Perth here we come!

maryhinge

New Member
Wij zijn Henk (40) & Michelle ( English woman!!!) ( 33) en willen emigreren naar Australië samen met onze kinderen Lucy (5) en Harry (2). We zijn er al een tijdje mee bezig en het wordt tijd dat ik deze topic start. We hebben al grote obstakels achter de rug. Het neemt echt veel tijd en moeite in beslag en kan zeker stresserend zijn. In september 2006 begonnen we met informatie te verzamelen van alles wat met Oz te maken had. Vooral het klimaat, leefomstandigheden en werk hebben we ons in verdiept. Wat later baarden we ons meer zorgen over locatie maar ook vrije tijd & ontspanning en vooral huizen. Onze gedachten gingen van Melbourne (Geelong) naar Sydney en Brisbane (Gold Coast) tot Perth (Rockingham). Moeilijke beslissing. Zal toch Perth worden… Op 3 februari 2007 hebben we de knoop doorgehakt en groen licht gegeven voor een emigratiebureau (TIG). In een korte periode hebben we alle documenten verzameld voor de TRA, om een skilled assessment te bekomen. Op 28 maart is alles ingezonden,  op 10/04/2007 acknowledgement TRA en op 23/04/07 skills assessment application successful, wat een hele opluchting was. Ondertussen is ook onze woning te koop en hebben we al heel wat spullen van de hand gedaan zoals onze caravan en moto. Op 28/04/2007 Heb ik de IELTS test gedaan, ik was uiterst nerveus omdat ik me niet zo goed had voorbereid, het was hier zo druk…(slecht excuus?) Gelukkig was het resultaat positief 6/6/6/7.
Op naar de volgende stap!
Groeten Henk.

Gefeliciteerd met het resultaat  :grin:
en veel succes met alles te regelen  :up:

groetjes Miranda

Nou dat zijn toch al een aantal belanhrijke dingen die al gehaald zijn. Succes met de volgende stappen  :up:

De eerste stappen zijn altijd het lastigst.
Ook wij hebben de hulp van TIG gehad en zijn er, door het positieve resultaat uiteraard, blij mee.

Suc6 met het verdere traject.

Klinkt goed Henk  :up:  Heel veel succes met de volgende stap.

Groetjes,
Susan  ( Scottish woman )

Henk & family,

Al een eind op weg  :up: Veel succes met de laatste regeldingen  :lol: !

Groetjes Marie

Hey dat gaat al lekker vlot bij jullie. Wij zitten hier in secret harbour, een 10 km van Rockingham vandaan. Laat maar eens iets weten als jullie op komst zijn.
Bart & Nancy.

Hi,
Terug van weggeweest,
We hebben er zowat drie weken aan gewerkt, maar alles is klaar voor het visum aan te vragen.
We zijn vandaag naar s'Hertogenbosch gereden en er alle benodigde documenten afgegeven aan Jennifer ( uiterst lieve & behulpzame dame van het TIG emigratiebureau ), die alles zal in mekaar zetten.
Jennifer is trouwens van Australië afkomstig en we hebben een gezellige babbel gehad over oz.
Aaleeluujaah! Alweer een stapje verder.
Groeten Henk.

Wow, jullie gaan supersnel! Succes en wie weet tot ziens want wij gaan ook naar Perth.
Yolande

Hey!
Ik ben even uit mijn lood geslaan deze week. Mijn dochtertje Lucy (5) is deze week met spoed opgenomen in het ziekenhuis voor een operatie. Geen paniek, alles is ok en ze is aan de beterhand. Appendix verwijderd en koorts is verdwenen. Kleine ingreep, maar toch...Het zal je maar overkomen. Het is aangrijpend om haar daar zo te zien liggen. Ze is heel flink geweest en morgen mag ze terug naar huis. Papa heeft de eerste nacht met haar doorgebracht en mama de tweede. Is dat ook mogelijk in een ziekenhuis in oz? Extra bed en extra maaltijd en niets extra betalen!
Groeten Henk.

Hoi Henk,

Wat vervelend voor Lucy ! Gelukkig is ze alweer aan de beterende hand. Wel even schrikken zeg! Ik kan vertellen uit ervaring dat het vreselijk is als je kind opgenomen wordt in het ziekenhuis (dan ben ik nog zelf arts..) maar als het dan je eigen oogappeltje is dan is het heel heftig!

Ik weet (nog) niet hoe de opvang werkt in Australische ziekenuizen maar er is wel een speciaal kinderziekenhuis daar: Princess Margaret Hospital for Children.  Zie volgende website;  http://www.pmh.health.wa.gov.au/index.htm

Succes aan jullie gezinnetje en een voorspeodig herstel voor Lucy,
Groetjes Marie

oeioei!
veel sterkte met Lucy, Henk!
Naar he, om iemand die je lief vind ineens zo klein te zien??
aukje

Ah gos... het breekt je hart om te zien he, zo'n wuppie in het ziekenhuis... Ook al is ze aan de beterende hand, ik kan me heel goed voorstellen dat jullie ontzettend zijn geschrokken!

Zoals de couveuseverpleegkundige altijd tegen ons zei, toen onze dochter in de couveuse lag: "... en wat ze nog het meeste nodig hebben is vitamine L....". We waren op dat moment zo bezig met bedenken wat ze allemaal moest: medicijn zus, medicijn zo, infuus zo, extra vitamine K etc etc, dat we ons enkele momenten lang afvroegen hoe het toch kon zijn dat we die vitamine L niet kenden. Tot we het lachende gezicht van de verpleegkundige zagen die het ons uitlegde: Vitamine L staat voor Vitamine Liefde  :up:

Veel beterschap!!

Lela

Hoi Henk,

Beterschap voor Lucy! Wat de Australische ziekenhuizen betreft: onze oudste (dochter) is daar geboren in het St John of God Hospital in Subiaco. Perfect ziekenhuis, mama bleef er ook, ik kon er ook overnachten, maar had trotse grootouders op bezoek. Voorwaarde was echter wel dat we private health cover hadden. Wij waren in zee gegaan met HBF. Financieel gezien stukken voordeliger dan de basisverzekering tegenwoordig in Nederland. Onze jongste (zoon) is in Nederland in het ziekenhuis geboren, prima service, maar geef mij toch het ziekenhuis in Perth maar. (beter helemaal geen ziekenhuis natuurlijk).

Over 4 weken (oeps het gaat ineens snel) vertrekken we weer naar Perth.
Jullie veel succes. Misschien leuk om later in het jaar eens een picknick te organiseren in Kings Park (errug mooi in het wildflower season). Lijkt erop dat er toch nogal wat met jonge kinderen naar Perth gaan, leuk om ervaringen uit te wisselen. (klompen e.d. laten we maar thuis... :wink:

Seeya! Aad

Back