Rethink on skilled migrants

[quote author=M5 link=topic=2128.msg21330#msg21330 date=1121956820]
Nou de bron waar dit vandaan komt zou toch betrouwbaar moeten zijn denk ik :-o
[/quote]

Don't shoot the messenger :wink: (zie ook het bericht van Mieke). Ik las dit gisteren in de krant en vond het belangrijk (eerder zorgwekkend) genoeg om op het forum te plaatsen. Wat er van waar is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de Department of Economic Development hier in Tasmanie bijhoudt hoe lang het duurt voordat immigranten werk vinden. Het stukje over wat de statistieken uitwijzen zou dus best heel goed waar kunnen zijn.

Het artikel dat hier in de krant stond blijkt dus maar een klein stuk van het artikel te zijn dat Mieke heeft gevonden. Het punt dat mij zorgen baarde, was:
AUSTRALIA'S skilled migration program could face an overhaul after a review ordered by the Federal Government.
Oftewel het feit dat de federale overheid wil dat er opnieuw naar het immigratie programma wordt gekeken.

Hopelijk blijkt het een storm in een glas water, maar doe er in ieder geval je voordeel mee.
 
'wel jammer dat je geen Australische werkervaring hebt'. Het is erg frustrerend dat telkens te horen, want ja, je moet toch ergens beginnen! In die 5 maanden heb ik maar iets van 10 interviews gehad, terwijl ik dagelijks op functies solliciteerde.
Hoi hoi
Om toch eventjes iets positief te zeggen voor dat we allemaal aan de "jan wandelaar" zitten :-D
Ik vraag me af in hoeverre dit hele verhaal en de bovenstaande quote geld voor de tradies (trades workers). Kan mij nl niet voorstellen dat ze zo moeilijk gaan doen over die Australische werkervaring.
Ja o.k. voor functies waarbij je echt 1 op 1 met Australische moet werken daarbij kan ik me het nog wel voorstellen. Maar voor technische werk is het heel simpel gezegt je kan het of je kan het niet. Die tv's die ik repareer zijn op de net snoer en software na echt niet anders daar in OZ. Geef mij een soldeerbout. multimeter en service documentatie en ik krijg dat dingetje wel gerepareerd maakt mij nie uit waar al is het ergens in een donkere kelder diep in de rimboe van Afghanistan ,.... Snap je wat ik bedoel??? Dus kom op tradies laat je zelf niet down krijgen door zo’n verhaaltje. Als je de kwaliteiten heb dan komt het allemaal wel goed en zo erg is het toch ook niet om eerst een paar maanden als putjes schepper of druiven plukker te gaan werken??
Groetjes Barry
 
De vrouw van mijn schoonvader( zijn wonen vlakbij Brisbane ) Heeft voor mij contact gehad met de voorzitter van de grafische industrie in Qeensland, dit naar aanleiding van een bezorgd mailtje wat ik gisteren naar ze gestuurd had. Dit is wat ze terug schreef Hi Sander, I spoke to Danny Doughty this morning. What a nice man he is! There is currently a great shortage of printers in Queensland. Some of the firms are busy to enlarge and are presently trying to recruit printers from the southern states! He told me you would have " NO Problems" getting a job, in fact you could take your pick from several. He feels that the fact that you have been a foreman in Holland will also be a big advantage. So please... no more worries Dus iig een baan vinden als ik Australie weet te bereiken zou geen probleem moeten zijn.
 
Nee messenger (Lost), wees niet bang. :evil:
Maar die articles wordt nu under scrutiny bekeken.
Thanks Mieke. Is de rest ergens verkrijgbaar?

Wat zijn de feiten:
  • Ze hebben een review geordert, waarin de point test wordt vergeleken met UK, New Zealand en Canada.
  • Er was een report dat immigranten te veel in steden wonen (Is er en samenhang? 'follows' kan ook betekenen gebeurde daarna )
  • Cabinet boosted the skilled intake by 20,000 places this year (is duidelijk)

.........................................................
Wat ik raar vind:

" is believed that some ministers were sceptical "
Dit soort commentaar maakt dit berichtje zeer onbetrouwbaar.
Kan betwekenen. "Nou ik denk dat ze misschien skeptisch zijn"

"Thousands of migrant professionals..."
Now, how many thousands? What percentage is that?

"The new arrivals typically send out hundreds of job applications, but many fail ..."
OK, Hundreds, per persoon? Of per maand, gezamelijk?
But many fail? How many?

Sorry maar ik vind het nog steeds erg vaag geschreven.


(Plus ik heb geen vetrouwen in reporters ... eh sorry als een van jullie entje is,
maar die weten dan ook waar ik het over heb.....)


Volgens mij dacht de goede Meneer Masanauskas:

"oh wei, Ik moet een bericht over deze zaaie review schrijven.
Nou ze hebben de aantal immigranten verhoogt en er was en report
dat er te veel van in steden wonen. Nou dan zullen ze zeker nu over nadenken
om ze te verlagen. Misschien niet, maar dat maakt niet uit, heb ik tenminste een
mooie headline.  Want.. eh, nou dat weet ik niet precies. Ah, er waren toch zeker
wat ministers sceptisch. Tenminste kan ik schrijven dat ik dat denk, dat mag.
En er zijn toch ook immigranten die werkloos zijn of taxis rijden... dus
even de cijfers zo vaag mogelijk opgeven, zodat het op meer lijkt.

En voila: Een spannend verhal.
Beter als dat gezijk dat ze gewoon een vergelijk treken over
verschillende systemen op internationale basis.
Want dat wil toch niemand weten."


:-D Mijn mening.
 
[quote author=jassian link=topic=2128.msg21418#msg21418 date=1122025080]
Mijn mening
[/quote]

Rock on, Jassian!

Misschien moeten we die meneer Masanauskoeskoes maar eens lekker negeren.

:up:
 
Back
Top