Wij zijn Henk (40) & Michelle ( English woman!!!) ( 33) en willen emigreren naar Australië samen met onze kinderen Lucy (5) en Harry (2). We zijn er al een tijdje mee bezig en het wordt tijd dat ik deze topic start. We hebben al grote obstakels achter de rug. Het neemt echt veel tijd en moeite in beslag en kan zeker stresserend zijn. In september 2006 begonnen we met informatie te verzamelen van alles wat met Oz te maken had. Vooral het klimaat, leefomstandigheden en werk hebben we ons in verdiept. Wat later baarden we ons meer zorgen over locatie maar ook vrije tijd & ontspanning en vooral huizen. Onze gedachten gingen van Melbourne (Geelong) naar Sydney en Brisbane (Gold Coast) tot Perth (Rockingham). Moeilijke beslissing. Zal toch Perth worden… Op 3 februari 2007 hebben we de knoop doorgehakt en groen licht gegeven voor een emigratiebureau (TIG). In een korte periode hebben we alle documenten verzameld voor de TRA, om een skilled assessment te bekomen. Op 28 maart is alles ingezonden, op 10/04/2007 acknowledgement TRA en op 23/04/07 skills assessment application successful, wat een hele opluchting was. Ondertussen is ook onze woning te koop en hebben we al heel wat spullen van de hand gedaan zoals onze caravan en moto. Op 28/04/2007 Heb ik de IELTS test gedaan, ik was uiterst nerveus omdat ik me niet zo goed had voorbereid, het was hier zo druk…(slecht excuus?) Gelukkig was het resultaat positief 6/6/6/7.
Op naar de volgende stap!
Groeten Henk.
Op naar de volgende stap!
Groeten Henk.