Police Check

Gwen

XPdite Sponsor
Hoi Iedereen!

Even een vraag.. Voor de 189 visum aanvraag vragen ze om een police check voor alle landen waar je langer dan 12 maanden hebt gewoond. Weet iemand of dit 12 maanden aan een stuk is? Ik heb nog nooit 12 maanden aan 1 stuk in Australië gewoond maar in totaal ben ik nu al meer dan 1,5 jaar in Australië geweest: eerst 6 maanden, toen 11 maanden en nu sinds een maand weer terug in Aus.
Houdt dit in dat ik ook een Australische police check aan moet vragen?

Thanks
 
Ja (zie http://www.immi.gov.au/visas/pages/checklists/189.aspx):

Character requirements

Police checks for you and everyone included in your application, whether they are migrating or not, who is at least 16 years of age. You must provide a scanned colour copy:
  • of an Australian National Police Check for anyone who has spent a total of 12 months or more in Australia since turning 16 years of age
EDIT:
Mijn 'ja' is voor je laatste vraag, je moet een police check doen als je langer dan 12 maanden bent geweest. Mijn interpretatie is dat dit verblijf niet aaneengesloten hoeft te zijn.
 
Last edited:
Hmm die 'total' doet t m dan. Shitty joh! Moet ik toch nog wat aanvragen dan..
 
Ach, wat is 1 extra formuliertje? ;)

Het is meer de tijd die er in gaat zitten :p Als ik binnenkort mijn uitnodiging krijg wil ik meteen alles (behalve medicals) in kunnen dienen voor een hopelijk snelle afhandeling.
Net de Police Check aangevraagd!
 
EDIT:
Mijn 'ja' is voor je laatste vraag, je moet een police check doen als je langer dan 12 maanden bent geweest. Mijn interpretatie is dat dit verblijf niet aaneengesloten hoeft te zijn.
Ja dat staat er niet heel duidelijk he. Vandaar dat ik zo in de war ben. Maarja heb m nu iig aangevraagd. Mogelijk dat ik deze ook kan gebruiken voor werk doeleinden aangezien ze alle strafbare feiten bekijken voor de visum police check.
 
Ik ben het met je eens dat het duidelijker gemaakt kan worden, maar ik ben er vrij zeker van dat je een police check moet aanvragen. :)
 
(...) Mogelijk dat ik deze ook kan gebruiken voor werk doeleinden aangezien ze alle strafbare feiten bekijken voor de visum police check.
Haha! Nee.
We hebben het over Australie Gwen! Net als met de AASW is deze police check dan only for visa purposes.
Ik heb nu drie verschillende police checks laten doen, via DCSI, vanwege vrijwilligerswerk en sollicitaties. Voor elke doelgroep willen ze een aparte check. Ik heb er dus een voor bejaarden, een voor childrelated work en een voor vulnerable persons. De in te vullen formulieren zijn identiek (echt, helemaal!), en elke keer is het ching ching! Gelukkig hoef ik het niet zelf te betalen, de organisatie waarvoor ik (vrijwillig) werk doet dat.
Mensen vragen soms aan mij wat ik de hele dag doe... :rolleyes::p
 
Haha! Nee.
We hebben het over Australie Gwen! Net als met de AASW is deze police check dan only for visa purposes.
Ik heb nu drie verschillende police checks laten doen, via DCSI, vanwege vrijwilligerswerk en sollicitaties. Voor elke doelgroep willen ze een aparte check. Ik heb er dus een voor bejaarden, een voor childrelated work en een voor vulnerable persons. De in te vullen formulieren zijn identiek (echt, helemaal!), en elke keer is het ching ching! Gelukkig hoef ik het niet zelf te betalen, de organisatie waarvoor ik (vrijwillig) werk doet dat.
Mensen vragen soms aan mij wat ik de hele dag doe... :rolleyes::p
Hahaha okay okay duidelijk :p

Ik heb gisteren avond de police check aangevraagd en krijg net een mail dat hij completed en onderweg is. Wow, dat is snel! Ik ben er blij mee :up:
 
ff snel berichtje: VOG in Nederland is ook anders afhankelijk waarvoor je het aanvraagd. Daarom willen ze bij de aanvraag weten voor wie het is.
 
Ik heb DIBP gemaild met deze vraag (of t 12 maanden aaneengesloten moet zijn of niet). Ik heb mn police check nu dus is prima maar ben gewoon nieuwsgierig wat het nu officieel is.

ff snel berichtje: VOG in Nederland is ook anders afhankelijk waarvoor je het aanvraagd. Daarom willen ze bij de aanvraag weten voor wie het is.
Dat klopt, omdat ze op een bepaald profiel screenen. Maar bij emigratie screenen ze alles. Maar zo verdienen ze niet genoeg uiteraard ;-)
 
Money money money, it's so funny...

Duidelijk niet in mijn wereld ;)
 
Hier t antwoord:

Dear .....,

Thank you for your enquiry.

Please note that depending on the visa you are applying for the Department
of Immigration and Border Protection may ask you to provide a police
certificate from each country you have lived in for 12 months or more
(considered cumulatively) during the past 10 years after you turned 16
years of age.

Yours faithfully,
Monika

Europe Service Centre
Department of Immigration and Border Protection
www.immi.gov.au
 
Back
Top