Rudi was eigenlijk een ongelooflijk lieve bull terrier (ze zijn niet van de gemakkelijkste) tot hij twee jaar was. Hij was lief tegen iedereen, ook mensen op straat. Als ze op straat iets tegen hem zegden, dan ging hij al tegen hun aan zitten en liggen, kwispelend, helemaal niet bang of zo, gewoon zodat ze hem zouden wrijven en knuffelen. We zijn toen op een bepaald moment een weekendje weg geweest en hebben Rudi in een hondenpension ondergebracht, waarvan we al veel goeie dingen gehoord hadden van vrienden en familie. De honden zaten overdag in een stukje wei, elk apart, en werden 's avonds aan de lijn naar hun binnenverblijf gebracht. Tien we terugkwamen was onze Rudi niet meer de lieve schat die we daarvoor kenden. Ik weet niet wat er daar gebeurd is, (volgens de uitbater niks) maar het leek alsof hij zijn blind vertrouwen in de mens (vooral vreemden dan) kwijt was. Hebben ze hem pijn gedaan? Dat denk ik niet, een bull terrier doe je niet zomaar pijn. Ik denk dat hij zich moet opengesteld hebben naar die mensen en dat die dan keer op keer zijn vertrouwen hebben beschaamd of zo, door te trekken, boos te zijn, ik weet het niet. In ieder geval, sinds dan is hij met de mensen die hij kent nog steeds dezelfde: lief, een echte knuffel en goed luisterend. Maar vreemden, die vertrouwt hij niet meer. Met hem op straat wandelen is dus constant ervoor zorgen dat de mensen niet te dicht langs hem lopen en een terrasje doen met hem erbij kan dus helemaal niet meer, want hij zou happen. Als wij nieuwe mensen leren kennen, dan gaat hij de eerste paar keer dat ze bij ons in huis zijn in zijn bench, die bij ons staat en pas na een paar keer laat ik hem met hen los. Hij kent ze dan, hun geluid, geur en gedraging. Dan is hij weer de echte Rudi: lief, steeds willen knuffelen. Maar zijn blind vertrouwen is hij kwijt. We hebben hem sinds dan nog een keer op pension gedaan, na maanden hem te laten wennen aan die uitbaters en de omgeving, maar na een paar dagen moest mijn vader hem gaan halen omdat hij aggressief werd naar de uitbater. Zijn het de honden rond hem die hem bang maken? Ik weet het niet. Hij loop vaak los met andere honden en is sinds die bewuste vakantie ook ten opzichte van hen veranderd: hij houdt zich afzijdig en speelt liever alleen. Hij is niet echt aggressied naar hen maar mengt zich ook niet echt.
Het is een moeilijke situatie en weet dus echt niet of we het zouden wagen hem mee te nemen.
Het is een moeilijke situatie en weet dus echt niet of we het zouden wagen hem mee te nemen.