oz ielts test

Hoi Annelies, helaas kan ik je niet helpen... Khoop dat je goede antwoorden krijgt want dit is echt balen!!! Ik heb ook de Academic gedaan in Oz... Hoop dat je antwoorden krijgt op je vragen! ps weet jij trouwens hoe lang de academic ielts test uitslag geldig is na afgifte???
 
Hoi Mariekske

Heb inmiddels antwoord van de echt heel aardige mensen van het IELTS centre, het kost $189 om een inquiry te laten doen en het duurt 2 maanden voordat je antwoord hebt. Wordt de band score inderdaad verandert dan krijg je het geld terug en anders ben je het kwijt.

In overleg met Cathy zie ik daar van af en doe ik 17 juni aanstaande de test opnieuw.
Tevens is ze op zoek naar een IELTS-teacher om mij even over de hobbel van een 6 naar een 7 te helpen, wat trouwens meer met spanning te maken heeft dan met iets anders.

Afijn, we moeten er maar weer doorheen, nietwaar

Volgens mij is de uitslag 2 jaar geldig.

Annelies 
 
De uitslag is 2 jaar geldig, echter voor visumaanvraag geldt dat de IELTS-test hoogstens 1 jaar geleden mag zijn.
Wij hadden hier ons ook op verkeken en hebben de test gewoon weer opnieuw moeten doen, daar hij net 13 mnd !! oud was.
 
Hoi Annelies,

Heel jammer dat je net niet je IELTS gehaald hebt.  :-(

Hopelijk 'third time lucky', ik duim  :up: voor je!

Groetjes,
Susan
 
Ik heb ergens een link neergezet, maar ik weet niet meer waar........

Macquarie University biedt, oa. via de Open Universities, een online IELTS academic cursus aan die je PER ONDERDEEL kunt doen. Je krijgt dan 30 dagen of zo toegang tot een online training faciliteit specifiek voor het onderdeel waarvoor je getraind wilt worden. De prijzen voor die cursus zijn ook per onderdeel verschillend. Ik geloof tussen de 160 en 240 dollar. Deze cursus is specifiek ontwikkeld voor het helpen slagen voor de academic IELTS.

Kijk anders even hier: http://www.open.edu.au/wps/portal/!...TMTIwICAgIC95ZWFyPS8yMDA2L2Z1bmN0aW9uL3VuaXQ!
(Ik weet, de link is vreselijk lang........)

Misschien hebben toekomstige IELTSers  van alle soorten en maten hier iets aan. Dit is toegankelijk wereldwijd.

Henriette
 
[quote author=Hebe link=topic=4199.msg61340#msg61340 date=1149146507]
De uitslag is 2 jaar geldig, echter voor visumaanvraag geldt dat de IELTS-test hoogstens 1 jaar geleden mag zijn.
Wij hadden hier ons ook op verkeken en hebben de test gewoon weer opnieuw moeten doen, daar hij net 13 mnd !! oud was.

[/quote]

dat meen je toch niet, dat betekent dus dat als ik de test haal op 16 juni a.s. en aan het werk ga in september op een Temporary Business VISA, dat ik bij elke verandering van visum 12 maanden na 17 juni de test opnieuw moet doen?

Of kan ik twee jaar op een 457 werken en dan overgaan naar een PR?

Wil ik wel geloven dat de wachtlijsten zo lang zijn als iedereen de test steeds opnieuw moet doen, denken ze dat mensen hun kennis van de Engelse taal verliezen ofzo?

Heeft iemand ook nog een oefensite met 2006 topics voor de schrijftest voor mij?

Annelies 
 
Bdankt Hebe, voor je antwoord! Is dus 2 jaar geldig, maar ivm visum aanvraag maar 1 jaar. Wel vervelend, want de meeste mensen doen deze test toch ivm hun visum aanvraag??? Jammer dat je heel veel dingen niet kunt voorzien en plannen in het hele proces vd visumaanvraag, dat zou veel dingen duidelijker en overzichtelijker maken. Gisteren naar t programma op rtl4 "t roer om" gekeken, en ik herkende de frustraties van de man. Hij had t over de bureaucratie en de soms te relaxte houding vd ozzies waardoor procedures zoooo ontzettend lang duren. Errrg herkenbaar!
:p
 
Back
Top