oz ielts test

mariekske

New Member
Hello iedereen!

Lees regelmatig vragen en tips mbt de gevreesde IELTS test. Voor zover ik t begrepen heb heeft of gaat bijna iedereen deze test in nederland doen. Ben nog geen mensen tegengekomen die hem in Oz hebben gedaan! Toen ik nl voor de 2e keer een lange trip in Australie maakte hebben Liam (mijn daar ontmoette Ierse partner) en ik besloten om via een skilled emigratie visum terug te mogen komen naar Oz.
De IELTS test heb ik in Australie afgelegd! In Armidale, een klein dorpje inland vannnn (ef denke, wat wast ook alweer) Byron Bay/Ballina. Ik heb de Academic test moeten afleggen (nog n stuk pittiger!) aangezien ze er later pas mee aan kwamen kakken dat er die datum geen general training plaatsvond. (ja ja de ozzies are taking it eaeazzy...) Zijn er mensen die ook de test in Oz hebben afgelegd? Ben erg benieuwd naar hun ervaringen, haha! Ik vond het supermoeilijk maar had gelukkig een "overal band score van 7" wat betekent dat ik een Good User ben, jeeeeeeeeej!
Grts, Mariekske

Sander heeft hem vorig week ook hier in Oz gedaan.

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1039.0.

Groetjes Lin

Hoi Lin,

Ben benieuwd hoe t hem vergaan is en wanneer hij de uitslag krijgt. Heeft hij de general training of academic gedaan?
Grts, Mariekske

Vrijdag de 24e komt de uitslag  :roll: We gaan hem halen bij de Universiteit, hebben geen geduld om nog het weekend af te wachten. San heeft de general test gedaan.

aha, errrg spannend dus! Ik weet nog dat ik in Oz was en ook moest wachten op de uitslag, en natuuuuuurlijk kwam deze 2 dagen voordat ik weer naar nederland moest pas terug!!! Maar die kennissen hebben de envalop geopend en mioj t heugelijke nieuws meedegedeeld! Heb daarna wel weer alles door moeten laten sturen naar nederland, wat een gedoe. Maar nadat ik op jouw doorverwezen site alles doorlas dacht ik: poeh, jullie hebben pas heel wat voor de kiezen gehad. Wow...
Heel veel plezier als jullie straks de goedgekeurde ielts test binnenkrijgen!!! Grts, mariekske

Jemig dat is voor jou dus ook spannend geweest zeg!
Enerzijds hebben we natuurlijk zelf voor deze situatie gekozen. We hebben heel veel pech gehad sinds we hier zijn en dat nooit kunnen voorzien.
Maar we gaan het redden! Ze krijgen ons niet zo snel klein! Nog 4 dagen en dan hebben we de uitslag!

Dit topic loopt al een tijdje en kwam het net tegen toen ik op IELTS zocht.

Ik heb de test gisteren gedaan, academic level aan the University of the Sunshine Coast in Sippy Downs, en ben nu ook een beetje down want ik bijna 100% zeker dat ik de writing test niet gehaald heb. Ik moet overal een 6.5 op hebben en dat zit er denk ik niet in DUE to a black out.

Na de zware leestest, waar ik nog 10 minuten over had om de vraagtekens weg te werken gingen m'n hersens op slot toen we een table met 3 posten van uitgaven van 5 verschillende landen op het BNP voorgeschoteld kregen. Ik ben al niet zo'n schrijver en had me suf geoefend op lijn diagrammen, etc en natuurlijk op de essay, maar niet zo op een paar percentages.
De essay lukte ook niet erg toen ik van task 1 nog maar 10 regels op papier had en de 20 minuten al om waren. Shit.

Eigenlijk was ik op dat punt alle regels, etc vergeten en kon me nog wel de opzet van de essay bedenken maar de zinnen en woorden wilden niet meer komen. Vraag me niet wat ik geschreven heb. De speaking test ging lekker en ik kan me de haren wel uit m'n hoofd trekken dat ik het schrijven verknoeid heb.
Ik MAG het dus nog een keer proberen (dit is academisch taalgebruik, anders zou ik zeggen MOET proberen).

Verder was het een leuke dag, prachtig weer, kangeroes op het terrein van de universiteit en Jan die ons huurautootje in de schauw van een grote boom had geparkeerd en een tukje probeerde te doen (we waren al om 5.30 uur op).

Op zich was alles goed geregeld, maar wat ik heel vervelend vind hier is dat ze afspraken per minuut veranderen zonder daar moeilijk over te doen.
Zo zouden er nog 2 test-data komen in mei, op de 13e en eind mei en die zijn nu weer van de lijst gehaald. Moet ik wachten tot de 17e juni voordat ik weer kan testen terwijl ik het liefst morgen weer zou gaan.
Ik heb gisteren kennis gemaakt met een Ivana, een in Switserland wonende Duitse psychiater die de test al voor de derde keer deed omdat ze een score van 7 op elk onderdeel moet halen en dat maar niet lukte.
Zij was om 4.30 uur uit Brisbane vertrokken nadat ze er een week voor de Brisbane-test ontdekte dat de hele test van de agenda was gehaald. Dit alles zonder bericht en uitleg.

IK heb op mijn beurt nu maar een mailtje naar de test-coordinator gestuurd of er een mogelijk is om de test wat eerder af te mogen leggen. "No" heb je "yes" kun je krijgen.

