Retirement visa

Zilver

Member
Hallo allemaal,

Zijn er op dit forum ook leden, die hun pensioenjaren of een (groot) deel daarvan in Australië willen doorbrengen?

Gezien mijn leeftijd (en die van mijn vrouw, we zijn 59 en 58 jaar) is dat de enige mogelijkheid om dit over het algemeen te koude landje te ontvluchten. Daarbij komt, dat we ontzettend genoten hebben van de 3 vakanties in Oz, zowel van de ruimte, de vriendelijkheid van de mensen daar als het landschappelijke schoon.

Groetjes,
Zilver
 
Ik heb al wel enige mensen op leeftijd voorbij zien komen jier op het forum, dus ik ben benieuwd.
Uit wat ik begrepen heb is het geen probleem je pensioenjaren in Australie door te brengen, als je maar kunt aantonen dat je financieel volledig onafhankelijk bent. Dus je kunt geen aanspraak maken op de Australische faciliteiten!
Hoe het precies zit kun je terugvinden op de site van de Australische immigratiedienst
http://www.immi.gov.au/

Gr Wilbert
 
Hallo

Het kan als geld (veeeel)geen probleem is. :lol:
Je krijgt het voor 4 jaar en kan na controle 2 jaar verlengen.
Zal wel te maken hebben met je gezondheid.
Ik hoor ook bij die oudjes maar kan als spouse. (als alles goed blijft gaan) :roll:

succes  Ton en Ineke :up:
 
Hallo allemaal,

Ik denk, dat ik de vraag verkeerd gesteld heb. Ik weet heel goed, dat het mogelijk is, sterker nog, over een paar dagen gaat de visumaanvraag de deur uit, naar Berlijn. Slechts een paar gecertificeerde vertalingen nog laten maken en dan heb ik alle documenten compleet.
Nee, het ging mij erom, of er mensen op dit forum zijn, die net als wij, hun pensioenjaren daar ook daadwerkelijk gaan doorbrengen. Dan kunnen we ervaringen uitwisselen.

Groetjes,
Zilver
 
Hebben wij het even verkeerd begrepen :oops:
Evengoed heel veel succes met de verdere aanvraag en het geregel om er uiteindelijk echt te komen!

Gr Wilbert
 
Ja,mijn ouders(allebei 57)komen daarvoor in aanmerking.Ze wonen nu in Indonesie hebben veel geld dankzij huizen,land en 2 tank stations daar.Clair
 
Hai.

Ff een vraagje.Mijn schoonouder willen ook graag hierheen maar moeten nog 4 jaar wachten op pensioen.
Maar wat ik hier nu lees is het mogelijk om alvast naar Oz te gaan en over 4 jaar dan je pensioen via nederland te krijgen.Klopt dat?

Dat zou wel erg lekker voor ze zijn want ja ook hun hebben erg veel last van de kou.Krijg je he met de oudjes.
Nee lijkt me heerlijk als ze hier komen wonen.

En als dat kan wat voor visa kan je dan nu aanvragen en wat zijn de kosten daarvan en de wachttijd??
Ze hebben net hun huis verkocht dus redden het wel ff in Oz.

Ben zeer benieuwd want ik zou het toch leuk vinden om hun dit goede nieuws te kunnen vertellen.

groetjes Sas
 
@ Sas,

Kijk even op deze link;
http://www.immi.gov.au/allforms/retirement/temp_retire.htm

Hier staat veel info hier over.
Het heeft te maken met een "rollover". Maar wat dat betekend, dat weet ik niet precies. Je kan misschien veel informatie voor je ouders vinden.

Ik hoor wel of je voldoende info er uit hebt gehaald.

Rene
 
Hai.

Toch nog ff een vraagje.Hoeveel eigen geld moeten ze nou eigenlijk mee nemen want dat is me nog niet helemaal duidelijk.
Ze hebben geen Aow dus brengen alleen eigen geld mee en moeten nog wachten op hun pensioen.

Nog wel bedankt vd link rene.Ben hem al flink aan het uitpluizen.


