Priority processing...WEER een verandering!

Qua tijd maakt het niet uit of het een regional of gewone state sponsorship is. Volgens mij duren deze bij diac beide lang.
 
Ja ik zag het net. Maar is het niet zo dat de laatste mensen, dus als je nergens opstaat, 3 jaar duurt en als je in een van de prioritys valt het iets sneller zal gaan?
 
Ja, maar dan moet je dus op de CSL staan als ik het goed begrijp. Dus als je een skilled sponsored hebt voor een beroep die niet op de CSL staat of zonder job offer, dan duurt het drie jaar. Geloof ik dus.... het is allemaal redelijk lastig te volgen vind ik.
Weet ook even niet meer wat handig is... hoop eigenlijk gewoon dat ze over een maand alles weer 'normaal' laten worden, maar dat is een illusie. Social worker staat onderhand ook op steeds minder lijsten.
 
Applicants who are nominated by a State/Territory and have not nominated an occupation on the CSL will receive lower priority.

Je krijgt dus wel voorrang, alleen minder!
 
Hmm, volgens mij heb je gelijk, alleen krijg ik nu niet duidelijk wat dan de tijd is die het gaat kosten. Is dat dan 15 maanden?
 
Ik hoop trouwens niet dat ik nu een probleem voor mezelf veroorzaak door en een skilled sponsored en een regional skilled sponsored aanvraag  te hebben lopen bij dezelfde staat  :|
 
[quote author=Family of 6 link=topic=10433.msg147228#msg147228 date=1253821360]
Pieter,

Waar zie jij die termijn van 3 jaar voor CSL beroepen :?? Als in in de tabel kijk onder 'priority processing' van ingediende 175 en 176 aanvragen dan zie ik een termijn van 15 maanden staan. Alleen bij het 485 visum staat deze opmerking!

Wim.
[/quote]
In de tabel staat achter 'priority processing' een '#', verwijzend naar een regeltje onder aan de tabel:
#  Applications which fall into the first three priorities

Het is vreemd dat er achter de 485 een '*' verwijzend naar dezelfde regel, wat me overbodig lijkt. 

Wellicht dat ze voor priorites lager dan de eerste drie gewoon geen indicati kunnen/willen geven. Overigens zitten er enkele inconsistenties tussen dit tabelletje en de in de eerder geposte pdf met FAQ's. Het geheel maakt een erg slordige indruk, maar goed.
 
[quote author=hmva79 link=topic=10433.msg147231#msg147231 date=1253823546]
Nope. regionaal staat op dit moment op 5 maanden en gewoon sponsored op 3 jaar.
[/quote]
Is dat niet alleen regionaal subclass 887, waarvoor je dus al 1 jaar moet werken en 2 jaar in australie moet wonen in een regionaal gebied?

Ik ben bang dat 176 regional sponsored ook gewoon bij de 3 jaar wachttijd hoort...
 
Het schept in ieder geval weer een hoop verwarring zo'n radicale verandering....

Wijzelf weten ook niet meer waar we aan toe zijn en daar balen we behoorlijk van!! Begin van de week waren we er bijna, alleen een C.O. approval en einde van de week is zelfs een C.O. approval maanden/jaren lang ver weg.... Wat moet je hier nou mee??????
 
Hi Leon en Chantal,

Zoals je weet zitten wij in hetzelfde schuitje. Het belangrijkste is om je niet gek te laten maken. Waarschijnlijk wordt de soep niet zo heet gegeten ...etc...., want het lijkt me erg vreemd dat ze ons eerst Medicals en VOG met beperkte houdbaarheid laten doen, en veel geld uitgeven, en als we dat allemaal ingeleverd hebben en de CO idd alleen nog een krabbel moet zetten de hele zaak "on hold" zetten. Want dan zouden we Medicals en VOG nog een keer moeten doen en betalen. Vooral dat laatste strookt volgens mij niet met het beleid van DIAC om mensen op dit gebied fair te behandelen.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vermoed dat we binnenkort bericht krijgen dat we finalised zijn en gewoon akkoord krijgen.

P.s. ik kreeg vanmorgen een bericht van onze migration agent nadat ik natuurlijk vragen had gesteld over dit hele verhaal, maar volgens mij zijn migration agents net zo in de war als wij.

Groeten,
Marc
 
Verdorie, volgens mij is het inderdaad toch zo, dat er geen verschil is tussen regionaal sponsored of skilled sponsored, Het duurt ook gewoon 2 a 3 jaar. Dat is toch bizar??!!! Dit kunnen ze niet maken.
Ik ga toch een mailtje sturen naar DIAC om te vragen of dit dan klopt.
Groetjes
 
Ik heb vanmorgen met een vriendin heel enthousiast plannen zitten maken voor de reizen die ik nog wil maken. Jaartje nieuw zeeland, dan een paar maanden door Azie trekken, eventueel een jaartje canada met een bezoekje aan de VS, nog wat rondreizen of werken in Zuid amerika. Ow en ergens tussendoor hoop ik wel alsnog mijn visum te krijgen, maar door dat gesprek vond ik ineens dat ik niet zoveel te klagen had; de wereld ligt open, ik hou van reizen en samen met het werken heb ik wellicht de komende 2 jaar om dat te doen.

Maar, toch wil ik ook zo spoedig mogelijk mn visum. Door echter over al die reizen te praten ben ik alleen erg enthousiast geworden en ga ik zeker niet bij de pakken neerzitten!
 
