Opening bankrekening mogelijk vóór vertrek naar Australie

kat

Active Member
Hoi,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om vanuit Belgie al een bankrekening te openen in Australie, vooraleer te vertrekken?
Kwestie van al wat geld vooraf te kunnen overmaken naar daar...

Dat kan bij verschillende banken.

Zie voor NAB: www.nab.com.au/movingtoaustralia
Westpac: http://movingtoaustralia.westpac.com.au/moving-to-australia

Je krijgt dan nog geen online toegang tot de rekening, maar je kunt er wel geld naar toe overmaken. Ze zorgen dan dat bij aankomst de pasjes ed klaarliggen.

Tommy

Tof dat dat kan! Want met die almaar zakkende euro, zal ik geruster zijn als er al een deel geld in AUD daar staat :lol:
Is er eigenlijk een groot verschil tussen de banken, qua rente, dienstverlening, kosten,...? Of is dit allemaal wat vergelijkbaar?
Zijn er aanraders qua keuze bank? Of misschien belangrijker, afraders? :roll:

ik denk ook dat afwachten idd beter is. Maar het is wel handig om alvast wat geld over te maken. Dan bouw je 'historie' op.

Wat wel of geen goede bank is weet ik niet. Is volgens mij in elk geval goed om te kijken wat de kosten bij de verschillende banken zijn, of er voldoende pinautomaten in de buurt zijn en of ze geld rekenen voor het opnemen bij een 'vreemde' bank.

inderdaad, slecht moment. Maar gaat het dit jaar nog beteren???
Want als het nóg slechter gaat worden is het misschien wél goed om het zo snel mogelijk te doen...

Wij hebben 2 weken geleden een rekening online geopend bij de NAB, goede rente, beter dan in NL
Moeilijk te zeggen wanneer nu een goede tijd is om geld over te maken. Het zal denk ik niet veel beter worden het komende jaar.
Wij zullen niet wachten met overmaken aangezien de rente een stuk meer is dan NL, dat maakt het weer een beetje goed.

Alle tips zijn natuurlijk welkom
smiley.gif

Volgens mij heeft wachten met overmaken weinig zin of je moet al heel lang kunnen wachten...
Wij hoopten ook dat de Euro het iets beter zou gaan doen en hebben zodoende bij aankomst maar een deel van wat we dachten nodig te hebben de eerste tijd, overgemaakt...moeten nu( 4 weken later) weer wat overmaken en de koers blijft slecht!!
Tja en dan de vraag wat doe je met spaargeld, nu overmaken en profiteren van de hoge spaarrente hier of toch wachten tot de koers gunstiger wordt? Ik weet het niet....

Mien

Volgens mij heeft wachten met overmaken weinig zin of je moet al heel lang kunnen wachten...
Wij hoopten ook dat de Euro het iets beter zou gaan doen en hebben zodoende bij aankomst maar een deel van wat we dachten nodig te hebben de eerste tijd, overgemaakt...moeten nu( 4 weken later) weer wat overmaken en de koers blijft slecht!!
Tja en dan de vraag wat doe je met spaargeld, nu overmaken en profiteren van de hoge spaarrente hier of toch wachten tot de koers gunstiger wordt? Ik weet het niet....

Mien

En niet te vergeten, de commissie die je bij elke omwisseling kwijt bent. Op een aantal X-duizend euro's is dat toch ook zonde geld.

Maar is het niet handig om ook deels het eea te betalen met je NL creditcard? Die waren wij wel van plan aan te houden.

Op moment van uitschrijving ben je denk ik niet meer kredietwaardig lijkt mij...
Wat zou je nog willen betalen met je NL kredietkaart?

Vandaag wel weer een gunstige wisselkoers..€1,- tegen $1,24
smiley.gif

Ik dacht zelf aan eventuele huur van een auto of eventueel boodschappen en vast nog wel andere dingen. Is sowieso wel handig om een creditcard achter de hand te houden. Zal de bank is vragen of die inderdaad wordt geblokkeerd bij uitschrijven...

Edit: zag al op internet dat je volgens de wet geen kredieten meer mag hebben als je je uitschrijft. Creditcard valt daar helaas onder...

Had vandaag nog wel de spaarbank (leaseplanbank) gemaild met de vraag of je de spaarrekening kan aanhouden, helaas is dat ook niet mogelijk.

Ik dacht zelf aan eventuele huur van een auto of eventueel boodschappen en vast nog wel andere dingen. Is sowieso wel handig om een creditcard achter de hand te houden. Zal de bank is vragen of die inderdaad wordt geblokkeerd bij uitschrijven...

Edit: zag al op internet dat je volgens de wet geen kredieten meer mag hebben als je je uitschrijft. Creditcard valt daar helaas onder...

Had vandaag nog wel de spaarbank (leaseplanbank) gemaild met de vraag of je de spaarrekening kan aanhouden, helaas is dat ook niet mogelijk.

Uitzondering is de IB-groep. Spaarrekening aanhouden kan wel volgens mij? Er zijn meer mensen op het forum met een NL-spaarrekening...

Spaarekening is afhankelijk van welke bank. Ibg idd gelukkig wel anders hadden we iets minder spaargeld in ons reservepotje <_<

Ik denk dat ik leaseplan ook maar gewoon stiekem aanhou. Het ergste dat ze kunnen doen is mijn geld weer teruggeven :p

Spaarekening is afhankelijk van welke bank. Ibg idd gelukkig wel anders hadden we iets minder spaargeld in ons reservepotje <_<

Ik denk dat ik leaseplan ook maar gewoon stiekem aanhou. Het ergste dat ze kunnen doen is mijn geld weer teruggeven :p
Ik heb hier gewoon nog 8 maanden met mijn ANWB Visa card kunnen betalen. Was geen probleem.

Bart

Wij zijn voor vertrek naar onze bank gegaan(Rabo) en uitgelegd dat we gaan emigreren. We hebben alles kunnen aanhouden, wel de betaalrekening omgezet naar de goedkoopste versie.Spaarrek. ook geen probleem. Het enige wat ze nodig hebben is een postadres in NL.
Wij hebben wel de incassomogelijkheid stopgezet en zijn nu daar erg blij mee, er zijn instanties die blijven van mening dat je klant blijft ook al heb je opgezegd!

Mien

Back