Rijbewijs overschrijven

[quote author=charlotte link=topic=1389.msg11974#msg11974 date=1112173363]
en voor west australie?
en waar kan ik mijn rijbewijs laten vertalen?
groetjes
[/quote]
voor west australie weet ik niet maar voor een internationale rijbewijs moet je naar de anwb, krijg je een inlegvel bij je rijbewijs

[quote author=jufrebekka link=topic=1389.msg12239#msg12239 date=1112657440]
Ik heb geen inlegvel hoor! Een heel apart boekje!  :up:
[/quote]

En idem voor mij ! Maar bij de Queensland transport Department keurden ze het nog geen blik waardig toen ik mijn auto/motorrijbewijs test kwam afleggen !

Er zijn zowel over QLD rijbewijs als internationaal rijbewijs al eerder 'draadjes' geweest en daar staat heel goed beschreven  over hoe het een en ander in zijn werk gaat  !  :up:

Groetsels,

Ingrid.

[quote author=Aussielover link=topic=1389.msg12243#msg12243 date=1112670353]
[quote author=jufrebekka link=topic=1389.msg12239#msg12239 date=1112657440]
Ik heb geen inlegvel hoor! Een heel apart boekje!  :up:
[/quote]

En idem voor mij ! Maar bij de Queensland transport Department keurden ze het nog geen blik waardig toen ik mijn auto/motorrijbewijs test kwam afleggen ! [/quote]'t Is inderdaad maar net wie er achter de balie staat. Ik moest destijds wel mijn officiele vertaling (gehaald bij het NL consulaat in Mary Street a $25) laten zien...

[quote author=Hans de Visser link=topic=1389.msg12245#msg12245 date=1112670887]
't Is inderdaad maar net wie er achter de balie staat. Ik moest destijds wel mijn officiele vertaling (gehaald bij het NL consulaat in Mary Street a $25) laten zien...
[/quote]

Ja, dat klopt ! Ik had dus helemaal geen vertaling nodig want het NLse rijbewijs spreekt voor zich met de symbolen en er staat drivers license op dus toen werd het zonder meer geaccepteerd !  :)

Ingrid.

[quote author=Aussielover link=topic=1389.msg12254#msg12254 date=1112691998]
't Is inderdaad maar net wie er achter de balie staat. Ik moest destijds wel mijn officiele vertaling (gehaald bij het NL consulaat in Mary Street a $25) laten zien...
[/quote]

Ja, dat klopt ! Ik had dus helemaal geen vertaling nodig want het NLse rijbewijs spreekt voor zich met de symbolen en er staat drivers license op dus toen werd het zonder meer geaccepteerd !  :)

Ingrid.

[/quote]Hallo
Als ik lees hoe verschillend de ervaringen zijn, denk ik dat makkelijker is om een I R bij de ANWB te halen,
spaart je een hoop werk als de verkeerde baliebep er staat.
En zoals met alles "beter mee verlegen dan om verlegen"

Gr. Ton en Ineke  :wink:

[quote author=Ton en Ineke link=topic=1389.msg12255#msg12255 date=1112693990]
[/quote]

Ingrid.

[/quote]Hallo
Als ik lees hoe verschillend de ervaringen zijn, denk ik dat makkelijker is om een I R bij de ANWB te halen, spaart je een hoop werk als de verkeerde baliebep er staat.[/quote]Yep, ik had dus duidelijk de verkeerde bep, want ze wou toch echt een vertaling zien van al die mooie symbooltjes op m'n rijbewijs (en van 'geb.plaats', 'adres bij afgifte' etc) ...

Kun je alles eigenlijk zonder problemen overschrijven, ik bedoel als je in mijn geval ook je vrachtwagen rijbewijs hebt!  Of moet je hier weer andere theorie voor doen als je B rijbewijs!

Groetjes Sander

Nadat we in SA allebei de theorietest met goed gevolg hadden afgelegd moesten we het rijbewijs zelf aanvragen. We zijn allebei brildragend en dus kwam de vraag (letterlijk!) "do you need those glasses?". Sylvia was eerst en antwoordde een beetje verbaasd eeeuh ja. En dus kreeg zij een aantekening dat ze een bewijs van een opticien moest hebben dat ze een goede bril droeg.

Wijzer van deze leerzame ervaring antwoordde ik even later (bij dezelfde kerel) dat ik ze niet nodig had en hoppa, rijbewijs geregeld! En toch zie ik veel te weinig om zonder bril veilig te kunnen rijden. Mooi volk die Australiers.

[quote author=Ton en Ineke link=topic=1389.msg12255#msg12255 date=1112693990]
[/quote]

Ingrid.

[/quote]Hallo
Als ik lees hoe verschillend de ervaringen zijn, denk ik dat makkelijker is om een I R bij de ANWB te halen,
spaart je een hoop werk als de verkeerde baliebep er staat.
En zoals met alles "beter mee verlegen dan om verlegen"

Gr. Ton en Ineke  :wink:
[/quote]

Ton, staat I R voor Internationaal Rijbewijs? deze was toch maar 3 maanden geldig? Of kun je bij de ANWB de officiële vertaling halen van het rijbewijs? Zou niet weten waar je dat anders hier in NL moet doen namelijk....

Die "drie maanden geldig" had jij denk ik verkeerd begrepen.
Als je permanent in Aus wil blijven MOET je binnen 3 mnd
een Aus rijbewijs halen.
Je NL rijbewijs is dan nog wel geldig maar je mag dan eigenlijk
niet meer met alleen je NL rijbewijs rijden.

Gr. Ton

Het Internationaal rijbewijs is dus een jaar geldig, maar dit rijbewijs word hier in QLD niet echt serieus genomen.

Men vraagt dan toch nog naar je Nederlandse rijbewijs als je aangehouden word (heb ik me laten vertellen althans)  :-(

En bij identificatie voor het behalen van je een QLD rijbewijs vroeg men ook naar mijn NLse rijbewijs en NIET naar mijn internationale rijbewijs.  :-(

Maar ik dacht destijds ook 'beter mee verlegen dan om verlegen' dus ja... ik heb er idd ook een gehaald. Maar ik heb er dus echt helemaal niks aan gehad !  :cry:

Dat is mijn ervaring.

Veel succes met de voorbereidingen !

Grts :bye:

Ingrid.

Het is ook alleen maar voor als je een zeurpiet tegenkomt.  :x
Alleen met een IR mag je niet rijden.
De wet zegt dat je een officieele engelse vertaling dient te hebben
als je een rijbewijs hebt in een andere taal.
Voor de meeste zijn de plaatjes in het NL rijbewijs genoeg
om te begrijpen wat er staat.
Wat er in het NL staat geschreven is eigenlijk niets extra.
Alleen een zeurpiet (bep) wil dat weten.  :-D

Gr. Ton

[quote author=tum link=topic=1389.msg22988#msg22988 date=1123224124]
en voor je motor?  :)
[/quote]Hier in QLD hoef je voor de motor alleen maar theorie-examen te doen (5 extra vragen naast het gewone "auto" theorie-examen).

:shout: En voor de vrachtauto ( C rijbewijs ) Krijg ik dan 10 extra vragen, help help!

:-D

Eh, ja inderdaad! :lol: Voor de vrachtwagen: 10 vragen extra, zie http://www.transport.qld.gov.au/qt/LTASinfo.nsf/index/licensing_question1#licence

Back