permanent visa na student visa

heemskerk

XPdite Sponsor
Wie heeft ervaring met het omzetten van een student visa naar een permanent visa? Ik begrijp dat er op een studenten visa codes kunnen staan die het niet mogelijk maken om voor een permanent visa te gaan. De enige manier voor ons om Australie binnen te komen is op een student visa, maar we willen wel daarna blijven in Australie en dus een permanent visum aanvragen. Heeft iemand al eens eerder met dit bijltje gehakt?  :?


pascale
 
Het enige wat ik weet, is dat het veel gedaan wordt. En als je leest in het booklet 6, dan zie je ook dat er uitzonderingen worden gemaakt op de werkervarings eisen voor studenten die 2 jaar in Australie hebben gestudeerd.
Ook wordt SIR gestimuleerd etc.
Volgens mij is het dus heel goed mogelijk en heb verschillende mensen gesproken die het ook hebben gedaan, of gaan doen.
Moet lukken dus...............

Veel succes!

Henriette
 
da's mooi om te horen. Ik heb een studie gekozen waarmee ik een beroep op de SOL lijst heb en hoop dus hiermee (na 3 jaar studeren) voor een permanent visum in aanmerking te komen.

pascale
 
Als het beroep van je studie op de SOL lijst staat dan moet je minimaal een 2 jarige voltijd studie doen (kanzelfs tafe zijn als commercial cook, doe ik op dit moment, en je moet 900 uur in je vakgebied gewerkt hebben (dit werk kan ook onbetaald zijn)). Het is dus eigenlijk een kwestie van geld waarmee je je visa koopt en 2 jaar van je leven (een beetje) opgeeft.


Veel succes en als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel.


Ps ik zoek nog mensen die willen werken in Perth?????


Cheers Jan Martijn
 
Er zijn plannen om meer werkervaring te gaan eisen van buitenlandse studenten voordat ze een permanent visum kunnen aanvragen...........(nieuwe plannen van de minister, zie topic daarover).

Wel zeggen ze in die plannen dat ze er rekening mee zullen houden dat er dan een soort overbruggingsvisum moet komen voor deze studenten om ook aan die werkervaringseisen te kunnen voldoen (visum met werkrecht dus), want ze zijn wel blij met deze immigranten.......Dus de vorm zal waarschijnlijk veranderen, maar het blijft mogelijk.

Henriette
 
Hmmm interessant topic dit.

Volgens mij zijn er maar bepaalde visa die je na je studie visa kunt krijgen toch? Ik weet zo even niet welke.

Maarre... ik geloof dat ik een probleem heb... Die studie van mij duurt maar anderhalf jaar. Niet dat ik nou zo graag in de schoolbanken zit, maar enig idee wat ik dan kan doen?  Het is weliswaar een master opleiding, maar toch...

Leuke titel... t moet blijken of het inhoud heeft...

Trouwens.... na die anderhalf heb ik een aardige schuld. pak em beet -25...  heeft dat ook gevolgen?

En als ik al een baan heb... word het dan sponsor? of??? hoe zit dit in elkaar?
 
Je moet wel aan je twee jaar voltijd studeren voldoen, dus je zult dan nog een paar vakken erbij moeten doen (of een TAFE opleiding oid). Kijk daarvoor goed naar de regels in de booklets (zo mag je bijvoorbeeld dmv summer courses je studietijd verlagen naar minder dan twee jaar, maar wel het toegestane aantal credits doen). Uitgaande van 8 units per jaar, moet je in ieder geval 16 units doen (units staat voor uren studeren). Ook heb ik ergens begrepen dat je met 3 units per semester ook mag gaan spreiden en de zomer erbij pakken oid. Daardoor kun je beter combineren met 20 uur werken ivm je levensonderhoud.
Het staat wel ergens goed beschreven en de universiteit waar je gaat studeren heeft councellors die speciaal weten hoe het met de regels daaromtrent zit. Zo heb ik ook ooit een bijeenkomst bijgewoond waar iemand van ASPC kwam uitleggen hoe eea zat.

Over die studieschuld: volgens mij maakt dat niet uit. Heeft toch bijna iedere student? en als je die in Nederlands hebt opgebouwd, moet je hem gewoon daar ook terugbetalen.

Ik zou zeggen: gewoon beginnen en tegen de tijd dat je klaar bent met je studie je volgende stap zetten. Dan kan er weer eea veranderd zijn. Overigens: van student naar permanent is normaliter via een on-shore skilled independent visum (of via SIR, wat ook skilled independent is). Dus niet via sponsor/werkgever, maar dit zou wel kunnen natuurlijk.

henriette
 
Hoi Henriet,

Ja, ik weet van die Sir en skilled independent. Maar omdat ik ds geen 2 jaar heb... dacht ik.. dan is een sponsor visa misschien iets. ik heb dus 12 units. Uit meer bestaat die opleiding niet... that's it... 

Nou ja, laat ik eerst maar eens daar komen en dan gaan studeren en zien hoe het gaat. Als alles t eerste half jaar goed gaat, dan heb ik nog een jaar de tijd om alles uit te zoeken en eea te regelen.

Enne die studieschuld heb ik nu nog niet. Sta nu nog in de plus, maar na die anderhalf jaar dus diep in de min....
 
ik vond dit handige overzicht voor alle beginners...


http://www.graduatecareers.com.au/content/view/full/148
 
Back
Top