Review in MODL

tja er staat vanalles in de tekst en eigelijk staat er niks in... :blahblah: :blahblah: :blahblah: :blahblah:

toch niks waar we iets mee zijn... :bangcomputer: :bangcomputer:
 
Hmm er staat toch echt wel belanrijk nieuws in...... Heb geen behoefte om het helemaal te lezen aangezien het voor mij niet van toepassing is (Sorry!) Maar wat ik zo heb opgepikt is dat ze de punten wat strikter (?) willen toepassen. 2 mensen met dezelfde aanvraag, dan gaat degene met de meeste punten voor. Kortom als dit zo is dan kan dat ene jaartje jonger of dat extra puntje voor je IELTS je een visa opleveren.
Maar nogmaals ik heb niet het hele boekwerk gelezen!!!! Pin mij dus er niet aan vast! Maar als je een aanvraag hebt lopen en geen agent in de arm hebt genomen dan zou ik toch zeker even een uurtje tijd maken om die september versie te lezen.

Succes,

Chantal
 
gelukkig werk ik met een immigratiebureau, zij zullen het dus wel uitzoeken wat ik nu best doe...
 
Hai Chantal, klopt hoor er staat veel belangrijks in! En ik heb ook niet alles gelezen ( moet ik ff tijd voor maken i.d.d ) maar wat ik eigenlijk bedoelde met bla bla is dat er nog niks definitiefs in staat waar we wat mee kunnen. Het is een uitleg van hoe ze de nieuwe lijst gaan maken. Leuk allemaal, nou ja, juist niet misschien , maar wij ( a.s emigranten) willen de lijst! Al die onzekerheid is nie so leuk  :-(
 
Ik vind alleen dat ze het niet kunnen maken dat ze mensen die nu al lang liggen te wachten geen visum meer geven. Je hebt uiteindelijk je aanvraag ingediend ten tijde dat je wel een visum kon krijgen en op grond van die informatie en dus vind ik niet dat ze dit allemaal kunnen doen en het gelijk invoeren, ook voor degene die al een visumaanvraag hebben ingediend.
 
Je hebt helemaal gelijk Femke.Zo kom je gewoon nooit aan de beurt! Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen en voor ons allen beter wordt.
Onze agent heeft me ook al gezegd dat ze helaas geen verdere info hebben dan wat er nu in die link staat die Femke in haar bericht heeft gezet.Jammer de bammer, we zullen gewoon moeten wachten :wall: :cry2: :depressed:    Diac -----> :whip:
 
Had een mail gestuurd naar mijn  immigratiebureau en kreeg het antwoord :

"wij kunnen hierover niets zinnings zeggen tot de nieuwe regels ook voor ons bekend zijn"

dat is dus  :wall: :wall: :wall: :wall: :bangcomputer: :bangcomputer: :bangcomputer: :depressed: :depressed: :depressed: :depressed:

conclusie........ geduld....
 
Het zou inderdaad zo moeten zijn dat je aanvraag wordt beoordeeld n.a.v. de regels die gelden op het moment van indienen. Aan de andere kant denk ik dat er ook niet te licht over emigreren gedacht moet worden!

Meer en meer lees je hier verhalen dat mensen terug gaan naar Nederland omdat het vinden van een baan niet lukt. Zelfs forumleden wie al langer in Australie zitten raken vaak voor een langere periode werkeloos. Nu kan je wel heel eenvoudig zeggen als je wilt werken dan is er altijd wat, volgens mij gaat dat regeltje niet op, zeker niet als je redelijk wa werkervaring hebt. Tja en daar zit je dan in een vreemde omgeving  en dan? Nee, als ik eerlijk ben dan vind ik het niet meer dan normaal dan een visum procedure per jaar of half jaar wordt bekeken en dat Australie zich kan veroorloven om "kieskeurig" te zijn is in mijn ogen niet eens zo slecht.

Al realiseer ik mij ook dat het makkelijk praten is met een visum op zak. Ach en misschien wordt mijn frustratie ook wel weer aangewakkerd als we besluiten voor een partner visum te gaan  :wink:

Chantal
 
heb de issue papers van sept uitgeprint, ben nu tussendoor even alles aan het lezen, en 1 vraag van mezelf is al beantwoord;

Wanneer komt de lijst?
".....expected to be completed in late 2009"
Kan dus nog even duren voor we meer zekerheid hebben  :|
 
Hey Chantal,

ik geef je wel gelijk hoor... is alleen rot dat als je eindelijk de beslissing genomen hebt om te gaan, je gigantisch wordt tegengewerkt door het hele systeem.
Wij hebben gelukkig rekening gehouden met een wachtttijd van 2 à 3 jaar, maar het moet ook niet langer gaan duren hoor...

Ik wil best wachten, dat was ingecalculeerd, maar ik hou niet van onzekerheid....
 
