Paar vragen over studenten visum?

avatar

Member
Ergens op dit forum heb ik gelezen dat je na 2 jaar voltijd studie in een 'beroepsrichting' die na je afstuderen op de SOL lijst staat kans maakt op een permanent visum. Kan iemand dit bevestigen? Ik las trouwens in de post uit 2006 FAQ student visa dat er met een Tafe opleiding ook een permanent visa verkregen kan worden. Maar dat is oud nieuws toch?

En vervolgens de vraag hoe je kunt achterhalen hoeveel punten je moet hebben voor een beroep van die SOL lijst en hoe kom je erachter of je aan dat puntenaantal voldoet?

Als laatste (voor nu :rolleyes:) als je een study visum hebt aangevraagd mag je dan voordat dat ingaat of voordat je studie werkelijk begint op een toeristenvisum het land al in om de voorbereidingen (woonruimte regelen enz.) treffen?

Dat was hem weer voor nu! :)
 
Last edited:
Ergens op dit forum heb ik gelezen dat je na 2 jaar voltijd studie in een 'beroepsrichting' die na je afstuderen op de SOL lijst staat kans maakt op een permanent visum. Kan iemand dit bevestigen? Ik las trouwens in de post uit 2006 FAQ student visa dat er met een Tafe opleiding ook een permanent visa verkregen kan worden. Maar dat is oud nieuws toch?

van een vriend die hier op een studentenvisum is gehoord dat je na de studies een bridging visumkan krijgen (18 maand dacht ik). Als je in die periode dan een bepaalde tijd gewerkt hebt kan je een permanent visum aanvragen. MAAR: blijkbaar is dit enkel als je minimum een bachelor hebt gedaan. Met een TAFE diploma kom je dus niet (meer) in aanmerking (vroeger wel).
 
Back
Top