Opening bankrekening mogelijk vóór vertrek naar Australie

Ik heb ook nog steeds een betaal rekening en een spaarrekening in Nederland (Rabo).
De eerste 1,5 jaar had ik zelfs nog een creditcard gekoppeld aan mijn betaal rekening in Nederland.

Waarom zou je deze niet kunnen behouden? Lijkt mij dat als je gewoon betaald en je saldo Ok is ze er geen enkel probleem mee hebben.
Realiseer mij nu ook dat mijn betaal rekening een negatief limiet van 3000,- heeft, dat is nou wel weer raar dat niemand daar ooit commentaar over heeft gegeven stenslotte komt er weinig meer binnen.

Ik weet dat het een beetje een maffe methode is, maar was destijds wel de goekoopste, ik heb gewoon dagelijks gecashed.
Wat ik bedoel is dat ik een tijdje dagelijks het maximale uit de ATM heb getrokken, betaalde met mijn rabocard namelijk alleen de wisselkoers en geen pinkosten. Vervolgens ging ik 1 of 2 keer in de week naar de bank en liet dan het geld op mijn ozzie rekening storten. Auto is op die manier betaald en omboedel heb ik gewoon grotendeels met de Nederlandse creditcard betaald.

Ten tijde van mijn komst kon ik dagelijks maximaal $1000 pinnen, nu merk ik at er met de rabocard maximaal zo'n $600 gepind kan worden, dit wordt veroorzaakt door de huidige wisselkoers.

Chantal

Ook wij hebben nog een hele tijd onze Nederlandse Visa card kunnen gebruiken in Australie en hebben nu nog (na bijna 3 jaar) een betaal- en spaarrekening in Nederland. Na 6 maanden is echter wel de kredietlimiet op de betaal rekening verdwenen. Niet omdat we in het buitenland wonen, maar omdat er geen regelmatig inkomen meer op wordt gestort. Nadeel is wel inmiddels dat ABN AMRO het maximaal bedrag dat je kan pinnen flink naar beneden heeft gebracht een paar maanden geleden (nu nog maar 300 euro per dag)

nav tweety's bericht. Is dat nu nog de goedkoopste optie?

zit even bij de rabobank te kijken. Daar zijn op dit moment de kosten voor pinnen in het buitenland '1% koersopslag' , bij de goedkoopste raborekening komt daar 2 euro bij per opname. Limiet is 500 euro. ASNbank vraagt geen koersopslag maar standaard 2.25 euro per opname. En met de creditcard van de rabobank is het 1,5% koersopslag.
Rare vraag misschien hoor, maar 1% koersopslag is 1% van wat?? Gegoogled op 'koersopslag' en dan vind ik een hoop sites over hoeveel en waarom, maar niet hoe het berekend wordt.
En hoeveel kost het om het bv met ozforex over te hevelen?

kwam deze ook nog tegen:
http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/bankzaken-regelen-australie-si32.html

Ik weet dat ik hier in de minderheid ben... :grin:
Maar heeft iemand ook een idee hoe dit zit met Belgische banken?

Rare vraag misschien hoor, maar 1% koersopslag is 1% van wat?? Gegoogled op 'koersopslag' en dan vind ik een hoop sites over hoeveel en waarom, maar niet hoe het berekend wordt.

Ik veronderstel dat dit wil zeggen dat ze 1,5 % winst maken op de wisselkoers

Wij hebben ook nog een rekening bij de rabobank lopen wij hebben nog wat zakgeld in NL staan voor noodgevallen en we kregen zelf bericht van de bank dat het misschien verstandiger was een spaarrekening te openen om rente te kunnen krijgen. Nu hebben wij bij Aegon nog een spaarrekening lopen (onder het mom van wat niet weet wat niet deert niet stop gezet) en daar krijgen we betere rente dus lekker een beetje geld daar naar over gemaakt. Wij hebben onze beide "eigen" rekeningen opgezegd en onze gezamenlijke aangehouden helaas komt daarmee mijn mastercard te vervallen en omdat we geen loon op deze rekening storten krijgen we ook geen nieuwe. Dus dan maar een direct debit bij onze Oz bank en met ideal betalen wanneer we iets voor onze familie in Nederland bestellen.

Groetjes
Yvonne

Ik veronderstel dat dit wil zeggen dat ze 1,5 % winst maken op de wisselkoers

Gaat het om het bedrag dat je pint? Stel dat ik 100 euro pin en er 125 dollar voor krijg. Betaal ik dan 1,5% op die 100 euro (dus 1,50 euro)?
Of zit het in het verschil tussen in- en verkoop van de dollars, bv als je 125 dollar krijg voor 100 euro, en als je terugwisselt 90 euro krijgt voor 125 dollar, is dan die 1,5% op de 10 euro verschil (dus 0.15 euro)?

*voel me vrij blond nu*

Gaat het om het bedrag dat je pint? Stel dat ik 100 euro pin en er 125 dollar voor krijg. Betaal ik dan 1,5% op die 100 euro (dus 1,50 euro)?
Of zit het in het verschil tussen in- en verkoop van de dollars, bv als je 125 dollar krijg voor 100 euro, en als je terugwisselt 90 euro krijgt voor 125 dollar, is dan die 1,5% op de 10 euro verschil (dus 0.15 euro)?

*voel me vrij blond nu*

Ik denk dat als de offiiciele koers bv 1 euro = 1,25 AUD is dat jij dan voor 125 AUD te krijgen geen 100 euro betaalt maar 1,5% meer...
Maar ik ben ook geen kenner, is maar gokje...:wink:

*voel me vrij blond nu*

Als ik het me goed herinner is de koersopslag een percentage wat in mindering wordt gebracht op de koers. Je krijgt dus geen 1,25$ per euro maar 1.5% minder dan dat.

Ik wilde net zeggen....het gaat toch echt weer iets beter met de euro
smiley.gif
smiley.gif
afro.gif

Hoorde net op Nova (de radio zender) dat BankSA ook interessante rentes zou moeten hebben. Even op de site gekeken en hebben inderdaad een basis rente van 4,85%.

NAB heeft 4,15 alleen daar krijg je wel de eerste 4 maanden 1,5% extra.

Iemand ervaringen met BankSA?

mmh. zie nu al dat de normale accounts allemaal een transaction fee hebben tenzij je een X bedrag stort. Terwijl Nab Classic gewoon gratis blijft. Ook als je in het buitenland geld opneemt betaal je bij SA een toeslag van 3% en bij NAB 2%.

*voel me vrij blond nu*
Ik zou naar de bank gaan of even mailen en dan gewoon je voorbeeldje aanhouden.

€1,- tegen $1,258!!!! Dat is het lang niet meer geweest! We gaan de goede kant op...heel voorzichtig optimitisch
smiley.gif

Back