Revenge attacks in Sydney race war

Voor iedereen die echt de achtergronden wil lezen over hoe het allemaal heeft kunnen onstaan, raad ik de link aan die Bacchus heeft neergezet.

Het is een PDF file, dus iedereen kan het uitprinten. Dit uitprinten raad ik iedereen aan, want het zijn 11 pagina's.
Ik heb het met "Afschuw" gelezen en kan alleen maar zeggen dat het, als er niets aan gedaan wordt, alleen maar erger kan worden.

Een (lees)aanrader dus!!!!

Rene

I secon that, ik heb het net helemaal door zitten spitten, en heb het vervolgens aan een van mijn oosterse collegas gegeven, hij zei dat hij dit wel herkende maar dat het niet standaard is in het oosten...!

Koen

index.html

[quote author=Syl link=topic=3421.msg40440#msg40440 date=1134512090]
Hi!

Waarom denk je dat het 'racial' aspect aangedikt wordt?
Mijn woord keuze was misschien niet helemaal correct of duidelijk maar wat ik bedoel is dat in eerste instantie om een hele kleine groep (dronken) herrie schoppers ging. De media springt daar boven op, laat  in eerste instantie voornamelijk dronken, schreeuwende, foute t-shirt dragende (Ethnic cleansing team slogan's etc) Aussies zien. Het hele land spreekt van schande omdat het zo on-Australisch is......dan wordt in het andere kamp  (in dit geval mainly lebanese) de haat flink aangewakkerd (en begrijpelijk na het zien van die beelden).  Het zijn van die vuurtjes die al jaren smeulen.....het hadden ook Italianen, Grieken, gays,  Vietnamese, Kiwi's kunnen zijn...oftewel andere "groeperingen" (David gaf daar al een mooi voorbeeld van). Dan gebeurt er iets en de boel explodeert. En ja de Media zit toch een beetje in de Directors Chair ...die smullen toch van dit soort situaties?

Het is nu een feit dat dit soort dingen dus ook in Ozzie gebeuren
Het is altijd al een feit geweest dat dit soort dingen in Australie gebeuren, we hebben gewoon meer ruimte en zitten dus iets minder snel in elkaars vaarwater :) waardoor het misschien makkelijker te ontwijken is. Maar nog niet zo heel lang geleden kwamen Gay bashings heel regelmatig voor en ook Aziatische studenten werden met grote regelmaat ge-target door "red-necks".

Het is trouwens niet te hopen dat de Australische overheid door dit soort geweld en misschien op een gegeven moment onder druk van de publieke opinie hun migratie programma moet aanpassen c.q. aanscherpen.
kijk, en ik vind juist van wel! Nix mis mee om de zaak af en toe eens onder de loep te nemen :up: Al was het alleen maar het schrappen van dual nationality.

Groetjes
Syl

[/quote]

Als de nederlanders denken dat dit iets nieuws is,hebben ze het aan het verkeede eind.
Het is al 45 jaar bezig tussen verschillende nationalen.
Vroeger was het tussen de grieken en de italianen.
Heb verhalen van mijn gewezen man gehoord daar gaan je neck haren van overeind.
Het is altijd de jeugd die elkaar dwars zitten.
En het gaat allemaal weer over tot de volgende nieuwe emigrante, die hun kinderen tienagers
worden. Vroeger was de media er niet zo vlug bij, en het werd meteen in de doofpot gedaan.
Nu weet heel de wereld het, en zoals Syl al gezegt heeft, er worden dingen gezegt door de media
die beide partijen nog kwaaier maken.
Niet weg bijven door zulke dingen, Aus is zo groot!!!!

Gr Ineke

Nou Ineke, daar hoef je niet bang voor te zijn, we zijn stront eigenwijs en we blijven hier echt niet voor weg...!

En je hebt helemaal gelijk.... de media maakt meer kapot dan je lief is...!!!!

Ik ken nog wel een paar verhalen uit de tijd dat ik als VN-soldaat werkte in het voormalig Joegoslavië.

Groeten,
Koen

Uit vrees voor het opnieuw oplaaien van rellen heeft de politie van Sydney delen van de stad van de buitenwereld afgesloten. Inwoners van wijken in de omgeving van het strand Bondi Beach en de voorstad Brighton-le-Sands kunnen alleen nog via controleposten het stadsdeel in en uit. Legitimatie is verplicht.

