refertebrieven

nesje

New Member
Hoi allemaal,

Ik kreeg vaniemand de opmerking dat refertebrieven niet hoeven?  Enkel loonbriefjes genoeg?
Iemand hier ervaring mee?


grtjes,
nesje
 
Nee, niet door de immigratie dienst ... WEL toen ik de eerste baan via een recruiter hier begon. De recruiter heeft (maar ik meen dat dat was in de eerste week dat ik werkte) toen een emial gestuurd naar 2 van de bazen die een referentiebrief getekend hadden met in feite alleen de vraag of zij inderdaad die brief hadden ondertekend (die brieven waren door mij als referentie opgeleverd als deel van de sollicitatie).
 
Voor assessment of door de DIAC heb ik dat nog niet meegemaakt, inderdaad wel toen ik (destijds nog op een WhV) ging werken in kinderdagverblijven. Ze hebben toen een mail met vragen gestuurd aan een van mijn referenties...
 
Wel word dit forum gesponsord door het emigratie dienst.
Die lezen zeer actief mee.
Doo deze dergelijke brieven zit de kans er dik in dat ze je baas bellen omdat ze nu denken dat je iets te verbergen hebt.
Zeker heel gemakkelijk als je ondertekent met je echte naam vandaar zie je namen zoals Perthpete of crazy kangaroo of Jack (kan iedereen zijn).

Gebruik even de "verander" toets om je naam te wissen als het nog nodig is. :up:
Geen dank..........

Jack :evil:
 
Ik ben helemaal niks van plan hoor!!! Alles legaal! Ik ga zo iets toch niet op het spel zetten, ben je gek!
Is gewoon het feit dat m'n baas niet zo goed Engels spreekt en ze er niet staat voor te springen om in het Engels een uitleg te doen, that's all...

:up:
 
vind de vraag heel logisch, Nesje...

als je tegenwoordig je baas vertelt dat je de procedure wilt starten om naar een ander land te trekken, zit er toch genoeg kans in dat je baas geen zin meer heeft om jou nog 1,5 of 2 jaar te betalen..

ergens op forum staat ook een antwoord van de emigratiediensst waarin ze terugmailen dat een paycheck vodloende is als bewijs...

misschien later om werk te zoeke dat je effectief een refertebrief nodig hebt, maar dan kan je dat zonder moeite aan je baas  vragen :smile:
 
inderdaad, daar gaat het dus allemaal over.

amaai zeg, kreeg al een slecht gevoel, alsof mijn vraag iets heel erg was
en da was helemaal zo ni bedoeld!

Heb het topic dus maar al een andere naam gegeven!  Zou ni willen dat mensen verkeerde gedachten krijgen hoor!  Het hele proces is al stressy genoeg zo...

Als ik dan nog zou gaan liegen en bedriegen, dan ging ik er gelijk aan onderdoor!

grtjes
 
dit schreef blijpoppetje  in een ander topic, zij had jouw vraag aan een assessment authority gesteld:

Hier de twee antwoorden die ik kreeg van Engineers Australia:

Mailtje 1:
You can include a cover letter indicating your intention to provide
these employer references at a later date. The processing may be delayed
until this requiremenbt is met. In the first instance, lodge the
application with an explanatory letter.

Mailtje 2:
Please be advised you need to provide some documentary from your
employer indicating your role working in the engineering field. It must
not necessaily be an emloyer letter but some clear evidence (for
instance : payslip, job offer ...).

Misschien dat iemand anders er ook wat aan heeft!  

Groetjes, Mir


dus gewoon een briefje bijvoegen dat je het nog niet wilt vragen omdat je bv. bang bent om je werk kwijt te geraken en dan andere 'bewijzen' erbij voegen
 
[quote author=nesje link=topic=10177.msg141935#msg141935 date=1246445832]
inderdaad, daar gaat het dus allemaal over.

amaai zeg, kreeg al een slecht gevoel, alsof mijn vraag iets heel erg was
en da was helemaal zo ni bedoeld!

