Je moet wel aan je twee jaar voltijd studeren voldoen, dus je zult dan nog een paar vakken erbij moeten doen (of een TAFE opleiding oid). Kijk daarvoor goed naar de regels in de booklets (zo mag je bijvoorbeeld dmv summer courses je studietijd verlagen naar minder dan twee jaar, maar wel het toegestane aantal credits doen). Uitgaande van 8 units per jaar, moet je in ieder geval 16 units doen (units staat voor uren studeren). Ook heb ik ergens begrepen dat je met 3 units per semester ook mag gaan spreiden en de zomer erbij pakken oid. Daardoor kun je beter combineren met 20 uur werken ivm je levensonderhoud.
Het staat wel ergens goed beschreven en de universiteit waar je gaat studeren heeft councellors die speciaal weten hoe het met de regels daaromtrent zit. Zo heb ik ook ooit een bijeenkomst bijgewoond waar iemand van ASPC kwam uitleggen hoe eea zat.
Over die studieschuld: volgens mij maakt dat niet uit. Heeft toch bijna iedere student? en als je die in Nederlands hebt opgebouwd, moet je hem gewoon daar ook terugbetalen.
Ik zou zeggen: gewoon beginnen en tegen de tijd dat je klaar bent met je studie je volgende stap zetten. Dan kan er weer eea veranderd zijn. Overigens: van student naar permanent is normaliter via een on-shore skilled independent visum (of via SIR, wat ook skilled independent is). Dus niet via sponsor/werkgever, maar dit zou wel kunnen natuurlijk.
henriette