Op weg naar Victoria outback, the continuing story

Hoi Sybille,

Beetje laat (ivm vakantie) maar alsnog gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis, zeker een grote opluchting.  Veel succes nog met alles regelen voor vertrek.

Groetjes,
Susan

Hoi Susan,

Bedankt hoor. Vrijdag tekenen we de voorlopige koopakte. Ik was al een tijdje naar je op zoek op het forum om je het heugelijke nieuws te melden, maar kon je niet vinden.

Nu zitten we tussen de verhuisdozen en bivakkeren de kinderen bij mijn ouders.

Hoe gaan de voorbereidingen bij jullie|? Inmiddels een koper gevonden?

Groetjes,
Sybille

Hoi Sybille,

Aanvraag ligt momenteel stil ivm kleine op komst.  Maar als het goed is hebben we een koper, zie onze stand van zaken:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4284.90

Voorlopige koopakte?  Waarom nog niet definitief?

Groetjes,
Susan

Op het laatste moment toch nog een kinkje in de kabel...... :-(
De ambassade in Berlijn heeft een technische storing en daarom liggen onze paspoorten nog onverwerkt daar op de juiste stempeltjes te wachten, terwijl ons vliegtuig over 1 week vertrekt.

En om het geheel nog wat spannender te maken is het wel de bedoeling dat Franky zich voor die tijd nog 'even' laat naturaliseren als nederlander, dat maakt het reizen in de toekomst voor ons wat gemakkelijker, want met een indonesiche paspoort blijven heel wat deuren gesloten.

Het is dus even alle zeilen bij om alles nog voor elkaar te krijgen, en ondertussen ook nog onze volkstuin op orde te brengen voor de overdracht, alle spullen te verschepen, het huis verder op te ruimen en schoon te maken, nog even langs de tandarts, afscheidsfeest organiseren etc, etc.

En dan nu ook nog even mijn laatste nachtdienstje aan het wegwerken......

[quote author=sybille link=topic=4843.msg61460#msg61460 date=1149193483]
Zo, na onze introduktie op  'even voorstellen' dan hier het verslag van onze grote trip down under.

Vandaag de definitieve toezegging gehad voor de baan in Orbost, dus we beginnen nu wat zenuwachtig te worden omdat het er nu echt op aan gaat komen. Franky heeft meteen maar tickets geboekt; we vliegen op 5 september naar Jakarta en een kleine week later door naar Melbourne.

Goede tip trouwens van Sarabaes, we mogen maar liefst 80 kilo extra bagage meenemen, en dat is voor mijn gevoel enorm veel.

Ik zit in vergelijking tot een hoop forumleden in de luxe positie dat ze me graag willen hebben in Australie en dat allerlei rompslomp mbt visa, registratie en huisvesting door mijn werkgever geregeld gaat worden. Ik heb bewondering vooral die mensen die op eigen houtje het hele circus regelen, lijkt me knap ingewikkeld en frustrerend allemaal.
Daar staat dan wel weer tegenover dat ik in zo'n gat terechtkom dat ik zonder de hulp van mijn werkgever waarschijnlijk op  een volkomen dood spoor terecht zou zijn gekomen.

Ons huis staat opnieuw te koop. We hadden al een koper gevonden maar die heeft zich vlak voor het ondertekenen van de voorlopige koopovereenkomst met onduidelijke redenen teruggetrokken. Balen, nu begint het hele circus met rondleidingen en zo weer van vooraf aan.

Nou ja, rustig blijven ademhalen.....
Tot later,
Sybille
[/quote]Hallo Sybille leuk dat jullie in orbost gaan wonen.Wij hebben daar familie wonen en wij gaan emigreren naar Bairnsdale als het allemaal lukt, ik heb er al een baan in Bairnsdale. We zijn net begonnen de TRA gaat net de deur uit en dan maar afwachten. Groetjes Jeroen en Mirjam. :)

Sterkte met alles Sybille, ik duim voor jullie dat alles netjes op z'n potjes terecht komt.  :up:

Groetjes,
Susan

Pffff.... wat een gedoe!

