Priority processing...WEER een verandering!

ik heb volgende gelezen en vind het erg verontrustend

If your nominated occupation is not on the CSL and you have applied for an offshore GSM visa or intend to apply for an offshore GSM before the end of 2009, it is unlikely that your visa will be finalised before the end of 2012.

had rekening gehouden met tijd, maar dit is toch wel erg lang...
 
Dit berichtje is misschien wat duidelijker voor sommige ( gepikt van britishexpats )

Hi Polly,

It seems there has been a lot of hysteria since I last saw this thread. Putting it into perspective, anyone applying for a general skilled migration visa should be prepared for a 12 month wait as priorities shift. Previously these priorities always existed and were never announced, and the major shift seems to be that those who were on the CSL list and had a 12 month wait will now have a shorter wait while those off the CSL but state sponsored will be the lowest priority among the priority cases.

The big losers are still those with no CSL and no state sponsorship.

Bearing in mind also that it would be very, very difficult to run a program with seven queues, obviously some jobsworth sold the Minister on that one as a work creation/empire building solution.

I would suggest freezing the thread until the text of the Minister's direction is available, I haven't seen that yet and I'm sure it will answer, or leave unanswered, all relevant questions.

Any person who is state sponsored already and outraged by this decision should be contacting their sponsoring state, the states will have more leverage than you will personally.

Cheers,

George Lombard
 
Een state sponsorship geeft nog steeds priority, alleen minder dan een state sponsorship met CSL.
Ik hoop echt een state sponsorship in de wacht te slepen, want 2012 is echt gekkenwerk!
 
Alleen een state sponsorship (en niet op de CSL list) staat nu op nr 5.... (in volgorde van afhandeling gezien)... En die stond eerst op nummer 1 (of 2...).
Ze gaan nu dus nog veel strikter kijken naar de CSL beroepen, zodat deze boven alles (behalve de mensen die direct worden gesponsord door een werkgever) komt te staan kwa priority.
Ene kant snap ik dit wel, ze hebben die CSL list natuurlijk niet voor niets in het leven geroepen. De mensen die op de CSL lijst staan moeten natuurlijk wel voorrang krijgen, anders heeft zo'n lijst ook geen zin. Echter dat er nu minder wordt gekeken naar de Staten (per staat zijn er andere type skilled workers nodig) vind ik weer een beetje vreemd. Ook de radicaalheid waarmee dit wordt ingevoerd verbaasd mij. Zelfs de mensen die alles hebben ingediend (incl medicals en VOG), of al jaren wachten op hun visum, kunnen nu nog/weer langer wachten!  :cry:
 
Ik vind eerlijk gezegd dat ze serieus met de mensen hun voeten aan het rammelen zijn en dingen doen die eigenlijk niet kunnen. Vooral dan wat betreft de mensen die alles al ingediend EN betaald hebben. En je kan dan nog niet eens een refund krijgen omdat alles langer uitloopt. Nu, een wachttijd van een jaar (zoals tot nu toe altijd op hun site stond) tegenover eentje van meer dan drie jaar vind ik toch wel een behoorlijk verschil. Dit is een trekje van Australie (of in elk geval van hun regering) dat ik absoluut niet sympathiek vind en dat me soms zelfs een beetje doet twijfelen ...  :|
 
Ik heb het gelezen en wordt steeds ongeruster :|

Echter dit mailtje is vannacht naar mij gestuurd:


Hi Marika

As long as you lodge the application with DIAC before your nomination expires then you are fine.  After we send Form 1100 to them confirming the nomination usually they take 10 days to assign a case officer and it could be a matter of weeks or months before you hear a decision from them
I hope this clarifies things for you

Regards

Migration & Skills Recruitment Queensland


Maar ze gebruikt wel termen als 'usually' en 'could be'...

