operatie assistent

M

mirjamvisser

hallo allemaal, na veel zoeken ben ik op dit forum terecht gekomen. Nou is mijn brandende vraag, eigenlijk twee vragen. ten eerste wat is de precieze benoeming van operatie assistent in het engels :?: en ten tweede is het nederlandse diploma voor operatie assistente ook geldig in australie. En hoe groot is de vraag naar deze skills?

hopelijk kan iemand me verder helpen!

alvast bedankt voor de moeite!

groet,

mirjam
 
mirjamvisser said:
hallo allemaal, na veel zoeken ben ik op dit forum terecht gekomen. Nou is mijn brandende vraag, eigenlijk twee vragen. ten eerste wat is de precieze benoeming van operatie assistent in het engels :?: en ten tweede is het nederlandse diploma voor operatie assistente ook geldig in australie. En hoe groot is de vraag naar deze skills?
mirjam

Welkom, Mirjam, op dit forum !

Ik kan helaas niet al je vragen beantwoorden maar zal je proberen verder te helpen ! :wink:

Vraag 1: operating theatre assistant
vraag 2: dat weet ik dus niet, maar bij een skills assessment komt dit dan aan de orde !
vraag 3: ik weet eigenlijk niet of het op de SOL of MODL staat

Ik heb de volgende linkjes voor je gevonden, maar het komt erop neer dat deze site " de bron der bronnen" is, als je wilt gaan emigreren naar Australie !! :shock:

http://www.immi.gov.au/cgi-bin/AT-immisearch.cgi
http://www.immi.gov.au/cgi-bin/AT-immisearch.cgi
http://www.immi.gov.au/work/index.htm

Hopelijk heb je hier wat aan..

Succes !

Ingrid.
 
Hoi Mirjam,

ik heb gemerkt dat je hier al een poosje mee bezig bent en dat je nog steeds niet geholpen bent hiermee. Als ik jouw was, zou ik eens telefonisch contact opnemen met een Nederlands emigratiebureau (NIET MEE IN ZEE GAAN) en hun dit voorleggen. Zeg maar iets in de trant van voordat we met jullie in zee gaan wil ik eerst zelf een klein vooronderzoek doen, ter voorbereiding of zoiets. Is er een bij die direct geld vraagt, direct ophangen :D

Wel onschuldig lijken, je weet er helemaal niets van en eigenlijk snap je het ook niet allemaal. Ook niet zeggen dat je het al weet. Op die manier willen ze je van alles vertellen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik wens je er heel veel succes mee!
 
Hoi Mirjam,

Misschien is het een goed idee om contact op te nemen met de organisatie die jouw skills moet beoordelen. Zij kunnen je vast vertellen of het Nederlandse diploma ook geldig is in Australië.
 
Hoi Mirjam,

Je zou denk ik onder ASCO-code 2323-11 moeten vallen, al zie ik operatie assistente daar niet echt bij staan. Kijk even rond op:

http://www.abs.gov.au/ausstats/abs@.nsf/66f306f503e529a5ca25697e0017661f/4d5312fdc9372a1cca25697e00184cc1!OpenDocument

Verder zou je misschien ook even navraag kunenn doen bij de ANC die jouw aanvraag zou moeten beoordelen. Zie hiervoor:

http://www.anc.org.au/03overseas/apply_assessment.php

Succes,

Rob
 
Hoi Mirjam, heel toevallig kwam ik op deze site terecht met precies dezelfde vragen. Ik doe de opleiding voor operatie assistente en wil samen met mijn vriend emigreren naar Australie als ik klaar ben. Heb jij al wat meer informatie verkregen? Zo ja zou je dat op deze site willen zetten? Bij voorbaat dank en veel succes! :lol:
 
hoi laura, operatie assistente is een niet erkende HBO opleiding. iedereen kan het dus zonder diploma worden. maar ziekenhuizen willen natuurlijk een kwaliteits garantie, dus hebben ze gekwalificeerd personeel. je bent dus wel verantwoordelijk voor je handelingen, maar niet aansprakelijk.
nou hoorde ik dus zeer recentelijk dat je eerst HBO verpleegkundige moet zijn met een extra diploma voor operatie assistente (theatre nurse) om in OZ aan de gang te kunnen. met andere woorden ik doe dus iets waarmee ik daar dus helemaal niet aan de bak kan. daar baal ik behoorlijk van. en eht is nog keihard werken ook! met andere woorden, hoop ik voor mezelf en voor jou dat je vriend wel de nodige skills heeft om binnen te mogen komen met jou als aanhang!
bah... wat is dit balen! met wat voor een diploma's kun je daar nou wel aan de slag?

groetjes mirjam
 
Hoi Mirjam,

Dat is zeker balen zeg! Ik dacht echt dat ik overal aan de slag kon met dit diploma!! Ik weet dat je in bepaalde landen wel kunt werken met dit diploma, dus ik hoopte dat dit ook in Australie het geval was! :x
Is er nu echt geen andere mogelijkheid meer voor jou?
Nou heb ik wel pas gehoord van mijn docent dat ze bezig zijn om het een erkende HBO opleiding te maken. Er is dus nog hoop!
Hoe lang dit nog gaat duren weten ze helaas niet.
Misschien moeten we dan toch maar een HBO-v opleiding gaan volgen! :?
Mijn vriend is afgestudeerd in NL recht, dus ik heb geen idee of hij wel voor een visum in aanmerking komt.
Bedankt voor je reactie en succes verder!
Groetjes Laura
 
Laura said:
Mijn vriend is afgestudeerd in NL recht, dus ik heb geen idee of hij wel voor een visum in aanmerking komt.

Hoi Laura,

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar als je vriend is afgestudeerd in NL recht, dan heeft hij daar toch niet zoveel aan in Aus?

Groeten
 
hoi laura, mocht je wel in een engels land willen werken, in engeland kun je zo aan de slag, haha! grouwe houzen, nog mistroostiger weer dan in NL, haha! nou ik baal er ook van hoor! maar ja. wist je trouwens dat OK assistente in de meeste gevallen een MBO opleiding is op HBO niveau (SCHANDALIG!) `nou hoorde ik wel dat je dan ergens, weet er het mijne nog niet van met je diploma er een certificaat bij kon krijgen, zodat het HBO herkent is. als ik dit allemaal had geweten voorat ik begon.... ;o(
maar ja miss een verkorte HBO V erachteraan ofzo doen.

hey ik wens je veel succes!

groetjes mirjam
 
Back
Top