkinderen af te pakken? Zou ik niet juist in de buurt van ze moeten blijven nu ze allebei de 70 gepasseerd zijn? Of leef ik maar 1 keer en moet ik de dingen doen die ik wil doen in het leven?  Lastig hoor, maar de keuze is inmiddels gemaakt.

Okee, tot zover voor vandaag
Bye,
Sybille

Back