Nog een grotere zorg - volgens mij - is op dit moment de geruchten dat de MODL herzien wordt. Als zo goed als alle 'Trades'  en veel andere beroepen daarvan af gehaald worden kom je niet meer aan je punten en houd het helemáál op  :cry: toch? :oops:

Ik vind het trouwens wel érg veel aanpassingen in een jaar, willen ze nou nog skilled-workers of niet?! :x
 
Hee Marika, hoe weet je of er veel trades van de Modl af gaan? Er toch nog niks bekend over de inhoud van de nieuwe lijst? Alleen dat ie er komt, maar verder is het erg vaag. Nog geen zorgen maken als ze er niet zijn he. Het is al erg genoeg dat er zo vaak iets veranderd.

Enne, ik denk dat ze i.d.d niet veel skilled workers willen hebben,ik denk dat ze eerst willen zorgen dat ALLE Australiers een baan hebben, en mocht er nog wat baantjes over blijven dan mogen wij misschien mondjes maat komen helpen......  :?
 
Balen, balen, balen van deze nieuwe prioriteitenlijst. Sinds wij in augustus een CO kregen hebben we voor onze dealine van 18 september alles ingediend (VOG, Medicals, aanvullende info over self-employment) en op de 23e verandert er weer van alles.

Misschien dat onze laatste stap al in behandeling was genomen na 18 september, maar ik vrees het ergste. We zijn van bovenaan de stapel naar ergens halverwege de stapel gegaan.

Ik lees in het bericht van DIAC dat een alternatief is om een Employer sponsored visa te proberen. Dus een baan zoeken in Australie en kijken of de werkgever je wil sponsoren.

Laten we dat maar s bekijken.

Marc
 
Hey Marck (duh bacchus),

Wij hebben dus precies hetzelfde: alles is ingediend (VOG en Medicals een paar dagen later dan jou), ook al een C.O toegewezen... maar nu die veranderingen. Ook gezakt van bovenaan tot.... halverwege? Wie zal het zeggen...

Maar het zal toch nie zo zijn dat ze mensen die "bijna" klaar zijn, nog maanden(???) zo laten liggen???? Al lijkt dat uit het verhaaltje van de DIAC dat ze dit mogelijk wel gaan doen.... Echt een rot streek!!

Leon en Chantal
 
Hi Leon en Chantal,

Als ze onze case maanden zouden laten liggen zou ik er nu nog voor tekenen, maar ik lees het volgende:

If your nominated occupation is not on the CSL and you have applied for an offshore GSM visa or intend to apply for an offshore GSM before the end of 2009, it is unlikely that your visa will be finalised before the end of 2012.

Met andere woorden, dan kan het zo maar 3 jaar duren ondanks dat we aan alle verzoeken voldaan hebben voordat de nieuwe prioriteiten opgesteld zijn. Ik heb aan onze migration agent gevraagd om te informeren wat onze status nu is. Afwachten dus.

Jullie ook veel succes.

Groeten,
Marc
 
Aangezien je wel een state sponsorship hebt, zal het iets sneller gaan. Deze blijft priority, al is deze priority wel gezakt...
 
If your nominated occupation is not on the CSL and you have applied for an offshore GSM visa or intend to apply for an offshore GSM before the end of 2009, it is unlikely that your visa will be finalised before the end of 2012.

Dit geld volgens mij alleen voor de mensen die nu nog een visum gaan indienen. Die van ons ligt er al en heeft zelfs al een C.O. ....

En wat Catkin al aangeeft: We hebben State sponsorhip, dus nog wel iets van priority. (al is deze wel gezakt van een 1e plaats naar een 5e plaats.... van de 7 priority's die er zijn....)
 
We gaan het wel zien. Je weet het toch niet: 3 maanden geleden kregen de state sponsored aanvragen juist een hogere prioriteit en nu weer een lagere. Rare jongens, die Ozzies  :grin:
 
[quote author=duh bacchus link=topic=10433.msg147168#msg147168 date=1253787789]

If your nominated occupation is not on the CSL and you have applied for an offshore GSM visa or intend to apply for an offshore GSM before the end of 2009, it is unlikely that your visa will be finalised before the end of 2012

[/quote]

Dit geld volgens mij alleen voor de mensen die nu nog een visum gaan indienen.

