Recent work experience

Veer

XPdite Sponsor
Wie weet of je voor het aantonen van je recent work experience een job reference nodig hebt van je werkgever. Aangezien die nog niks weet van onze plannen (en dat willen we graag zo houden!), brengt een vereiste een job reference daar helaas een ongewenste verandering in....

Bvd en groeten!!
 
Veer said:
Wie weet of je voor het aantonen van je recent work experience een job reference nodig hebt van je werkgever. Aangezien die nog niks weet van onze plannen (en dat willen we graag zo houden!), brengt een vereiste een job reference daar helaas een ongewenste verandering in....

Bvd en groeten!!

Weet je dan een andere manier weet om je werkervaring aan te tonen?
 
Welkom op het forum!

Werkervaring aantonen staat beschreven in Booklet 6 op pagina 36:
http://dima.cardgate.net/General_Skilled_Migration/1119.pdf
 
In booklet 6 wordt inderdaad geschreven over recent work experience.
Op pagina 6 wordt verwezen naar pagina 36. Pagina 36 gaat echter over specific work experience. Tevens is onder "preparing for your application"op dezelfde pagina beschreven dat employement references mogelijk vereist zijn om recent work experience aan te tonen.

Een ander manier om work experience aan te tonen:
-loonstook
-vertaalde arbeidsovereenkomst.

Ik weet namelijk zeker dat bij het vragen van een engelse employement references mijn werkgever nogal gek zal opkijken en niet lang na hoeft te denken over de manier waarop ik kan worden afgevloeid.

groetjes
 
Ik weet niet hoelang je al bij deze werkgever werkt, maar voor het aantonen van werkervaring hoef je niet speciaal jouw huidige werkgever en jouw huidige beroep te gebruiken en ook niet het beroep waarop je denkt te gaan emigreren. Voor werkervaring kun je ELK beroep nemen dat in de SOL-lijst staat. Dit is niet erg bekend, maar kan soms handig zijn. Als je kunt aantonen dat je 12 van de 18 maanden (voor een nominated occupation met 60 punten) of 24 van de 36 maanden (voor een nominated occupation met 40 of 50 punten) in een beroep hebt gewerkt dat op de SOL-lijst staat, dan heb je aan deze eis voldaan.

Groeten,

Rob
 
Veer said:
In booklet 6 wordt inderdaad geschreven over recent work experience.
Op pagina 6 wordt verwezen naar pagina 36. Pagina 36 gaat echter over specific work experience. Tevens is onder "preparing for your application"op dezelfde pagina beschreven dat employement references mogelijk vereist zijn om recent work experience aan te tonen.

Een ander manier om work experience aan te tonen:
-loonstook
-vertaalde arbeidsovereenkomst.

Ik weet namelijk zeker dat bij het vragen van een engelse employement references mijn werkgever nogal gek zal opkijken en niet lang na hoeft te denken over de manier waarop ik kan worden afgevloeid.

groetjes

Op een loonstrookje staat niet wat je werkzaamheden zijn (geweest). In mijn arbeidsovereenkomst staat dat ik zal werken voor mijn werkgever, er staat niet in wat ik precies doe. Ook kun je aan een arbeidsovereenkomst niet zien hoe lang je bij je werkgever bent. Je kunt tenslotte niet meer in dienst zijn of ondertussen ander werk voor dezelfde werkgever doen (als het aantal uur per week niet wijzigd krijg je meestal geen nieuw contract).

Ik ben toch bang dat je het je werkgever moet vertellen :? .
 
Hoi Veer,
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik ben nu eerst met mijn oude werkgevers contact op aan het nemen en omdat ik nog niet zo lang voor deze werkgever werk wacht ik eerst even af wat de rest doet. Aan de ene kant is het dus een beetje mazzel dat ik afgelopen 5 jaar voor 5 bazen heb gewerkt, dat is makkelijker voor de skills assessment dan 1 baas die geen bewijs wil tekenen, aan de andere kant 5x zoveel werk en (nu nog) 3x zoveel kans dat ze het niet doen.....! :cry:
Ook wil ik de 10 punten opstrijken voor 3 van de 4 jaar specifieke werkervaring, dus heb ze écht nodig.
Aan de andere kant heb ik hier op het forum wel positieve uitspraken gelezen hierover!

