Wij zijn toen uiteindelijk gespaard gebleven na een weekje(?) uit logeren konden we weer terug.
Ik heb eigenlijk geen goed onderbouwd idee over de water huishouding hier. Geen idee of dijken mogelijk is of zou helpen. Soms wel, soms niet?
Denk dat er vee plekken zijn waar dijken wellicht zouden kunnen helpen al is de schaal van dit land bizar en voor hele stukken is de kosten/baten niet te verkopen wellicht? Hele stukken van grote rivieren zijn nagenoeg onbewoond in vergelijking tot NL?
En als ik dan naar onze omgeving kijk. Er loopt een grote kreek door het dorp. Huizen staan er soms strak naast. Als men daar een dijk wil bouwen moet je dus huizen afbreken. Dat gebeurt in NL dus niets is onmogelijk
Heb er nog geen gedegen artikel over gelezen hier. Interessant topic.
Wellicht wat meer kool centrales uit gaan zetten. Dat kan nooit kwaad. Baat het niet dan schaadt het niet zeg maar
Kijk het gedrag van de regen storm op zich is geen klimaat issue (erg langzaam bewegen) Maar de hevigheid dan weer wel. De atmosfeer is warmer dus kan meer vocht bevatten. De zee is warmer dus kan meer vocht verdampen. Als er dan is een keer zo’n pech regen storm voorbij komt regent het me meer dan een meter in een paar dagen ipv een halve of zo.
Hoop dat ze in het binnenland ook regen gehad hebben. Die hebben het iig meer nodig