Helaas geeft de eerste quote aan dat het zowel geld voor de mensen die hebben ingediend (and you have applied) als voor de mensen die hem nog gaan indienen (or intend to apply). Het is dus niet alleen voor de mensen die nog gaan indienen. Was het maar zo.
Ik weet niet wat ze doen als je al een CO hebt...
 
Hoewel t nergens op gebaseerd is, wil ik jullie toch moed inspreken:

Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat ze je case stilleggen als je al een CO hebt!!
Zeker als je alles al hebt ingediend, je VOG en Medicals zijn maar beperkt 'houdbaar' voor 1e entry.....

Houd moed !
 
Helaas geeft de eerste quote aan dat het zowel geld voor de mensen die hebben ingediend (and you have applied) als voor de mensen die hem nog gaan indienen (or intend to apply). Het is dus niet alleen voor de mensen die nog gaan indienen. Was het maar zo.
Ik weet niet wat ze doen als je al een CO hebt...

Catkin heeft gelijk... Maar het blijft idd de vraag wat ze doen als je al een C.O. hebt!

Echter Question 9 bied op dit gebied ook geen goed voorgevoel:

Q9 What will happen to those applications which are in the final stages of processing and where the Department has requested applicants to provide health and character clearances?
The new arrangements apply to all visa applications, including those in the final stages of processing. Applications in lower priority groups cannot be processed further until those in higher priority groups are finalised in accordance with the priority processing Direction.

Het DIAC vraagt volgens mij niet om een health en character clearances zoalang je geen C.O. heeft.... m.a.w. zelfs al heb je een CO, dan nog zouden ze je case opzij moeten leggen als je niet op de CSL staat.... Maar dan ben ik wel heel erg aan het doom-denken natuurlijk...

Ik (of eigenlijk we) proberen moed te houden, maar als we komende maand niks meer horen, vrees ik toch het ergste....  Dat we dan niet meer weten wanneer onze case wordt afgemaakt....  :cry: :cry: :cry: :|
 
Misschien geeft dit wat meer duidelijkheid:
http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/after-you-lodge.htm
Op deze pagina staat een overzicht met de te verwachten 'application processing times' voor alle General Skilled Migrant visa.
Het ziet er bijzonder slecht uit voor iedereen die niet in de top drie van priority categorieën valt. Zoals je kunt lezen mag je, ook met een CSL-beroep (priority 4) of met een state sponsorship (priority 5), rekenen op zo'n 3 jaar wachten.

't Is dat het niet netjes is om te vloeken, maar anders... :x

Ik geloof dat wij plan B maar in werking gaan stellen. Iets met kiwi's.

gr. Pieter
 
Pieter,

Waar zie jij die termijn van 3 jaar voor CSL beroepen :?? Als in in de tabel kijk onder 'priority processing' van ingediende 175 en 176 aanvragen dan zie ik een termijn van 15 maanden staan. Alleen bij het 485 visum staat deze opmerking!

Wim.
 
Dit is echt om depressief van te worden. Wat een veranderingen in korte tijd! Ik dacht door een sponsor aanvraag Victoria te doen een heel stuk sneller een visum te hebben, maar nu social worker niet op de CSL staat, duurt dit ook drie jaar!!!!  Tevens loopt de sponsor aanvraag ook niet, ze hebben een delay net voor social worker (ben nu al 13 weken aan het wachten). Heb besloten er dan maar een regional sponsored aanvraag uit te doen voor Victoria. Maar volgens mij moet je een job offer hebben en die heb ik niet. pfffff. Wat een gedoe en wat een paniek allemaal. Iedereen succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Back
Top