Annelies

Behhhh, balen dat het niet goed ging joh! Very frustrating. Hoop voor je dat je op de andere onderdelen hoog scoorde, om het nog een beetje goed te maken :)

De volgende keer dan hè... (Misschien een tabletje nemen tegen de zenuwen?? )

He shit Annelies.... Dat is echt zwaar frustrerend... Ik hoop van ganzer harte dat je eerder terecht kan... Al zie ik het somber voor je in, sorry. Wij hebben immers in hetzelfde schuitje gezeten. San was op een half puntje lezen gezakt. Al onze papieren waren al in orde, moesten alleen wachten op die verrekte IELTS test. In januari kregen we dat bericht van de DIMIA, en in maart kon hij pas op....

Maar ik waardeer je doorzettingsvermogen hoor! ALs iemand bewezen heeft door het vuur te gaan ben jij het wel!

Groetjes Lin

inderdaad, zo is dat!
ik vond de academic test ontzettend moeilijk en had niet eens verwacht dat ik het gehaald had, maar ben toch met een overal band score vmet een 7 geslaagd... Vooral de tijdsdruk vond ik erg lastig. Tik-tik-tik hoor je de klok. Ben je net geconcentreerd, roept zo'n gans: ten minutes to go! Grmbl!
Weet echter niet eens of ik wel iets heb aan de ielts test, want ik ben pas vanaf half nov. (2005) aant werk en heb de test in oct. 2005 gedaan in Oz. En mijn 12 maanden werkervaring VOORDAT (?!) ik mn skilled independant visum op kan sturen zijn dus pas in nov 06 behaald en de ietls is maar een jaar geldig. Kzie t soms ook ff niet meer zitten maar khoop dat ze t door de vingers zien... Succes! Ik begrijp jullie frustraties!

Ik heb ineens geen zin in de ielts meer, hoe zou dat komen!!!!!
praten gaat mij beter af dan schrijven, hoe hebben jullie getraind voor deze test???????????????????????????????

Via deze site kun je je heel goed voorbereiden http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4110.msg50778#msg50778 op de Ielts. Voor de rest lopen er een hoop topic's over de Ielts waar je info uit kunt halen.

Groetjes Sander :up:

Hè, ik ga effe lekker zeggen dat ik nooit een test heb hoeven doen... Gemeen hè! De immigration officer streepte dat gewoon af. Kijk, dat is het voordeel van een gesprekje met zo'n man hier hebben!

Ga ik nu weer empathisch zijn. Gedverderrie, wat een gedoe, die test!

ik heb niet geoefend op de test aangezien ik in Oz aant rondreizen was... En dan wordt het bijna onmogelijk. Ben benieuwd of t de ellende allemaal waard is geweest aangezien de IELTS ook maar een jaar geldig is en ik kort daarna pas mn visa op kan sturen.........
Voor degenen die nog moeten... Succes! Enne... vergeet je paspoort niet zoals ik dat deed, zodat Liam weer als een gek terug moest scheuren...

Nou, het helpt wel of je een Engelstalige partner hebt hè! Slok op ne borrel! :) (niet dat hij iets van mij begrijpt, maar dat heeft niets met de taal te maken... LOL)

dank zij de oefen-links op dit forum heb ik me ook suf kunnen oefenen en dat heeft werkelijk heel erg geholpen.

Ik kan degene die de test nog moeten doen aanraden om je zwakke punt goed duidelijk te krijgen en daar flink op te oefenen.

Mijn probleem met schrijven is dat ik niet zo'n table/chart/graph reader ben en dat  bij een topic met de woorden DEVELOPED COUNTRIES, MORE INDIVIDUALS, SMALLER FAMILY UNITS zoveel ideeen in me op komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Om die brei dan ook nog in 40 minuten in een introduction, body and conclusion te krijgen, kost me wat tijd.
Met Word klap je het dan op het scherm en ga je knippen en plakken, maar ja, dan zit je daar met zo'n potloodje en gummetje terwijl de klok doortikt. Vreselijk gevoel. dat kan ik jullie wel vertellen

Ik dwing mezelf er nu toe om elke dag minstens 1 essay en 1 chart-beoordeling te schrijven omdat je daar best een systeem voor kunt ontwikkelen met een aantal vaste zinnen en een bepaalde woordenschat. Ik bleek daar toch te weinig op geoefend te hebben, stom, stom  :x   want ik GA DIE ROT TEST HALEN  :lol:

Maar afijn, de volgende dag zijn Jan en ik terug geraced met een Money Order van $240 (het geld vliegt je uit de zak op deze manier) om de volgende test te boeken.
Helaas, de data schoten aan ons voorbij; mei vol, juni vol en .... ik kan niet eerder dan 22 juli. Gelukkig was de coordinatrice bereid om mij op de wachtlijst te zetten voor 25 mei en ik hoop dat er een plaatsje vrij komt.

Door de nieuwe regel stromen de IELTS-centra in heel Australie vol, dus als iemand van jullie ook MAAR EEN KLEIN BEETJE het idee heeft om de test hier te doen, dan zou ik zeggen DIRECT BOEKEN.

Ik heb me nu ingeschreven voor juli en ga dit denk ook doen in Nederland zodat we een keus hebben om even terug te gaan en de familie weer in onze armen te sluiten.

Annelies 

Stik, kreeg gisteren de uitslag van de IELTS binnen en heb na de 1e keer 7,7,6 + 8 gehaald te hebben, nu 8,8,6 + 8 = 7.5. Lekker is dat, de schrijftest gingen stukken beter dan de eerste die ik notabene niet eens helemaal heb afgemaakt en toch heb ik weer een 6.
Ik ga vandaag de university bellen en vragen om een inquiry of result procedure.

Heeft iemand daar al ervaring mee in OZ?

groet,

Annelies

Back