Op weg naar Victoria outback, the continuing story

Er zit schot in de zaak, we hebben nu 2 mensen die voor een tweede bezichtiging komen voor ons huis. Wie weet gaat het dan toch nog op tijd lukken met de verkoop.

Inmiddels zitten we 3 weken voor vertrek en beginnen de kriebels behoorlijk toe te slaan. Het komt er nu echt op aan. Ik denk dat ik ontzettend blij zal zijn als ik eenmaal in dat vliegtuig zit en nederland heb verlaten, gewoon omdat ik dan alles geregeld heb wat er te regelen is. Op dit moment lijkt het nog zo'n eindeloze lijst van klussen, maar over een paar weken hebben we de lijst gewoon op een of andere manier afgewerkt en kunnen we beginnen met opbouwen. Opbouwen is altijd makkelijker dan afbreken. Om een abonnement af te zeggen moet je vaak een verzoek in 3 voud indienen met een opzegtermijn van 2 maanden en kost het een uur om het postadres ergens te vinden. Een abonnement starten daarentegen gebeurt vaak zonder dat je er erg in hebt.

Uiteindelijk hebben we ons huis toch niet zelf kunnen verkopen en moeten we het nu aan een makelaar overlaten. Dat gaat weer een hoop geld kosten, maar ja, de wereld vergaat verder niet, we zullen er wel overheen komen.
Het wordt nog even kielekiele met de visa, alles weer laatste nippertje. Wie weet zitten we straks op het vliegtuig naar Jakarta en hebben we de visa nog niet op zak. Dan maar op het laatste nippertje een touristenvisum aanvragen ter overbrugging, zo werd ons aangeraden.

We hebben er uiteindelijk voor gekozen om al onze meubels te verkopen en een paar kuub ditjes en datjes te verschepen. Dat is wel zo overzichtelijk.

Mijn ouders zijn stilletjes intens verdrietig omdat de kleinkinderen ze gaan verlaten. Ik vind het ook wel sneu voor ze, ze zijn erg aan die meiden gehecht. Ze moeten maar snel eens op bezoek komen.

Okee, werk aan de winkel.
Sybille

Hoi Sybille,

Succes met de laatste loodjes. Ik herken mezelf helemaal in je berichtje. Ik vertrek over 4 weken (10 september). Nu heb ik geen huis te verkopen en kinderen die meegaan, maar ook ik neem alleen persoonlijke spulletjes mee via 1 a 2 kuub verschepen.
En vervelend dat er zo´n klad is gekomen in de doorlooptijden van de visa he? Ook ik denk dat het een toeristenvisum gaat worden!

Maar jullie gaan op een ander visum toch? Moet je dan ook alsnog naar NZ vliegen of krijg je hem gewoon in Australie geplakt.....? Nou, inderdaad, zoals je zegt: dat soort extra kosten kom ik vast wel weer overheen, al vind ik het wel gewoon heel jammer dat het om 1 of 2 weken te laat zal gaan.........

En die lijsten ken ik. En vooral: aan een abonnement kom je inderdaad zo, maar kom er maar eens vanaf! Pfffffffff. Hebben jullie je spulletjes al vekocht? Bij mij is dat erg voorspoedig gegaan. Ben bijna alles al kwijt.....

Veel voorbereidingsplezier (en -ergenissen) nog!

Henriette

Hoera!!!!! De visa zijn binnen :lol: :lol:
Daarbij hebben we ook weer een nieuwe geinteresseerde voor ons huis, dus mogelikj komt alles op het nippertje toch nog op zijn pootjes terecht.

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: GEFELICITEERD :cheer: :cheer: :cheer:

Groetjes Miranda  :)

:cheer: :cheer: :cheer: :balloons: :cake2: :clap2: :dancing: :dancing:
:dance: :dance:

Jullie raden het al; HET HUIS IS VERKOCHT!!
Op het nippertje weliswaar, maar beter laat dan nooit.

