Peter & Michel Adelaide

Ha @afterbang :D. Fast food is niet helemaal mijn ding, ik vind de fish & chips hier veel lekkerder voor de vet- en zoutcravings. Maar als je mocht overlijden van het verlangen en gemis, dan kun je hier de hele week door wel terecht bij een van de Dutch food trucks voor de hele snackwinkel, pannekoeken en poffertjes (zie oa LekkerLekker op FB) op steeds wisselende markets, ook al moet je daar in Melbourne soms 2 uur voor reizen ;). Er is ook een Dutch cafe waar je zowel kunt inkopen als je ter plekke in het restaurant te buiten gaan aan de cholesterolverhogers. Schijnt redelijk te zijn (A Touch of Dutch) maar ook niet om de hoek.

Het gaat hier om een nationale transportbusiness zodat je overal in elke staat diepvriessnacks online zou kunnen bestellen en laten vervoeren. Daar zit de wet dus met een flinke vinger tussen en ik weet niet welke voedselveiligheiddiploma's en -vergunningen je daarvoor moet hebben. De eigenaresse van itsalldutchtome mag het in ieder geval niet. Ze wordt gek gezeurd over Hema rookworst, maar die mag noch worden ingevoerd, noch verstuurd. Ze is met een locale slager in onderhandeling om er zelf een te ontwikkelen. Maar dan blijft bestaan dat je het zelf moet (laten) afhalen. Ik denk dat locale foodtrucks in elke staat nog de beste opties zijn voor de liefhebbers. Wie weet valt met die lui wel een menudeal te maken als er vraag naar is.
 
Australische frikandellen en kroketten e.d. worden hier gemaakt

https://www.facebook.com/pg/Dutchies-Snack-Food-639513102883646/about/?ref=page_internal

Bitterballen hier

http://www.snackfoodinternational.com.au/gourmet_food_products.html

Prima te pruimen! itsalldutchtome verzendt ze niet want dat is verboden volgens de wet (alle droge rest van hun assortiment wel). Je kunt verse diepevroren haring, snacks en ander versvoer wel zelf bij ze (laten) afhalen.

Hi Emulate, dank voor je bericht, ik heb de frikandellen van dutcties snack food geprobeerd, maar het komt niet in de buurt van een frikandel, niet eens een klein beetje, het lijkt echt op een gehaktstaaf en die zijn zelf goed te maken. Maar iedergeval bedankt voor het doorgeven, mijn zoek toch gaat door lol
 
Goh daar zou ik nu gerust $20 voor neer tellen. :D

Ik was ook groot fan van de hema rook worst, maar volgens mij hebben ze het recept of iets veranderd want de laatste keer dat ik in NL was vond ik hem echt anders smaken en dat vond een NL vriendin van mij ook die altijd in NL heeft gewoond en zo af en toe ook wel een een wit puntje met een hema rookworst met mosterd at ;) FUCK het water loopt me in mijn mond lolllll
 
  • Like
Reactions: AJ
Greetje ik moest wel lachen om je kroketten verhaal! FIjn zo een man lol hahaa. Krokketten maken is heel veel werk vind ik persoonlijk maar het is te doen. Ze worden nooit zo lekker als die ik kocht in NL, maar nog steeds wel erg lekker. Die moet je mij even uit leggen je kan niet zo goed tegen de kou maar je gaat nu in de winter naar Nederland ;) Ja ik heb het echt zwaar hier in de winter, de houtkachel staat heel de dag te loeien als ik thuis ben er word voor een kapitiaal weg gestookt bij ons.

Haha, ja ik ben nog steeds moed aan het verzamelen voor een 2e homemadekrokettenpoging.
Als zuinige Nederlander probeer ik de houtkachel niet te vaak aan te zetten, sjonge jonge, wat is hout snel op.... We hebben inmiddels een elektrisch kacheltje, voor 's ochtends vroeg in de keuken, maar die gaat weer snel uit hoor haha
Ennuh, de kids komen hierheen einde van het jaar, wij gaan zeker niet naar Nederland als het daar winter is haha.
 
Back
Top