Ik ga duimen en hopen dat het allemaal gaat lukken (dat gaat het vast hoor :up:)

Groetjes,
Lela

Hoi Sybille:
Wat leuk om over Orbost te lezen. In 2000 hebben we er overnacht (bij Grieken die van het Griekse eiland Naxos kwamen, daar waar wij "in love" vielen voor elkaar) toen we uit Sidney kwamen. Afgelopen januari hebben we er gestopt toen we vanuit Malua bay (NSW) terug waren op weg naar Traralgon - onze hopelijk volgende woonplaats.
Je merkt het al: druk bezig het sociale netwerk verder uit te bouwen.

Groetjes,
Jelle, Linda, Nadine, Noah
voortaan
JeLiNaNo

[quote author=sybille link=topic=4843.msg67881#msg67881 date=1155497963]

We hebben er uiteindelijk voor gekozen om al onze meubels te verkopen en een paar kuub ditjes en datjes te verschepen. Dat is wel zo overzichtelijk.

[/quote]

Mag ik vragen hoe je dit hebt gedaan? Heb je een krat gekocht? Of zelf getimmerd? Van binnen bekleed? Tijdelijk ergens opgeslagen? Hoe vervoert? Waarmee verstuurt? :) Hoe duur was het? Hoe zwaar? Hoe groot? :p

Sorry.. ;) Ik wil hetzelfde gaan doen over een paar jaar.. en hier zat ik al tijden over te brainstormen.

Wat een leuke reakties zeg, met toekomstige maatjes in Bairnsdale en Traralgon wordt rural Victoria steeds beter vertegenwoordigt op dit forum. Misschien moeten we met elkaar een gezellig eastern Victoria topicje opzetten.

Luuk: we hebben gewoon 25 verhuisdozen afgeleverd bij een transportbedrijf op de Amsterdamse haven (Damco in dit geval), die het keurig op een pallet plaatste en in sealde (bestaat dat woord eigenlijk wel?) Totale kosten van transport naar Melbourne was 691 euro. Er vertrekt wekelijks een schip dat 4 weken later daar aankomt.

Vandaag ons afscheidsfeest gegeven, ik heb inmiddels wel behoorlijke kriebels in mijn buik. Leuk hoor, al die aandacht, maar waarom komt iedereen nog met grote afscheidskado's aanzetten als je je maximale bagage-gewicht allang bereikt hebt?
Morgen leveren we de sleutels van ons huis af bij de notaris, verpatsen we onze auto en krijgt Lemoni nog een vaccinatie. Dan de laatste spulletjes pakken en dat was het dan. Ik zal zo blij zijn als dat vliegtuig de startbaan eenmaal verlaten heeft en we de stress en  van de afgelopen tijd en het moeilijke afscheid achter ons kunnen laten en op weg kunnen naar een nieuw begin.

Dinsdag om 12 uur 's middags vertrekken we, en het forum zal ik voorlopig even niet kunnen betreden, maar tot schrijfs,
Sybille

Ah, je hebt al een adres daar waar je spullen heen kunt sturen!

Heeeeeeeeeeeeel veel plezier, succes en zet hem op!

Ik ben jaloers.. ik moet nog afstuderen voordat ik kan gaan!

Hoi Sybille en familie,

Alvast een hele fijne reis  :plane: toegewenst en succes met alles als jullie daar aankomen.

Ik kijk uit om te horen hoe het allemaal gaat.

Groetjes,
Susan

Hi Sybille,

Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad en welkom in je nieuwe thuisland!

Groetjes,
Lela

Hallo allemaal,

Was ik toch bijna van het forum verdwenen, maar toch niet helemaal....

Aangekomen in Orbost op 20 september en sindsdien zo druk geweest met settelen en de boel verkennen dat er van forum episteltjes nog niets gekomen is. Bij deze dan.

