Registratie APHRA vanuit Nederland of on arrival in Australia?

fiona

New Member
Hoi hoi allemaal,

Leuk om ieders verhaal hier te lezen en alle vragen en informatie die bij het hele emigratie verhaal komen kijken. Mijn man en ik hebben enkele weken geleden te horen gekregen dat we het skilled visa hebben gekregen!!Dat was natuurlijk fantastisch nieuws.
Ik ben verpleegkundige en moet me gaan registeren bij de APHRA, nu ben ik er dankzij dit forum al achter gekomen dat dat nog een hele klus gaat worden. Dus ben ik er meteen maar ingedoken, ik heb hierover enkele vragen waarvan ik hoop dat iemand mij daarover kan adviseren.
1. Is het verstandig om de registratie al vanuit Nederland te regelen of gaat het sneller/makkelijker wanneer je dit doet wanneer je in Australie aankomt?
2. De documenten waar om gevraagd wordt bij de aanvraag van APHRA liggen bij de ANMAC ivm de eerdere beroepserkennings aanvraag, kan je vragen of ze dit doorsturen naar APHRA?
3. Wat zijn exact de kosten van de bridge course? Klopt het dat deze alleen te volgen is op universities in NSW en Victoria? Dat is namelijk wat wij konden vinden op internet?
4. Kan je je ten alle tijde aanmelden voor zo een bridge course? En klopt het dat de duur 3 maanden voltijd is?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vragen!

Groetjes Fiona
 
Allereerst gefeliciteerd met jullie visum! Deze horde is inmiddels genomen!
Wat betreft de APHRA kan ik jullie helieaas niet helpen, maar er zijn meerdere VPK'en hier op het forum, dus dat moet wel goed komen!
Veel plezier met het uitdokkeren van alle vokgende stappen!
 
Welkom, gefeliciteerd en zoek even op het forum. Er is info genoeg over Aphra en bridging course (want ik neem aan dat je niet over de brug gaat wandelen :D)
 
Gefeliciteerd met jullie visum!! En ja ...gewoon het ANMAC vragen om dat dure bundeltje dat je hen hebt laten toekomen door te sturen...ik weet het niet 100% zeker maar ik dacht dat de admin en postage fee $25 was....stukken goedkoper dan alles opnieuw aanleveren!!! Helaas heb ik geen flauw benul over de gang van zaken mbt bridging course maar er zijn vpk die dat wel weten!
Succes!
 
Hoi hoi allemaal,

Leuk om ieders verhaal hier te lezen en alle vragen en informatie die bij het hele emigratie verhaal komen kijken. Mijn man en ik hebben enkele weken geleden te horen gekregen dat we het skilled visa hebben gekregen!!Dat was natuurlijk fantastisch nieuws.
Ik ben verpleegkundige en moet me gaan registeren bij de APHRA, nu ben ik er dankzij dit forum al achter gekomen dat dat nog een hele klus gaat worden. Dus ben ik er meteen maar ingedoken, ik heb hierover enkele vragen waarvan ik hoop dat iemand mij daarover kan adviseren.
1. Is het verstandig om de registratie al vanuit Nederland te regelen of gaat het sneller/makkelijker wanneer je dit doet wanneer je in Australie aankomt?
2. De documenten waar om gevraagd wordt bij de aanvraag van APHRA liggen bij de ANMAC ivm de eerdere beroepserkennings aanvraag, kan je vragen of ze dit doorsturen naar APHRA?
3. Wat zijn exact de kosten van de bridge course? Klopt het dat deze alleen te volgen is op universities in NSW en Victoria? Dat is namelijk wat wij konden vinden op internet?
4. Kan je je ten alle tijde aanmelden voor zo een bridge course? En klopt het dat de duur 3 maanden voltijd is?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vragen!

Groetjes Fiona
Waarom ben je niet op een sponsored visa gegaan? Volgens mij sla je dan de anmac over toch,? Ik raak het even kwijt haha! Ahpra en anmac, waarom moeten daar eigenlijk twee instanties een ei over leggen...?
 
