Review in MODL

Zie hier een artikel over (nog meer) veranderingen in de MODL en GSM programma:
http://www.visabureau.com/australia/news/10-09-2009/second-australia-migration-occupations-in-demand-list-review-update-and-australian-visa-timeframe-change.aspx

SOL - CSL + MODL = FSL (volgt u het nog?)
 
Hoop alleen dat mensen die voor al deze veranderingen en alleen op de SOL staan ooit ook nog eens een visum krijgen...
 
is op gek van te worden...
hoop ook dat we er ooit nog aan geraken...
nu eerst wachten op positief resultaat voor IELTS, we doen het stap voor stap...
 
Hopen het ook zo voor jullie....wordt er allemaal niet eenvoudiger op. Net als je het een beetje doorhebt, verandert alles weer (lees: duurt het nog langer of wordt het onzeker). Zo zou ik als we het visum nu aanvragen, niet meer in aanmerking komen aangezien mijn beroep vd statenlijst (SA) af is gehaald (wel op SOL, geen MODL, geen CSL), maar gelukkig hebben we 'm wel. Duurde ook 1,5 jr de procedure..
Veel succes enne....good things come to those who wait!
 
mmm raar... ik had verwacht dat als er echt iets veranderd, Rob van M2A wel een berichtje hier had geschreven.
Dit bericht is ook van een visum buro, zou het echt waar zijn?
Ze spreken over een FSL lijst maar ik kan niet terug vinden wie er op staan, ook geen link waar je dit kunt vinden  :?
 
Staat volgens mij ook ergens in het artikel dat het pas over een paar dagen (meen ik) in gaat ofzo en dit is alleen een vooraankondiging. Tenminste dat dacht ik gelezen te hebben :|
 
Zo.... dat lijken grote veranderingen die er aan zitten te komen... Als het allemaal klopt wat er staat...
Ik had al wel ergens gelezen dat ze inderdaad de MODL lijsten aan het reviewen zijn, maar wat daar uit komt weet nog niemand!

Hoop dat het allemaal mee valt!!

Groeten,

Leon en Chantal
 
sjee ik wordt beetje kriegel van wachten tot we meer weten over die nieuwe lijst! ik kijk nu met spanning elke dag op mijn mail en hier op t forum omdat ik verwacht dat dan de nieuwe lijst bekend is.
Mijn vriend zegt dat we ons geen zorgen hoeven te maken,ik hoop dat ie gelijk heeft, maar ik kan nie echt goed tegen de onzekerheid.
Het feit dat er ook maar weinig mensen de laatste tijd een CO of visum hebben gekregen voorspeld niet veel goeds denk ik.

KOM OP MET DIE LIJST!
 
Toch blijf ik vinden dat ze, zeker de mensen die nog voor alle veranderingen een visum aanvraag hebben ingediend, niet eeuwig kunnen laten wachten. Dat de tijd waarmee je rekening gehouden had van te voren (10 maanden tot een jaar) langer is geworden is tot daaraan toe, maar als je de aanvraag start hou je rekening met een bepaalde tijd en als dit nu van 1 jaar 3 jaar wordt (of zelfs langer) vind ik eerlijk gezegd dat ze op een gegeven moment ook aan de (al liggende) visum aanvragen zonder CSL status moeten beginnen  :|
 
Op de internet site van de Immi-dienst staat al een tijdje het verhaal dat ze bezig zijn met de review van de MODL lijst:

http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/modl-review/

Verder is er ook een FAQ-list over dit onderwerp:

http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/modl-review/faq.htm

Als je dit allemaal leest dan lijkt het erop dat er inderdaad zaken gaan veranderen... de vraag is dan alleen: wat precies???
 
Voor niet CSL aanvragers is voornamelijk het laatste antwoord belangrijk:
Occupations which are listed on the CSL receive priority processing, which assists the targeting of the migration program. These arrangements will continue until the review is finalised. Once the review is finalised, arrangements for phasing out the CSL will be announced.

Echter niet voor de CSL aanvragers...
 
Snappen jullie het precies? Blijft er een CSL lijst, zo ja wordt die aangepast? Zo nee, komt er dan een totaal lijst van Modl en CSL? Dan zal het een kleinere lijst worden?
Wat betekend "phasing out"?
God ik zou willen dat er eens iemand was die ons duidelijkheid zou kunnen geven (Rob weet vast ook niet meer want dan zou ie ons wel op de hoogte brengen)

[quote author=Catkin link=topic=10404.msg146619#msg146619 date=1253008294]
Echter niet voor de CSL aanvragers...
[/quote]
Wat bedoel je Femke?
 
Volgens mij bedoelen ze dat de MODL een lijst is voor beroepen waarin lange tijd een vraag naar is. CSL is een lijst van beroepen die nu wel erg nodig zijn, maar waarbij de gaten wel sneller gevuld zouden kunnen worden. En wat ik uit het stukje begrijp wat in mijn laatste post staat is dat de CSL een tijdelijke lijst is, welke verdwijnt als het niet meer nodig is... Kan het verkeerd hebben begrepen.
 
Maybe kan Mr. breumelhof het in normaal Engels uitleggen wat er gaande is.

Jack :evil:
 
Tja dat zou fijn zijn. Als hij uberhaupt iets meer weet. Hij zit natuurlijk niet IN het Diac  :|

Getverd, en als we nu alleen maar wisten wanneer het in gaat. Ik had liever niks geweten, nu zitten we ons misschien onnodig zorgen te maken.
 
Ik heb even de 2 papers van DIAC "doorgebladert" (welke te lezen zijn op: http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/modl-review/) en ik snap er niet veel meer van. T was ook teveel om nu door te gaan lezen.
Ik maakte me eigenlijk geen zorgen om de nieuwe veranderingen; sta niet op een CSL of MODL en kan zo goed als geen State Sponsorship krijgen, dus hoeveel slechter kan het worden? En of het nu is dat ik bij anderen wel de onrust merk, ik begin me nu toch ook wel een beetje zorgen te maken. Straks is er uberhaupt geen mogelijkheid meer om een visum te krijgen (al lijkt me dat sterk, aangezien ik vind dat ze dat niet kunnen maken nadat je al zolang aan het wachten bent). Misschien komt het ook omdat ik gewoon het hele wachten steeds meer zat begin te worden en het systeem steeds krommer vind. Ware het in het verleden zo dat veranderingen golden voor mensen die na de verandering hun visum aan vroegen, nu verandert er ook steeds veel voor mensen die al een anvraag hebben ingedient. Dit terwijl je wel rekening houdt met een bepaald termijn... Nou ja dat is waarschijnlijk ook gewoon mijn frustratie. Ik snap er gewoon niks meer van en wil het ook even allemaal niet meer snappen  :| :x Ben er wel ff klaar mee na 4 jaar in de molen te zitten en me steeds weer te moeten aanpassen aan de veranderingen van het DIAC!
Sorry maar dat moest er even uit!
 
jeetjemina Femke, die link die je door gaf, daar staat me een hoop info op! Mijn Engels is niet goed genoeg om alles te begrijpen ( sterker nog ik snap er geen hol van!  :grin: )

Ik zie nergens een datum waarop de lijst in zou gaan , en ik zie nergens welke beroepen erop zullen staan...... dus een hoop bla bla van het DIAC maar niks waar je iets mee kunt.
 
Back
Top