Overstromingen

Lamarck

Well-Known Member
Hopelijk is er niemand van het forum door getroffen? Het is wel erg, hoor, zoals wij het in Nederland kunnen bekijken, en we leven mee...

Het water staat vele tot aan de lippen inderdaad. Gelukkig hebben we in South East QLD nog niet al te veel problemen. De sunshinecoast is iig nog gespaard gebleven.
Het is wel erg nat, maar hat kan erger, zeker als we de beelden van Rocky, Emerald en Bundaberg zien.

Maar het valt me altijd wel op dat de ozzies er vaak wel bij blijven lachen.

great%20river%20views.JPG

corcs%20in%20water.JPG
:fishing2:

Ik vroeg me al af toen ik het op het journaal zag, waarom er niks over op het forum stond. Tjee, behoorlijk $%#%&^begin van het nieuwe jaar! Maar wel een goede instelling idd, gewoon maar blijven lachen. Zolang er geen echt ernstige dingen gebeuren uiteraard. Hoop dat het voor iedereen meevalt daar!

:up:
Marika

Het lachen is de meeste mensen nu wel vergaan.

Eight people are dead and grave fears are held for more than 70 people still missing after unprecedented flash flooding in southern Queensland.

Vreselijk, die beelden van het water dat door Toowoomba raast. Wij zijn vandaag eerder naar huis vertrokken toen m'n schoonmoeder ons belde met de mededeling dat het water in de Logan river naast ons huis wel erg snel steeg. We wilden niet vast komen te zitten in Beenleigh... We houden hier voorlopig nog droge voeten maar met king tide morgen weet ik nog zo net niet of het zo blijft :(

Jeetje, ik vind het wel heel griezelig :-( Precies de regio waar we 2,5 jaar geleden doorheen getrokken zijn en waar we in augustus naartoe gaan verhuizen... En wat voor een effect gaat dit dan nog eens hebben op de economie? Op dit forum zijn toch wel meer mensen die in die regio wonen? Hoe is het daar? Is er al iemand uit zijn huis moeten vluchten?

Heel veel sterkte aan iedereen die ermee te maken heeft!

Tjeemig, dit is echt erg. Ik hoop dat er niet meer slachtoffers vallen en dat iedereen 'van het forum' die daar wonen verder ook allemaal okay zijn!

:oops:
Marika

zonet begon het Belgische nieuws er zelfs mee, dat wil al heel wat zeggen, want Australisch nieuws komt hier haast nooit aan bod...

Het ziet er echt slecht uit, ik hoop ook dat alles goed komt voor alle forumers daar, fingers crossed!

Sterkte aan alle QLD'ers

Ik denk dat de mensen van het forum die in deze omgeving wonen het de komende tijd even te druk hebben om hier rond te hangen. Die zijn nu ontzettend hard bezig om andere mensen te helpen! Ik zie hier steeds beelden van wijken rond Brisbane die nu langzaam onder water komen te staan en waarbij er wild vreemden nu komen helpen om de bewoners te helpen met het verhuizen van spullen naar hogere/grogere gebieden. ALs je nu echt een beeld wild krijgen van wat er hier aan de hand is, kijk dan eens op news.com.au. en daarna door naar de website van je bank voor het maken van een donatie: Account Name: Premier’s Disaster Relief Appeal, BSB: 064 013, Account number: 1000 6800, SWIFT code for international donations: CTBAAU2S

We waren afgelopen zaterdag middag nog aan de brisbane river in het CBD. Toen stroomde er al aardig wat water door de rivier en ook e.e.a. aan debris. Maar het is ongelooflijk wat we nu allemaal te zien krijgen. Niet te geloven wat wat er nu allemaal door heen stroomt aan water en van alles en nog wat......

De sunshine coast heeft het er trouwens nog goed vanaf gebracht. Veel straten en een aantal huizen onder gelopen. Maar niets vergeleken met Toowoomba, Ipswich en Brisbane.