@Marc

we kunnen inderdaad niks anders doen dan afwachten... Hoop echt dat je gelijk hebt! Ergens denk ik precies hetzelfde, maar ik vraag me dan af waarom ze er dan toch expleciet inzetten dat zelfs wanneer er om VOG en Medicals gevraagt is door het DIAC, je alsnog terug gezet kan worden in prioriteit (Q9 van de Frquently Asked Questions)....

Blijf het een zeer radicale actie van het DIAC vinden.... (met name de snelheid waarmee deze veranderingen worden ingevoerd...namelijk direct!!!)

We keep our fingers crossed....

Groeten,

Leon en Chantal
 
Ik zit er nu zelf over na te denken dat mocht ik de sponsoring rond krijgen gewoon de aanvraag te doen en als het dan allemaal zo lang duurt ervoor te kiezen een jaar alvast in Oz te gaan studeren. Financieel is hier een mouw aan te passen.
Maar zou dit ook mogen? Kan het dat ik binnen ben op een student visa om dan als ik daar ben mijn gewone visum toegekend te krijgen? Wellicht iemand die dit weet?
 
[quote author=skippie link=topic=10433.msg147154#msg147154 date=1253784241]
Hee Marika, hoe weet je of er veel trades van de Modl af gaan? Er toch nog niks bekend over de inhoud van de nieuwe lijst? Alleen dat ie er komt, maar verder is het erg vaag. Nog geen zorgen maken als ze er niet zijn he. Het is al erg genoeg dat er zo vaak iets veranderd.
[/quote]

Hey!

Even een hele late reactie, en hoort ook eigenlijk meer in het topic over de MODL-review, maar volgend citaat uit een artikel uit een ander draadje maakt dat ik me zorgen maak:

Given that trade based occupations make up over 50% of the overall occupations listed, it is highly likely that this will be the area of greatest change when the review is completed.  Under current policy an applicant with an occupation listed on the MODL is awarded 15 points for having the skills in that occupation and an additional 5 points for an offer of employment in that occupation.  For applicants over 29 years of age when their visa application is lodged, this is the difference between meeting the existing points score requirements or needing some form of state sponsorship that requires a lesser points score.

If you are a tradesperson we would strongly recommend that you consider your options earlier rather than later and look to have an application lodged before this review is completed and the MODL revised.[/i]

Je hebt gelijk dat er al genoeg veranderingen zijn om je zorgen over te maken alleen zijn de meeste voorspellingen tot nu toe uitgekomen en verdwijnt 'onze' trade in een rap tempo van alle lijsten.

Gelukkig lijken jullie tussen alles door te glippen :up:

  :smile:
Marika
 
leuk is dat ben je al 2 jaar docent en deze staat nu op de csl, maar heb je aanvraag al de deur uit als meubelmaker. vis ik effe achter het net :cry:
 
[quote author=Marika link=topic=10433.msg147450#msg147450 date=1254154282]

Given that trade based occupations make up over 50% of the overall occupations listed, it is highly likely that this will be the area of greatest change when the review is completed.   Under current policy an applicant with an occupation listed on the MODL is awarded 15 points for having the skills in that occupation and an additional 5 points for an offer of employment in that occupation.   For applicants over 29 years of age when their visa application is lodged, this is the difference between meeting the existing points score requirements or needing some form of state sponsorship that requires a lesser points score.

If you are a tradesperson we would strongly recommend that you consider your options earlier rather than later and look to have an application lodged before this review is completed and the MODL revised.[/i]

Je hebt gelijk dat er al genoeg veranderingen zijn om je zorgen over te maken alleen zijn de meeste voorspellingen tot nu toe uitgekomen en verdwijnt 'onze' trade in een rap tempo van alle lijsten.

Gelukkig lijken jullie tussen alles door te glippen :up:

  :smile:
Marika
[/quote]

Ik denk, persoonlijk, dat dit afkomstig is van een visaburo, en dat het hun er om gaat om paniek te zaaien... Dat de mensen nu meteen de aanvraag moeten indienen ( via hun ) want er zouden wel eens dingen kunnen gaan veranderen.
Zoeist heb ik al vaker gelezen en mij lijkt het soort van reclame.
Er veranderen constant dingen, dat wil niet zeggen dat er straks geen bouwvakkers meer nodig zijn. Als zij zeggen dat 50 % van de lijst tradies bevat, dan is de andere 50 % medisch personeel.... lijkt me niet dat die straks van de lijsten afgegooid worden.Die blijven heel hard nodig. Dus waarom zouden wel alle tradies verdwijnen  :?

Maar uh laten we hopen dat je gelijk hebt Marika, dat wij overal tussendoor lijken te glippen! ( wij denken dat nl ook wel )  :smile:
 
@ Pieter,

Bedankt voor je nadere toelichting. Er zitten inderdaad enkele inconsistenties tussen de FAQ list en de tabel. Onze verwerkingstijd is < 12 maanden (FAQ) of >2012 (tabel). Om hier uitsluitsel over te krijgen heb ik maar een vraag ingediend via de DIAC site. Ik hou jullie op de hoogte!
Mocht de verwerkingstijd zelfs voor CSL > 2012 zijn, dan moet ik toch maar op zoek naar een sponsorship. Anders duurt het allemaal te lang...

Groet,

Wim.
 
Back
Top