Werk je al lang bij deze werkgever, en heb je al eens een beetje bij je collega's gepolst? Misschien is je chef niet je werkgever en is hij gemachtigd om een referentie te tekenen?

En wat ik mezelf maar voorhoud: als ik het ga vragen en ik word eruit gewerkt, dan zal ik ook alles op alles zetten dat ze mij die referentie mee geven! :twisted:
Werk vinden doe ik uiteindelijk toch wel weer!(hoop ik :? )
 
Gelukkig heb ik dat probleem niet. Mijn baas vindt het niet leuk. Maar hij is blij dat ik nog niet weg ben. Maar hij zal, en kan mij er ook niet uitgooien. Lang leve het onderwijs. Voor mijn baas ben ik niet bang. Eerder voor ouders die ook naar Australië willen en mij toevallig op het forum tegen komen. Dan heb ik meer een probleem dan met mijn baas. Die zal met alle goede wil een verklaring typen als ik het vraag.
 
Een (misschien) creatieve oplossing;

eerder had je voor de aanvraag van een hypotheek een soort van werkgeversverklaring nodig (althans wij). Misschien kun je op een creatieve manier aan een verklaring komen.
 
Is inderdaad een creatieve oplossing (thanx!!), i'll give it a thought. Voorlopig hebben we ons skills assessment net opgestuurd dus de recent work experience is nog even niet concreet gelukkig. ik denk dat de combo contract en salarisstroken en evt een vertaalde werkgeversverklaring genoeg zou moeten zijn.

Voor de huidige werkperiode zijn we mer dan een jaar op reis geweest dus de oude werkgevers leveren helaas niks op..
 
Veer said:
Is inderdaad een creatieve oplossing (thanx!!), i'll give it a thought. Voorlopig hebben we ons skills assessment net opgestuurd dus de recent work experience is nog even niet concreet gelukkig. ik denk dat de combo contract en salarisstroken en evt een vertaalde werkgeversverklaring genoeg zou moeten zijn.

Voor de huidige werkperiode zijn we mer dan een jaar op reis geweest dus de oude werkgevers leveren helaas niks op..

Ik denk dat je een teleurstelling wacht als je uitgaat een salarisstroken en een vertaalde werkgeversverklaring. Beide (noch de combinatie) voldoen aan de eisen van DIMIA en zullen dus niet worden meegenomen bij de beoordeling van je visumaanvraag. Een werkgeversreferentie moet aan de eisen van DIMIA voldoen (zoals beschreven in het booklet).
 
Volgens mij hoeft het eigenlijk niet moeilijker te zijn dan het al is:

Voor bepaalde cursussen wordt tegenwoordig als eis gesteld dat je al in het vak zit. Om deel te nemen aan zo'n cursus, moet je een CV en een getuigschrift oid met takenomschrijving inleveren.

Baas, ik ben van plan om een cursus BLABLA te doen, ik wil dit doen om zo meer kennis te vergaren en kijken wat er allemaal mogelijk is binnen jouw bedrijf om de productie naar werledniveau te brengen. Goede toekomst met BLABLA, maar ik moet wel het een en ander aan kunnen tonen.

Etc., etc.

Is ook een optie en als je helemaal slim doet, de cursus BLABLA is in het engels.
 
Dan maar hopen dat je baas niet zo goed is dat hij het geweldig vindt dat je die cursus voor het bedrijf gaat doen, en hem dan voor je wil betalen... 8)
 
Nou, alleen de tip :D

Voor de cursus creatief met getuigschriften vraag ik toch wel een kleine bijdrage. Houd er rekening mee dat bijdragen onder de 10.000,= Euro helaas niet kunnen worden geaccepteerd. :lol:
 
Een referentie, moet die per se door een directeur of manager ondertekend worden? Of mag het ook ondertekend worden door bijvoorbeeld iemand van administratie, of bijvoorbeeld door een directe collega met een enigszins verantwoordelijke functie?

Het lijkt mij logisch dat het moet worden ondertekend door iemand die het beste kan bevestigen wat je functie inhoudt. En als het dan ook netjes op company letter wordt uitgeprint, zie ik geen problemen. Of ben ik nu erg blond?

:|
 
Aj,

Ik heb in totaal 3 brieven gemaakt en 2 daarvan heb ik ondertekend door de directeuren en een ervan door mijn direct leidinggevende.....Hoet hoeft dus niet perse een directeur te zijn.....
 
Back
Top