Ik moet nu nog 4 dagen werken (waarvan morgen van 8 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds,  zucht) en voor de rest kan ik me in alle rust bezig houden met de laatste loodjes.

Jippieeeee!

Hi Sybille,

Jullie hebben het wel heeeeeel spannend gehouden hoor  :-o, maar wat ontzettend geweldig dat alles zo op de valreep nog op zijn pootjes terecht is gekomen!!!!

GEFELICITEERD!!!! :up: :up: :up: :up:

En nog even volhouden, de laatste loodjes zijn zo voorbij!

Groetjes,
Lela

En NOGMAALS gefeliciteerd, dat is een pak van je hart

eerst je visum en DAN je huis, super.

groetjes Miranda  :-D

Bedankt voor de felicitaties Lela en Miranda, inderdaad een pak van mijn hart.

Ik kan het bijna niet geloven dat het hele lange traject van voorbereiding nu bijna voorbij is, dat we alle hordes hebben genomen en dat we nu bijna bovenop die gigantische berg staan. En strakjes lekker naar beneden roetsen.

Groetjes,
Sybille

wat geweldig zeg................is opeens zomaar alles rond en kunnen jullie vertrekken.

Heel veel succes met de laatste loodjes :wink:

En daar zitten we dan, tussen de verhuisdozen en koffers ons leven te reorganiseren. Heerlijk om afstand te doen van al die overbodige ballast die je in de loop der jaren opbouwt, alleen om die reden is het al goed om elke paar jaar te verhuizen.

Ik kijk ontzettend uit naar de ruimte die we tegemoet gaan. We wonen nu met 2 kleintjes op een bovenwoning in Amsterdam. Kleine auto die dan ook nog als opslag voor de kinderwagen dient, fietsen natgeregend en verroest in het algemene fietsenrek in destraat, zoeken naar een parkeerplaatsje, het is straks allemaal verleden tijd.

Wat we er precies voor in de plaats krijgen zal de tijd ons leren, maar ik heb er enorm veel zin in.

Aan ruimte zal het jullie in Orbost niet ontbreken :). Dat wordt een flinke overgang, straks krijgen jullie nog last van pleinvrees :-D.

Heel veel succes met het opbouwen van een nieuw leven in Oz :up:.

Erna

Altijd als ik de topic titel lees denk ik ''maar Victoria en Tassie hebben toch helemaal geen outback''!. WA, SA, Qld, NT en NSW, ja die hebben woestijn en dus outback. Maar Victoria en Tassie toch niet! Die hebben alleen maar 'rural and regional areas' volgens mij.

Overtuig mij aub eens van het tegenovergestelde.

CJ,  geef me een paar maanden de tijd om een antwoord te formuleren, ik moet het zelf nog even ontdekken. Ik wist trouwens niet dat outback synoniem was voor woestijn, volgens mij betreft het meer de associatie met dunbevolkt.

Volgens mij is outback: extremely remote or desert areas.

Dunbevolkt is regional or rural.

Anyway. Ik ben nog nooit op dat plekje geweest waar jullie naar toe willen dus ik weet het ook niet... :|

Succes met de voorbereidingen

[quote author=CJ link=topic=4843.msg68894#msg68894 date=1156425805]
Volgens mij is outback: extremely remote or desert areas.

[/quote]

Tja, nu kunnen we een leuke discussie hebben over wat we onder extremely remote verstaan.
Ik woon zelf op 10 minuten fietsen van de Dam in Amsterdam, dus voor mij is Orbost toch wel extremely remote.
Maar ja, jij woont waarschijnlijk al jaren in Oz en hebt daar hele andere ideeen over.

Vind je het noodzakelijk dat ik de naam van mijn topic verander of kun je er voor deze ene keer mee leven?

Ha ha ik kan er best mee leven  :-D

Ik woon in Sydney, net zo druk als Amsterdam, en kom alleen maar in de outback als toerist....

Back