We horen erbij, HOERA!!!! We hebben het gedaan, we zijn goed aangekomen en we willen hier nooit meer weg!
Orbost is een aller vriendelijkst klein stadje, prachtig gelegen midden tussen de weilanden, de natuurparken, bij de Snowy river, met ook meren, 90 miles kust en skipistes in de buurt, het is gewoon allemaal waar wat ons is verteld, we hebben het met eigen ogen gezien.
Onze ontvangst was erg warm en hartelijk, heel veel mensen wisten van onze komst en iedereen deed zijn best om ons zo goed mogelijk door de eerste paar weken heen te slepen. Toen ons huis eenmaal een beetje was ingericht, onze bagage was aangekomen en onze nieuwe auto (jawel, een Toyota Landcruiser, toe maar) en fietsen met kinderkarretje erachter waren aangeschaft zijn we begonnen met de omgeving te verkennen. Ieder weekend is een kleine vakantie, vol met nieuwe avontuurtjes, picknicks, strandfestijn, kamperen of gezellige Aussie barbecue.
De anonimiteit van de grote stad is hier ver te zoeken, je komt overal bekenden tegen en we zijn zelf ook al min of meer een bekend gezicht in de stad, niet in de laatste plaats omdat we al een paar keer in de krant hebben gestaan. Ze zijn hier erg blij met een nieuwe arts, gezien het chronische artsentekort op het platteland, dus bij onze komt werd uitgebreid stilgestaan.

De meiden gaan naar de family daycare centre en leren daar in een rap tempo engels te verstaan. Thuis praten we lekker nederlands, maar soms gooit de oudste er een engels woordje tussendoor, dus het gaat de goede kant op. De vrijheid die de kinderen hier genieten is fantastisch, we hebben een ruime tuin en grote overdekte porch dus meestal zijn ze buiten te vinden.

Franky is bezig met allerlei doe het zelf klussen en vrijwilligerswerk in de stad, en zinspeelt in gedachten op het opzetten van een indonesisch restaurantje alhier. Wie weet gaat dat wel eens lukken.

Mijn baan is erg leuk, leuke collega's, lekker relaxed, altijd tijd voor een praatje, en vooral hele beleefde patienten. Ongelofelijk hoe mijn medisch oordeel altijd zonder slag of stoot wordt geaccepteerd. Dat was in Amsterdam toch heel anders, daar wisten patienten het vaak veel beter dan de dokter.
Het is onverstelbaar hoe weinig medische zorg er voorhanden is in sommige delen van Australie. Ik heb patienten die 1 1/2 uur hebben moeten reizen om bij de praktijk te komen, via een verschrikkelijke slingerweg. Ze hebben geen tv of radio-ontvangst (behalve per satelliet), zijn voor water afhankelijk van hun watertank, hebben een klein kruideniertje voor alle boodschappen en krijgen maar 3 keer per week post. Het is er misschien niet zanderig, maar verder zo dun bevolkt dat het naar mijn smaak wel voor outback doorgaat. Toch een stukje outback dus in Victoria.

Okee, tot zover een update.
Geinteresseerde forumleden, kom vooral even langs om een kijkje te nemen, het is 'slechts'5 uurtjes rijden van Melbourne.

Groetjes,
Sybille

Hoi Sybille,

Hartstikke leuk om weer van je te horen en dat het je goed bevalt. Jullie wonen inderdaad in een erg mooie omgeving. Ben er twee keer in de buurt geweest maar in Orbost zelf nog nooit maar daar ga ik zeker verandering in brengen.

Fantastisch om te horen dat jullie helemaal worden opgenomen in de community. Kan me voorstellen dat je er niet meer weg wilt.

Tot ziens. Ik kom zeker een keer langs. Ik woon maar een uur of vier rijden bij je vandaan dus dat is wel te doen.

Groetjes,

Erna

Back