Registratie APHRA vanuit Nederland of on arrival in Australia?

fiona

New Member
Hoi hoi allemaal,

Leuk om ieders verhaal hier te lezen en alle vragen en informatie die bij het hele emigratie verhaal komen kijken. Mijn man en ik hebben enkele weken geleden te horen gekregen dat we het skilled visa hebben gekregen!!Dat was natuurlijk fantastisch nieuws.
Ik ben verpleegkundige en moet me gaan registeren bij de APHRA, nu ben ik er dankzij dit forum al achter gekomen dat dat nog een hele klus gaat worden. Dus ben ik er meteen maar ingedoken, ik heb hierover enkele vragen waarvan ik hoop dat iemand mij daarover kan adviseren.
1. Is het verstandig om de registratie al vanuit Nederland te regelen of gaat het sneller/makkelijker wanneer je dit doet wanneer je in Australie aankomt?
2. De documenten waar om gevraagd wordt bij de aanvraag van APHRA liggen bij de ANMAC ivm de eerdere beroepserkennings aanvraag, kan je vragen of ze dit doorsturen naar APHRA?
3. Wat zijn exact de kosten van de bridge course? Klopt het dat deze alleen te volgen is op universities in NSW en Victoria? Dat is namelijk wat wij konden vinden op internet?
4. Kan je je ten alle tijde aanmelden voor zo een bridge course? En klopt het dat de duur 3 maanden voltijd is?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vragen!

Groetjes Fiona
 
Allereerst gefeliciteerd met jullie visum! Deze horde is inmiddels genomen!
Wat betreft de APHRA kan ik jullie helieaas niet helpen, maar er zijn meerdere VPK'en hier op het forum, dus dat moet wel goed komen!
Veel plezier met het uitdokkeren van alle vokgende stappen!
 
Welkom, gefeliciteerd en zoek even op het forum. Er is info genoeg over Aphra en bridging course (want ik neem aan dat je niet over de brug gaat wandelen :D)