Ik denk dat je ook niet te licht moet denken over emigratie en dat doe ik ook zeker niet. Echter merk ik dat na 4 jaar wachten nu de koek echt wel op is. Ik kan dan nu ook niet verder kijken dan het visum. Daarnaast merk ik dat er voor iemand met welfare work (wat dan wel nergens op een "in demand list" staat), wel voldoende werk is. Als ik alleen al zie hoeveel vacatures er op de website van de Department for Child Protection staan (waar ik eerder al aangenomen was), kan ik me soms weleens boos maken om het feit dat ik zo tegen gewerkt wordt en ja dat is voornamelijk ook frustratie vanuit een wachttijd van 4 jaar! Ik heb me eerder altijd positief opgesteld, maar dat lukt me deze week gewoon even niet! Dan denk ik er nog steeds niet te licht over, echter komen bij mij deze week gewoon de frustraties van 4 jaar je leven on hold zetten voor een emigratie die steeds maar weer uitgesteld wordt. Ja daar ben je dan weleens klaar mee. Ik ben moe op het vooruit participeren, maar heb gemerkt dat alles wat ik steeds aanpak, niet doorgaat en daardoor ben ik continu bezig om te bekijken wat een volgende stap kan zijn.
Waarschijnlijk praat ik ook wel weer makkelijker als ik eenmaal mijn visum heb, maar dat is nog niet, dus ik zeur nog lekker even door!
 
[quote author=nesje link=topic=10404.msg146686#msg146686 date=1253113051]
Hey Chantal,

ik geef je wel gelijk hoor... is alleen rot dat als je eindelijk de beslissing genomen hebt om te gaan, je gigantisch wordt tegengewerkt door het hele systeem.
Wij hebben gelukkig rekening gehouden met een wachtttijd van 2 à 3 jaar, maar het moet ook niet langer gaan duren hoor...

Ik wil best wachten, dat was ingecalculeerd, maar ik hou niet van onzekerheid....[/quote]

2 a 3 jaar is best lang.
Hoelang is een Ielts-test en medische keuring geldig op dit moment.

Wat is de gemiddelde tijd nu op het moment je een immigratie bureau inschakeld tot het verkrijgen van je visum.......8 weken???.


Jack :evil:
 
Volgens mij kunnen de bureaus er nu ook niets zinnigs meer over zeggen. Er zijn nog altijd mensen hier op het forum met een beroep op de CSL die nog geen visum hebben, dus het is nu echt een raar spelletje aan het worden.

Wat heb je trouwens weer een bijzondere handtekening......Yakkie  :|
 
Volgens mij zijn ze drukker met de veranderingen achter de schermen dan visa's uitreiken...
 
hey jack,

8 weken??????? was't maar waar!

toen wij tekenden bij het immi bureau hebben ze gezegd dat vanaf dat we ons dossier indienen bij DIAC het gemakkelijk 1 1/2 à 2 jaar kan duren voor we ons visum zouden krijgen.  Mijn beroep staat enkel op de SOL en niet op de CLS of MODL.  Het immi bureau wist ook toen al dat er veel vernaderingen op til waren en dat we ons dus moesten voorbereiden op een lange wachttijd.

De geldigheid van de IELTS test heeft belang bij het indienen van je skills assessment en DIAC aanvraag, eens die weg is maakt het niet meer uit.  De oproep voor de medicals krijg je pas op het laatst, die verachten wij niet voor september 2011...

Wij zijn dus voorbereid...
 
[quote author=Catkin link=topic=10404.msg146766#msg146766 date=1253189897]
Volgens mij zijn ze drukker met de veranderingen achter de schermen dan visa's uitreiken...
[/quote]
Dat denk ik dus ook.

Zat me af te vragen, als die nieuwe lijst er straks is, zullen ze dan niet zo sociaal zijn om te zeggen dat het niet van toepassing is voor de mensen die de aanvraag al ingediend hebben? Zou eigenlijk toch niet meer als normaal zijn!

@Nesje, Jack is maar een beetje aan het klooien hoor over die 8 weken, das zijn humor ( die ik wel leuk vindt trouwens, ook de handtekening!  :grin:
 
[quote author=skippie link=topic=10404.msg146815#msg146815 date=1253260664]

Zat me af te vragen, als die nieuwe lijst er straks is, zullen ze dan niet zo sociaal zijn om te zeggen dat het niet van toepassing is voor de mensen die de aanvraag al ingediend hebben? Zou eigenlijk toch niet meer als normaal zijn!

[/quote]

Dat was echter bij de invoering van de CSL ook niet. Dat gold ook gelijk voor iedereen. Aangezien ze nu de CSL en MODL een soort van samenvoegen en de CSL er uiteindelijk uit gaat, zal dit een wijziging zijn voor iedereen.
 
Ik vind, mijn mening hoor,
De wachttijd is te lang, je zou stress korting moeten krijgen tijdens de periode dat je moet wachten totdat je visa aanvraag bekeken word.
Genoeg voor een uitetentje voor 8 ofzo :up:

Toch als je eenmaal hier bent hebt je het te druk met al de andere punten (huisje boompje beestje en crocs) dat je die stress tijd na enkele uren alweer vergeten bent.
M.a.w. het is de moeite waard.

Jack :evil:
 
daar doen we het dan ook voor hé jack!!!  We weten waar we aan beginnen...

daar gaan we voor  :surfer: :beach: :beach: :fishing: :tent:...

no more, no less
 
Back
Top