Groetjes Sas
 
Hallo Sas,

Volgens mij wordt je door Rene-L op het verkeerde been gezet. De link die hij vermeldt betreft het subclass 410 Retirement Visa, dat met ingang van 01-07-2005 NIET meer verstrekt wordt aan NIEUWE aanvragers. Het visum blijft wél open voor mensen, die hun reeds eerder verstrekt visum na 4 jaar willen verlengen (rolover apllication).

Per 01-07-2005 is een nieuw Retirement Visa, subclass 405, ingesteld, voor mensen die voor de eerste keer zo'n visum aanvragen.  Kijk even op de volgende site:  www.immi.gov.au/allforms/retirement/invest_retire.htm

De eisen voor dit nieuwe visum zijn véél strenger, voornamelijk op financieel gebied en de vestigingslokaties in Oz.

Mijn vrouw en ik hebben geluk gehad: onze aanvraag ging eind mei 2005 de deur uit en wij hebben het 410-visum op 27 oktober toegewezen gekregen.
Wij vertrekken nu op 30 december a.s.  ..............

Groetjes,
Zilver
 
@ Zilver,

Excuses mate. Ik had deze link gevonden op de Australische website, en dacht dat dat het wel zou zijn.
Zo zie je maar, iemand met een kluitje het riet in sturen is niet de bedoeling. Maar dat is nu juist het fijne van dit Forum. Je leert er erg veel mee. En er zijn altijd leden die de juiste oplossing weten.

@ Sas,

Het was niet de bedoeling hoor! Gelukkig sliep Zilver niet.

Rene
 
Hai ,hai.

Bedankt vd Link Zilver.Ik ga daar maar weer verder neuzen.

geeft niet hoor Rene.was al aardig aan het doorsurfen op je link.Had in ieder geval een beginnetje.

Groetjes Sas
 
hello retiree's

vast te laat maar nog even de highlights of een mail van Marina (GoMathilda)

============

Applicants must:

- Be 55 years of age or older and have no dependent family members other
than a spouse (spouses may be aged below 55);

- If the applicant wishes to move to a regional or low growth area of
Australia (expected to be SA, TAS, and regional areas of VIC, NSW, QLD,
or WA):

=> Have minimum assets of $500,000 available for transfer
=> Have a minimum net annual income of A$50,000
=> Make a "Designated Investment" of $500,000 for the duration of the
initial 4 year visa. When applying for a renewal of the visa the amount
of the Designated Investment reduces to $250,000

Where the applicant wishes to move to Sydney (and surrounding areas),
Melbourne, Brisbane, or Perth, the applicant will be required to:

=> Have minimum assets of $750,000 available for transfer
=> Have a minimum net annual income of A$65,000
=> Make a "Designated Investment" of $750,000 for the duration of the
initial 4 year visa. When applying for a renewal of the visa the amount
of the Designated Investment reduces to $500,000

There will also be a once only fee of $8,000 per person to offset
possible future aged care costs (for initial visa only).

Applicants must also:

- Provide evidence that adequate health insurance has been taken out

- Have no intention of working full-time in Australia (work of up to 20
hours per week while in Australia will be permitted), and

- Be of good health and character.

=================

Veel succes

Annelies
 
Dat is toch wel een heleboel geld wat je mee moet nemen. Vraag ik me af hoeveel mensen zoveel hebben.

Rene
 
Ik heb de hele subclass 405 info gelezen, maar het is me niet helemaal duidelijk.

- Moet je nou 500.000 (€300.673) hebben en die investeren of moet je én 500.000 hebben én 500.000 investeren (€601.347)?

- En je moet State Sponsorship hebben, maar als je dan naar de link voor WA gaat (Treasure nog iets), staat daar bij Designated Investments dat je State Bonds kunt kopen. Maar mijn ouders willen een farm(pje) kopen en op die manier investeren. Kan dat dan wel?

- En moet je nou voor subclass 410 (na 4 jaar) elke keer weer die 500.000 hebben?

Iemand enig idee?

Gr. Annemarie
 
Back
Top