Heb het topic dus maar al een andere naam gegeven!  Zou ni willen dat mensen verkeerde gedachten krijgen hoor!  Het hele proces is al stressy genoeg zo...

Als ik dan nog zou gaan liegen en bedriegen, dan ging ik er gelijk aan onderdoor!

grtjes
[/quote]

Laat je niet opnaaien! Er was niks mis met de titel of inhoud van dit topic.
 
[quote author=nesje link=topic=10177.msg141935#msg141935 date=1246445832]
amaai zeg, kreeg al een slecht gevoel, alsof mijn vraag iets heel erg was
en da was helemaal zo ni bedoeld![/quote]

Sorry Ms Belgium,
Was als een geintje bedoeld, heb vandaag te lang in de zon gewerkt.

Zag wel dat je je naam onderaan je brief veranderd had :grin: :grin:

Zal je niet meer op de kast jagen..... :lol1:

Have a good one :up:

Jack :evil:
 
@ jack :
niet echt grappig!

Zo'n emigratieproces is al zo stressy!

Maar ja, ieder zijn gevoel voor humor zeker... dat hebben we dan alvast niet gemeen...
 
[quote author=nesje link=topic=10177.msg141933#msg141933 date=1246443873]
Is gewoon het feit dat m'n baas niet zo goed Engels spreekt en ze er niet staat voor te springen om in het Engels een uitleg te doen, that's all...
:up:
[/quote]
Wat wij (en de meesten denk ik) gedaan hebben is zelf de brief opstellen in het Engels, en de baas gewoon vragen om die te ondertekenen ... Hoeft je baas (bazin?) alleen maar de brief te lezen en de handtekening te zetten. Paar minuten werk hooguit .
 
@ Pete :

Das mijn idee ook.  Heb hem al gemaakt, ze moet enkel nog tekenen.
Maar ze praat niet go goed Engels en ziet het dus ook niet echt zitten dat ze haar opbellen.  Vandaar mijn vraag, want die gaat ze mij ook stellen.

grtjes
 
@ Nesje,
geen telefoon nummer erbij zetten, maar wel een email adres.
Als ze dan kontakt opnemen heeft ze wat meer tijd om te reageren en/of anderen advies te vragen over het engels.

groetjes  Johan
 
@ nesje,
of het mag en geaccepteerd wordt weet ik niet, maar je kan als excuus gebruiken, dat de kantooruren in Europa en Australia niet overeenkomen en emailen dan handiger is.

groetjes  Johan 
 
Mijn man heeft toevallig net een mailtje gekregen van zijn PZ functionaris. Hij heeft een e-mail gekregen van Hays (Recruitment Agency die Dirk een baan hebben bezorgd) en moet daar van alles op invullen. Dirk had wel netjes ook telefoonnummers opgegeven, maar zij kennen het probleem van tijdsverschil en corresponderen daarom ook liever per e-mail. Wel grappig dat Dirk al aan het werk is en ze nu nog en referentie gaan navragen. Heb zelf 10 jaar bij een uitzendbureau gewerkt, maar wij deden dat voor wij iemand gingen voorstellen...
Ach, beter laat dan nooit

Sacha
 
Ik heb alle drie mijn voorgaande werkgevers achteraf (de 1e zelfs na 10 jaar) laten tekenen. Ik dacht altijd dat ik een referentiebrief toch nooit nodig zou hebben, dus wel! Maar dat is niet illegaal of zo, ze tekenen dat je naar behoren hebt gefunctioneerd.

groet
JEROEN
 
Ik bedoel dat ik bij mijn vertrek geen referentiebrieven heb gevraagd aan mijn bazen. En die had ik achteraf wel nodig om een Skilled Independent visum aan te vragen...

solly voor de onduidelijkheid  :smile:
 
Back
Top