Pakketje naar NL. Suggesties?

afterbang

XPdite Sponsor
Iemand nog suggesties voor goedkopere pakket post naar NL? Auspost was me iets te duur, maar zie nu dat de rest nog duurder lijkt te zijn?
 
Wij zijn laatst voor pakketten met cadeautjes voor neven en nichten gewoon voor AusPost gegaan. Hebben niet veel onderzoek gedaan, maar kreeg het idee dat AusPost competitief geprijsd was, en het ging redelijk snel deze keer.
 
Wij zijn laatst voor pakketten met cadeautjes voor neven en nichten gewoon voor AusPost gegaan. Hebben niet veel onderzoek gedaan, maar kreeg het idee dat AusPost competitief geprijsd was, en het ging redelijk snel deze keer.

Het lijkt er op dat Auspost het goedkoopst is ja :eek: 72 dollar voor een 2kg pakketje.

Wat me enigszins verbaasd is dat bedrijven in Europa een zelfde of groter pakketje voor 20 euro kunnen versturen.
 
Bite the pillow. Dat is mijn advies. Wij dachten het eerste jaar ook leuk wat vrienden en familie een pakketje te sturen met wat Australische dingen. Dat was een eens maar niet weer ding. Nu bestellen we gewoon dingen in Nederland.
Wij vonden het ook gek omdat je inderdaad vanalles uit het buitenland kunt bestellen voor de figuurlijke scheet en drie knikkers.
 
Ik heb vandaag mega gecheat en heb voor een zakenrelatie een kerstpakketje in NL zelf besteld bij de Dutch Outback Shop in Rotjeknor. Je kunt er standaard dingetjes kopen maar ook kerstpakketten op maat samenstellen in een mooie box. All original Aussie, zij het niet erg verrassend, maar goed genoeg voor iemand die hier nog nooit is geweest.

Guess what? Gratis verzending :cool: .

 
Ja hier wat Aboriginal artwork koffie mokken en dergelijke voor mijn moeder die eigenlijk hier had geweest nu. Niet erg standaard. Dus morgen met hangende pootjes maar terug naar Auspost
 
Ik heb vandaag mega gecheat en heb voor een zakenrelatie een kerstpakketje in NL zelf besteld bij de Dutch Outback Shop in Rotjeknor. Je kunt er standaard dingetjes kopen maar ook kerstpakketten op maat samenstellen in een mooie box. All original Aussie, zij het niet erg verrassend, maar goed genoeg voor iemand die hier nog nooit is geweest.

Guess what? Gratis verzending :cool: .

en de meeste souvenirs zijn toch 'made in China', so what!?
 
Wat me enigszins verbaasd is dat bedrijven in Europa een zelfde of groter pakketje voor 20 euro kunnen versturen.
Dit is vastgelegd in internationale regelgeving. De prijs is gebaseerd op de posterij kosten van het verzendende land.
Het is zelfs zo krom dat toen wij nog in Nederland woonde, mijn partner de kerstkaarten meenam naar haar familie bezoek naar Hong Kong om ze daar vervolgens op de post te doen naar Nederland. Kostte een fractie van de Nederlandse (kerst) zegel.
 
Dit is vastgelegd in internationale regelgeving. De prijs is gebaseerd op de posterij kosten van het verzendende land.
Het is zelfs zo krom dat toen wij nog in Nederland woonde, mijn partner de kerstkaarten meenam naar haar familie bezoek naar Hong Kong om ze daar vervolgens op de post te doen naar Nederland. Kostte een fractie van de Nederlandse (kerst) zegel.
Dit is bijna een NL mop 😂. Er was eens een Hollander...
 
Tja, wij bestellen ook in NL maar ongeveer 1 keer per jaar gaat er een doos die kant op. Ik denk maar zo, als we in NL gewoond hadden dan waren we daar regelmatig op de koffie gegaan, met wat lekkers mee, of verjaardagscadeautjes, benzine, en dat is alles bij elkaar veel meer dan 1 keer per jaar een doos.
Die stuur ik dan wel naar 1 adres, en die kan het dan uitdelen aan de rest van de familie ;) wij zijn wel nederlanders...
 
Ik stuur nooit iets naar NL, en zo te lezen gaat dat ook nooit gebeuren 😂

Mijn familie komt zelf geregeld naar oz dus kan het mooi mee terug in de 🧳
 


OFX
Back
Top