rijbewijs halen

Je kan zelfs een rijbewijs halenop een toeristenvisum...geen probleem.
Je moet wel een adres kunnen opgeven en bewijs daarvan.
Verder een eitje
 
Je kan zelfs een rijbewijs halenop een toeristenvisum...geen probleem.
Je moet wel een adres kunnen opgeven en bewijs daarvan.
Verder een eitje

He? Misschien verschilt dit per staat, hier in WA in het onmogelijk. Er moet een visum in je paspoort staan (maw geen elektronische zoals een e676 of zelfs de WHV). Anders was mijn vriendin allang begonnen met rijlessen...
kijk: http://www.transport.wa.gov.au/mediaFiles/LBU_FS_POIExamples.pdf

W817... Er is wel iets vreemds, ik herinner gesproken te hebben met een Estoniër (correct?) en die had op een WHV een bijkomende rijbewijs voor vrachtwagens hier behaald. De regels worden niet tot op de letter toegepast, lijkt me dan. o_O
 
Een Duits meisje met wie ik een tijdje op een huis gepast heb, heeft in WA haar rijbewijs behaald terwijl ze op een WHV was. Ze had in Duitsland alleen een volledig motorrijbewijs. Ze hoefde alleen maar even met een L te rijden (was aan haar, hoe lang), kon toen dat examen toen, en kreeg vervolgens haar volledige Aussie rijbewijs (dus geen P-platen) omdat ze in Duitsland dus al haar motorrijbewijs had en dat werd gezien als genoeg ervaring te hebben opgedaan in het verkeer.

Ze heeft overigens dezelfde dag (na het behalen van haar rijbewijs) al tegen een andere auto aangereden...
 
Mijn dochter is 16 en begonnen met rijden, met L.,ze moet 120 loguren maken,met mij naast haar zij, alhoewel 1 les bij een school voor 3 loguren telt.Maar dat ben je niet verplicht.Heeft ook geen zin,want
ze zou het wel in 3 maanden kunnen volbrengen,alleen je mag toch niet binnen een jaar je P halen.
Als je nog geen 3 jaar met een P hebt gereden,krijg je ook je volledige rijbewijs ook echt niet.

Hoe jouw vriendin dit voor elkaar krijgt zou ik wel ff willen weten, dat vind ik wel wat voor mijn dochter, we leven in NSW,misschien scheelt dat, alsnog vind ik het een fantastisch verhaal, klopt het wel??
 
Het verhaal klopt (helaas). Het zat hem in dat ze in Duitsland dus al een rijbewijs had. Weliswaar een motorrijbewijs, maar toch. Het verhaal achter de P-platen is immers dat je eerst meer ervaring moet opdoen in het verkeer. Je kunt misschien wel goed kunnen rijden, maar je moet ook kunnen anticiperen en inzicht kunnen hebben in wat er om je heen gaande is, dat komt door de jaren. Vandaar dat het voor haar mogelijk was om gelijk haar volledige rijbewijs in OZ te krijgen. Door al die jaren 'verkeerservaring' (ze was toen 27, dacht ik en had haar motorrijbewijs al zo'n 7/8 jaar) en daarmee (volgens hen) ook het inzicht (dat in haar geval overigens compleet ontbrak, maar dat terzijde) hoefde ze dus geen P-platen meer.

Dit was overigens in WA, geen idee hoe dit in andere staten zit. Daarnaast gaat dit dus ook alleen maar op voor mensen die dus al een volledig motorrijbewijs hebben.
 
VICTORIA! (sory beetje dom dat ik dat er niet bij had gezet!) :)

En wij vragen ons visa online aan, dus dan niets in het paspoort.. maar maakt dat echt zoveel uit????
 
Krijg je nog wel een grant letter als je het online aanvraagt? Dan kan je die uitprinten en meenemen.
 
Hey Kooka, zo ver zijn we nog niet (zitten nog in de "wacht-modes"), maar ik neem aan van wel..

@Steve, is dat in elke staat zo? of je weet?
 
Wij konden in Victoria als we wilden zo een rijbewijs ophalen, voor de motor moet je wel een praktijkexamen afleggen. Stelde niks voor vertelde de dame van de DMV.
 
In WA is het mogelijk om met een 457 rijlessen te doen en rijbewijs te halen; mijn vrouw is er nu mee bezig. Ze heeft al een rijbewijs maar 1 die niet zomaar omgewisseld kon worden. Ze hoeft ook niet met L-plates te rijden en kan in principe ook gewoon alleen rijden terwijl ze lessen neemt.

Volgens mij moest ze inderdaad een visum sticker in haar paspoort halen voor een temporary permit, maar dat was ook zo gepiept.

Ik kon zelf mijn Nederlandse rijbewijs gewoon omwisselen voor een WA license
 
Verdorie, verkeerde staat uitgekozen :rolleyes:

In SA hoeft dit niet..voor wie geen test wil doen in VIC...gewoon even een roadtrippie naar SA om je rijbewijs om te zetten van NL naar AUS...en dan in VIC weer omzetten naar een VIC rijbewijs:rolleyes:
 
Als je een Nederlands rijbewijs hebt, kun je die in Tasmanie gewoon inwisselen voor een Tasmaans rijbewijs. Dit geldt voor zowel een auto- als motorrijbewijs. Een vrachtwagenrijbewijs kan niet omgezet worden zonder examen te doen.
 
Ik weet het, daarom zou het fijn zij als dat in een andere staat wel zou kunnen. >:D
(Tijdens ons validatie hebben we dat uitgezocht en staat startklaar voor als we aankomen. ;)
Aardige mensen op het kantoor van Sorrel)
 


OFX
Back
Top