De maatregelen zijn genomen nadat een aantal personen is opgepakt met molotovcocktails in het bezit. Bij de extra patrouilles en controles van auto's zijn ruim 2000 politieagenten betrokken. Inmiddels heeft de verhoogde waakzaamheid geleid tot de inbeslagname van messen, knuppels met spijkers, stalen spiezen, boksbeugels en flessen brandstof. In een auto werd een vant met 25 liter brandstof aangetroffen, en condooms waarvan men vermoedt dat ze nodig waren voor de produktie van molotovcocktails.

De rellen in Sydney braken een week geleden uit toen dronken Australiërs op jacht gingen naar mensen met een Arabisch uiterlijk. De aanleiding hiervan zou het aanvallen van strandwachten door Libanese jongeren zijn geweest. Na het uitbreken van de rellen lieten de Libanese jongeren zich ook niet onbetuigd, ze sloegen in de dagen erna terug en richtten vernielingen aan. De stranden in de buurt van Sydney zijn ondanks dat het zomer is in Australië uit angst voor de gewelddadige jongeren vrijwel leeg.

Bron: http://www.fok.nl

Tsja, het verbaast mij ook niks dat dit soort dingen ook in Australië voorkomen. Ervoor wegblijven zal ik zeker niet, en het feit dat ik ook heb gelezen dat je er maximaal 15 jaar celstraf voor kan krijgen vind ik een goede zaak. Nederland gaat naar mijn idee veel te soft om met deze problemen, terwijl ze in Australië gewoon kijhard worden aangepakt, zoals het hoort. Ik denk dan ook dat mede daardoor dit soort geweld minder zal zijn dan in Nederland. En in Australië heb je tot slot natuurlijk geen cellentekort.
Ze hebben er ruimte genoeg voor in Australië om nog een paar grote gevangenissen op te zetten midden in de outback.
Scary idea huh... 15 jaar lang in een bloedhete cel moeten zitten met een gemiddelde dagtemperatuur van 35 graden. Voor het riskeren van zo'n straf zullen velen toch maar netjes blijven.

Australiër aangeklaagd wegens opruiende sms'jes

Uitgegeven: 22 december 2005 11:57

SYDNEY - Een Australische man is donderdag aangeklaagd, omdat hij in een reeks sms'jes heeft opgeroepen tot rassenrellen. Het is de eerste aanklacht sinds bijna twee weken geleden de rassenrellen op de stranden van Sydney uitbraken.

Volgens de Australische politie werd de 33-jarige man woensdag aangehouden, omdat hij via de telefoon heeft bedreigd, getreiterd en beledigd en heeft opgeroepen om een misdrijf te plegen. De man stuurde twee sms'jes herhaaldelijk door, waarin hij mensen opriep naar twee stranden te komen. De rest van de inhoud van het telefonische bericht is niet bekendgemaakt.

Een menigte van meer dan 5000 mensen kwam op zondag naar het strand Cronulla na sms'jes waarin ze werden opgeroepen het strand weer voor zich op te eisen van Libanezen. Daarop volgden dagenlange rassenrellen.

Shame tipped to reveal faces of race hate
Wednesday Mar 8 19:01 AEDT
Police have gone public with photos of 20 men suspected of violent behaviour during Sydney's Cronulla race riot after they ignored a deadline to hand themselves in.

Officers are pinning their hopes on members of the public recognising the men after all other attempts to establish their identities failed.

Detective Superintendent Ken McKay, who heads Strike Force Enoggera set up to track down rioters and those involved in retaliatory attacks, last month urged people involved in the violence on December 11 to hand themselves in to police.

But despite offering a 10-day window, none of the men being sought have come forward, prompting the release of the photos on Wednesday.

Supt McKay said the 20 men were suspected of being involved in assault, malicious damage and attacks upon emergency vehicles.

"We have tried several times to identify who these people are, showing them to local schools, clubs, pubs, sporting teams and the like, but we haven't had any luck so far," he said.

"I don't have any other alternative than to release these images in the hope that members of the public come forward and identify these people."

He said he had no doubt all 20 men would be identified, and renewed his appeal for people to come forward with information relating to the riot.

Police also released video footage showing a number of Middle Eastern males throwing projectiles at passing cars at Cronulla on December 12.

To date, Strike Force Enoggera operations have led to the arrests of 66 people, with 159 charges laid.

A 27-year-old man was on Tuesday charged with riot and affray in relation to violence at Cronulla railway station following the riot.

A 28-year-old Miranda man also was charged with two counts of riot and affray relating to the assault of a man on Prince Street, Cronulla.

©AAP 2005

Back