Recent work experience

@ AJ:

Hmmmmm.... nog niet eens zo gek bedacht eigenlijk, waar staat dat het perse door een leidinggevende getekend moet worden. Toevallig werd mijn collega (geen leidinggevende) vorige week gebeld mbt referenties van een ex-collega. En inderdaad aan het gesprek te horen, was het voor de referentievrager veel beter praten met mijn collega dan met onze leidinggevende, want die had half niet zoveel informatie kunnen geven...

En nu ik er langer over denk, zolang degene die de brief ondertekent weet dat hij/zij gebeld kan worden voor referenties, nou ja, dan zie ik eigenlijk geen probleem toch?  :cool:
 
Het gaat mij ook een beetje om de geloofwaardigheid. Piet uit de fabriek zal niet echt overtuigend overkomen. Maar ik vraag me dus af wat voor eisen DIMIA en de assessing authorities stellen. Moet dit een directeur zijn, een manager, een held, of mag het ook gewoon een collega zijn die weet waar het over gaat. Ik kan me best voorstellen dat DIMIA niet accepteert dat Piet uit de fabriek, met alle respect, een ref ondertekent.

:-o
 
Bij ons heeft niet de directeur maar de bedrijfsleider zijn handtekening gezet

groetjes Miranda  :)
 
Het lijkt mij, en zo heb ik het volgens mij ook gelezen,  dat iemand die bevoegd is de referentie moet ondertekenen....maar gewoon een collega?.....ik zou het persoonlijk niet doen.

Gr. SAb
 
Je kunt inderdaad niet onder de referentie uit, die heb je echt nodig.

Ik zou aangeven dat je bezig bent met een visum aanvraag voor Australië maar dat je nog niet zeker weet of je dat echt wel wilt en of het zal lukken. Sowieso duurt de aanvraag 1 jaar en hoef je niet gelijk naar Australië te vertrekken als je je visum binnen hebt. Je bent dus nog een flinke tijd beschikbaar voor je baas.
Je kunt gewoon niet goed inschatten wat je over een jaar wilt en zal doen, dat geldt voor al je collega's die kunnen volgend jaar ook pleitte zijn omdat ze ergens anders willen werken of een kind willen, een wereldreis willen maken ofzo.

Groetjes, Barbara
 
Hallo iedereen,

Ik heb met hetzelfde probleem gezeten.
Bang dat, als de baas het weet wat mijn toekomst plannen zijn dan sta ik buiten.

Dit heb ik nagevraagd en gedaan.
Loonstroken, werkcontract, enz, enz verzameld en laten vertalen.
Zelf een brief geschreven met uitleg waarom ik dit niet durf te vragen, met een beschrijving van het bedrijf en mijn werkomschrijving plus alle benodigde gegevens zoals wanneer in dienst enz.
Hiermee ben ik naar een notaris gegaan en heb gevraagd of hij dit in een brief duidelijk en ruim op papier wil zetten met handtekening en stempel van de notaris.
Even de notaris betalen, (€15).
Deze brief vertalen in het Engels, ( meestal Engels, in het Frans daar hebben ze niks aan)
Dit werd ook geaccepteerd , misschien heeft iemand wat aan dit verhaaltje.
Aanmerkingen altijd welkom.

Groeten
Jack from the outback :evil:
 
Hmm, zeer inventief moet ik zeggen.

Maar heeft DIMIA dit dan ook geaccepteerd als bewijs van recent work experience?

:cool:
 
volgens mij redt je dat niet bij DIMIA, zij willen echt een referentie...

Maar met de skill assessment zit je nog helemaal in het voortraject, geen positieve assessmetn = geen visumm. Vandaar dat de assessing auth. denk ik wat soepeler zijn, omdat je dan nog in de orientatiefase zit.

Gr. SAb
 
Ik heb gezegd tegen mijn baas dat ik alleen wil kijken of mijn beroep geaccepteerd word in oz.
Toen vroeg hij of het voor een emigratie was.
Toen heb ik geantwoord dat het niet voor een emigratie was maar gewoon een orientatie of mijn beroep goed genoeg was voor daar en dat er verder niets bij zat.
Ik heb mijn brief gekregen en nu heb ik het er niet meer over en weet zeker dat hij het vergeten is dat hij zo'n brief aan mij gegeven heeft.
Ik heb zelfs nog gesprekken met hem gehad en heeft daar niets meer over gezegd.

Ik heb het zo gedaan en is goed bevallen, ik hoop dat je er wat aan hebt :up:

Groeten marcel
 
Waar kan je de zgn SOLlijst vinden?

Ik ben nog maar net begonnen en ben het een paar keer tegen gekomen.. Wie kan me helpen? :blond:

XX
 
sol : http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf
modl : http://www.immi.gov.au/migration/skilled/advice_doc/gn_modl.htm

succes
 
Hey Barbarozzie,

Check de volgende link:
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3024.msg34246#msg34246

Succes  :wink:
 
Of anders hier (de laatste nieuwe)

www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf
Adobe reader bij nodig.

Heel erg uitgebreid!!!

Rene
 
Hmmm, goede tips hier over een referentie eruit peuteren! Heb er zelf een bedacht: Je wilt graag in je vrije tijd vrijwilligers werk gaan doen. Daarvoor heb je een referentiebrief nodig. Simpel maar doeltreffend, hoop ik.
Ik ga deze uitspraak morgen verkopen aan m'n directeur ( Middelbare school).

Ben zo enthousiast over mijn werk dat ik ook in mijn vrije tijd wil bijdragen aan onze samenleving!

So, dat moet toch lukken!!! :up:


Greetzzz Roland
 
hoi ik ben nieuw en ik heet johan

laat ik nou net geluk hebben :? en voor een uitzendbureau gewerkt te  hebben op het moment van aanvraag, want dan is werkgever het uitzendbureau en niet het bedrijf waar je werkt :up:

heb inmiddels mijn skill assesment aangevraagd en werk weer ergens anders :p

Mijn TIP aan all mensen die het niet aan de baas durven vragen
GEWOON DOEN , anders krijg je er spijt van.

In het ergste geval word je werkloos , krijg je ww , en ga je gewoon een andere baan zoeken.
is nie moeilijk , toch?
MAAR misschien valt het wel mee, eerlijkheid is belangrijk en word over het algemeen wel gewardeerd

Veel sterkte toegewenst
 
[quote author=damhooligan link=topic=566.msg36723#msg36723 date=1132166572]
MAAR misschien valt het wel mee, eerlijkheid is belangrijk en word over het algemeen wel gewardeerd
[/quote]

Op zich heb je wel gelijk met eerlijk zijn.
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je in een positie verkeert dat het simpelweg niet verstandig zou zijn om het eerlijk te vertellen.

[quote author=damhooligan link=topic=566.msg36723#msg36723 date=1132166572]
In het ergste geval word je werkloos , krijg je ww , en ga je gewoon een andere baan zoeken.
[/quote]

Het ergste is dat je geen referentie krijgt.
 
Back
Top