Psycholoog - opleiding herkend?

Charlotte__k

New Member
Hoi,

ik zit nu in mijn derde jaar psychologie aan de Rug en vraag me af of mijn opleiding, als ik gewoon nog een eenjaars Master doe, herkend zal worden door de APS in Australie.
Ik lees overal dat in Australie de bachelor zelf al 4 jaar duurt en de master nog eens 2 jaar. Hoe wordt dan een master na 4 jaren beoordeelt?

Ik zou heel blij zijn als iemand hiermee ervaring heeft en me zou kunnen helpen.

Groetjes,
Charlotte
 
Hoi Charlotte, goede vraag waar ik het antwoord zou moeten weten... Maar als je het visum hebt verdring je dit soort zaken. Voor de goede orde mijn vriendin heeft een Master Psych van de UU. Zal even vragen hoe daar ook alweer mee omgegaan is.
 
Zie onder zijn plaatje mjowmjow!!!..damn....bel Afterbang effe op: 1300-gekkelijn.
- He Afterbang are you now there in Australia?.
- WAT?. Nee ik ben in NL?
- Oooh is that surrounding top floor nearby close Brisbane?.
- Nee ik ben in NL... sick fr#ak

- Wie was dat Afterbang.
- Weet ik veel, iemand die in een psychiatrisch instelling thuis hoort.

Jack>:D
 
Hoi Charlotte,

Zoals je nu wellicht via Gwennie en Jackie begrepen hebt, ik zit in Nederland. Mijn vriendin is de Psych en heeft het visum gescored. Maar niet als Psyc maar als Management Consultant.

Ze duikt van het weekend even in de materie (als in, 4jr. master erkend? e.d.)
 
Zo ver ik weet is het zo dat de NL opleiding van 4 jaar niet erkend wordt in Australie. Je kan hier aan het werk als counsellor maar niet als psycholoog. Daarvoor zal je dan extra dingen moeten doen. Ik weet niet precies wat, maar vriendin hier moet iig nog een jaar supervisie doen een x aantal uur per week en dit kost aardig wat geld. Belangrijk om dus even goed uit te zoeken. Succes!
 
Wat wij er tot nu toe van begrepen hebben komt overeen met bovenstaande, een 4 jarige master is te kort voor Aussie begrippen. Aangezien 'we' niet als Psyc maar als consultant binnen komen was het voor ons minder van toepassing.
 
Wat wij er tot nu toe van begrepen hebben komt overeen met bovenstaande, een 4 jarige master is te kort voor Aussie begrippen. Aangezien 'we' niet als Psyc maar als consultant lees: master fool binnen komen was het voor ons minder van toepassing.
 
Heb dezelfde problemen met Med. Bio. vandaar dat ik hier opnieuw aan het studeren ben geslaagd.

Nldse bachelor wordt erkend als bachelor, alleen de Bsc hier is 3 jarig terwijl mijn studie 4 jaar was. Hier hebben ze een Bsc Hons welke 4 jaar is maar dat wordt dan weer niet erkend.
 
Heb dezelfde problemen met Med. Bio. vandaar dat ik hier opnieuw aan het studeren ben geslaagd.

Nldse bachelor wordt erkend als bachelor, alleen de Bsc hier is 3 jarig terwijl mijn studie 4 jaar was. Hier hebben ze een Bsc Hons welke 4 jaar is maar dat wordt dan weer niet erkend.

En,.. leer je inderdaad ook nieuwe dingen of wist je alles al? Met andere woorden: is het functioneel dat de opleiding niet erkend wordt of is het ambtenarij?
 
En,.. leer je inderdaad ook nieuwe dingen of wist je alles al? Met andere woorden: is het functioneel dat de opleiding niet erkend wordt of is het ambtenarij?
Of het wat toevoegt? Ach het basis salaris hier als medical scientist ligt hoger dan in Nld en dat terwijl je diploma hier minder waard is..... Dus daarom hoef je het niet te doen.

De opleiding welke ik nu volg is Masters by Research, m.a.w. geen opleiding waarbij je vakken volgt. Doe nu 50% van mijn tijd een eigen research project, doe ik dat OK dan krijg ik na +/- 4 jaar mijn Ozzie Masters, doe ik het heel goed, lees veel publicaties dan wordt het in +/- 6 jaar een PhD.

Behalve wat behoorlijk wat eigen uurtjes werk hoef ik dus niet zo veel extra te doen. :)
 
Het is echt jammer dat een opleiding van 4 jaar niet erkend is maar bedankt voor het opzoeken! misschien moet ik dan wel maar in duitsland een master van 2 jaar doen. misschien is de kans dan al wat hoger dat ze het erkennen?!

wat is de bachelor honours in australie eigenlijk precies? wat doe je tijdens het jaar? het is dan alleen mogelijk voor de beste studenten?
 
Back
Top