Last edited:
Ik ben verpleegkundige en moet me gaan registeren bij de APHRA, nu ben ik er dankzij dit forum al achter gekomen dat dat nog een hele klus gaat worden. Dus ben ik er meteen maar ingedoken, ik heb hierover enkele vragen waarvan ik hoop dat iemand mij daarover kan adviseren.
1. Is het verstandig om de registratie al vanuit Nederland te regelen of gaat het sneller/makkelijker wanneer je dit doet wanneer je in Australie aankomt?
2. De documenten waar om gevraagd wordt bij de aanvraag van APHRA liggen bij de ANMAC ivm de eerdere beroepserkennings aanvraag, kan je vragen of ze dit doorsturen naar APHRA?
3. Wat zijn exact de kosten van de bridge course? Klopt het dat deze alleen te volgen is op universities in NSW en Victoria? Dat is namelijk wat wij konden vinden op internet?
4. Kan je je ten alle tijde aanmelden voor zo een bridge course? En klopt het dat de duur 3 maanden voltijd is?

Het inderdaad een heel project om je te registreren maar het zeker waard als je voor langere tijd Down Under wil gaan werken.

Volgens mij maakt het helemaal niets uit of je het vanuit Nl of Australië regelt. Kan in Nl nog wel eens makkelijker zijn als je bepaalde dingen op moet vragen o.i.d. al lijkt het erop dat je al een deel van het papierwerk hebt gedaan voor de ANMAC. Geen idee of die 2 organisaties met elkaar communiceren. Ik zou ze mailen als ik jou was.

Hoe het registratieproces bij mijn zusje werkte was dat ze uiteindelijk na al het papierwerk, IELTS, medische testen en wachten, de (voorlopige) registratie toegekend kreeg mits ze toen een bridging course deed. Als je de course eerder zou willen doen, zou ik eerst contact daarover opnemen met de AHPRA. Ze zijn nogal van de regeltjes vandaar...

Succes ermee!
 
Bedankt alvast voor jullie reacties!! Wij zijn voor het skilled independent visa gegaan omdat we nu een permanent visum hebben en we kunnen gaan en staan waar we willen..dat geeft ons veel vrijheid. Ik weet niet hoe het werkt bij andere visa maar het lijkt mij dat je hoe dan ook met de ANMAC en de APHRA te maken krijgt als verpleegkundige. Het lijkt inderdaad erg dubbel want de APHRA vraagt in eerste instantie exact dezelfde documenten als de ANMAC maar willen volgens mij daarnaast nog meer info over de opleiding... Het het kost vooral allemaal erg veel tijd en geld! Maar goed je moet er wat voor over hebben!
Ik denk dat ik toch hier in Nederland alvast maar de aanvraag ga doen, dan rolt dat balletje in ieder geval en kan ik idd eventueel nog extra documenten opvragen.
Als er nog meer tips en/of adviezen zijn dan hoor ik het graag!
 
Ik weet niet hoe het werkt bij andere visa maar het lijkt mij dat je hoe dan ook met de ANMAC en de APHRA te maken krijgt als verpleegkundige.

Ik heb volgens mij nooit met de ANMAC te maken gehad en heb een WHV, 457 en 175 PR visa gehad maar heb me ruim 9 jaar geleden geregistreerd en mijn visum was toen niet afhankelijk van mijn registratie. Maar ik kan er naast zitten...

Denk inderdaad dat hoe eerder je begint, des te sneller ben je door het gedoe heen.
 
Last edited:
Ik heb volgens mij nooit met de ANMAC te maken gehad en heb een WHV, 457 en 175 PR visa gehad maar heb me ruim 9 jaar geleden geregistreerd en mijn visum was toen niet afhankelijk van mijn registratie. Maar ik kan er naast zitten...

Denk inderdaad dat hoe eerder je begint, des te sneller ben je door het gedoe heen.

Nee het visum is volgens mij ook niet afhankelijk van je registratie, maar als je wilt gaan werken zal je je toch moeten registreren..en dan kom je vanzelf bij de APHRA terecht. Wij kregen te maken met de ANMAC in de visum aanvraag procedure, zij doen de beroepserkenning. Althans zo is het bij ons gegaan..
 
Back
Top