[quote author=Syl link=topic=3421.msg40440#msg40440 date=1134512090]
Hi!
Waarom denk je dat het 'racial' aspect aangedikt wordt?
Mijn woord keuze was misschien niet helemaal correct of duidelijk maar wat ik bedoel is dat in eerste instantie om een hele kleine groep (dronken) herrie schoppers ging. De media springt daar boven op, laat in eerste instantie voornamelijk dronken, schreeuwende, foute t-shirt dragende (Ethnic cleansing team slogan's etc) Aussies zien. Het hele land spreekt van schande omdat het zo on-Australisch is......dan wordt in het andere kamp (in dit geval mainly lebanese) de haat flink aangewakkerd (en begrijpelijk na het zien van die beelden). Het zijn van die vuurtjes die al jaren smeulen.....het hadden ook Italianen, Grieken, gays, Vietnamese, Kiwi's kunnen zijn...oftewel andere "groeperingen" (David gaf daar al een mooi voorbeeld van). Dan gebeurt er iets en de boel explodeert. En ja de Media zit toch een beetje in de Directors Chair ...die smullen toch van dit soort situaties?
Het is nu een feit dat dit soort dingen dus ook in Ozzie gebeuren
Het is altijd al een feit geweest dat dit soort dingen in Australie gebeuren, we hebben gewoon meer ruimte en zitten dus iets minder snel in elkaars vaarwater
waardoor het misschien makkelijker te ontwijken is. Maar nog niet zo heel lang geleden kwamen Gay bashings heel regelmatig voor en ook Aziatische studenten werden met grote regelmaat ge-target door "red-necks".
Het is trouwens niet te hopen dat de Australische overheid door dit soort geweld en misschien op een gegeven moment onder druk van de publieke opinie hun migratie programma moet aanpassen c.q. aanscherpen.
kijk, en ik vind juist van wel! Nix mis mee om de zaak af en toe eens onder de loep te nemen
Al was het alleen maar het schrappen van dual nationality.
Groetjes
Syl
[/quote]
Als de nederlanders denken dat dit iets nieuws is,hebben ze het aan het verkeede eind.
Het is al 45 jaar bezig tussen verschillende nationalen.
Vroeger was het tussen de grieken en de italianen.
Heb verhalen van mijn gewezen man gehoord daar gaan je neck haren van overeind.
Het is altijd de jeugd die elkaar dwars zitten.
En het gaat allemaal weer over tot de volgende nieuwe emigrante, die hun kinderen tienagers
worden. Vroeger was de media er niet zo vlug bij, en het werd meteen in de doofpot gedaan.
Nu weet heel de wereld het, en zoals Syl al gezegt heeft, er worden dingen gezegt door de media
die beide partijen nog kwaaier maken.
Niet weg bijven door zulke dingen, Aus is zo groot!!!!
Gr Ineke