Op mijn werk ook al erg rustig aan het worden. Leveranciers uit Brisbane zijn niet meer te bereiken, De Bruce Highway is afgesloten geweest ....... (en nog veel meer)

dus:

Niet over praten, gewoon geld storten!

Misschien omdat Australia als een rijk land word beschouwd.

http://www.theaustralian.com.au/news/gallery-e6frg6n6-1225985715964?page=2

Jack :evil:

Ja, echt ieder uur komt hier vandaag op de vlaamse radiozender een newsflash over QLD!
Tis nu vluchten of verzuipen, verschrikkelijk zeg.
Veel sterkte aan allen die in deze 'soep' zitten, laat het nu voor te beginnen maar eens ophouden met regenen. E.e.a. zal toch wel met de opwarming vd aarde te maken hebben, ik begin het echt te geloven, want wij hebben hier in het noordelijk halfrond ook al onze portie van regen en sneeuw gekend. Maar dat is nu nix in vgl met queens!!

Waar blijft giro 555???
Als het in Marokko of india was geweest was er meer aandacht aan besteed lijkt wel.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/8714880/__Brisbane_is_spookstad__.html?p=7,1
Hmmm... Lees dan dit eens: http://www.nu.nl/buitenland/2421440/meer-dan-honderd-doden-watersnood-brazilie.html

Gebaseerd op het aantal doden beschrijft dit artikel toch een grotere ramp (op basis van de huidige telling/verwachting). Vorig jaar was door grootschalige regenval in Peru de Machu Picchu treinlijn verwoest en vele lokale mensen dakloos en 20 doden. En zo zijn er het afgelopen jaar nog vele andere zware overstromingen geweest. Maar dit soort artikelen komen ergens in de kantlijn en je hoort er niemand over (behalve dan het feit dat Nederlandse toeristen geevacueerd moesten worden van een populaire toeristenbestemming). En dus geen giro 555. En waarom was er geen giro 555 na de aardbevingen in Chili (2009, inclusief Tsunami) en Peru (2005)? Of om lokaler te blijven, na de bosbranden in Victoria? Wat bepaalt dus waarvoor wel of niet een giro 555 benodigd is? Volgens het reglement van de SHO (http://www.samenwerkendehulporganisaties.nl/Documents/statuten%20sho%202010.pdf) worden akties opgezet voor noodtoestanden waar de lokale context niet kan voorzien in de basisvoorzieningen. Hoe erg de situatie in Queensland ook mag zijn, het lijkt mij niet dat Queensland/Australie niet in de basisvoorzieningen zou kunnen voorzien.

Wij wonen in Brisbane aan de noordkant en hebben dichtbij de Pine River. Gelukkig komt de uitstroom van de Wivenhoe Dam niet in de Pine River uit...hadden 2 km van ons af wel een overstroming van de weg naar Strathpine, maar dat is allemaal peanuts vergeleken met wat er rond de Brisbane River is gebeurd. Op dinsdag hebben we ons naar Zillmere begeven waar een depot was om zandzakken te vullen. Daar hebben we tot middernacht zandzakken gevuld. Gisteravond hebben we vrijwilligerswerk gedaan bij de RNA showgrounds.....

Het is gewoon in- en intriest wat je hier ziet. Ik weet nu al van 3 vrienden van de duikvereniging dat hun huis overstroomd is. Zag net een bericht van een van hun dat alles wat ze hebben verloren is gegaan. 1 ding heeft hij nog te pakken weten te krijgen en dat bleek achteraf zijn fotoalbum met trouwfoto's te zijn....

Ook de 2 shed's van onze duikvereniging zijn zwaar getroffen.....de komende weken zal dus nog heel zwaar worden om alles weer op te ruimen en schoon te maken.

Maluka, de hele dag rollen de beelden over de TV maar je moet er denk ik bij zijn om echt de ernst te bevatten. Sterkte uit Sydney toegewenst.
Een duikbuddy.

Sterkte aan alle QLD'ers !!

Ongelovelijk die Aussie spirit; elke keer als ze iemand interviewen eindigt diegene met iets positiefs :humble:

Back