[quote author=Aussielover link=topic=1389.msg23010#msg23010 date=1123239025]
Het Internationaal rijbewijs is dus een jaar geldig, maar dit rijbewijs word hier in QLD niet echt serieus genomen.
Men vraagt dan toch nog naar je Nederlandse rijbewijs als je aangehouden word (heb ik me laten vertellen althans) :-(
En bij identificatie voor het behalen van je een QLD rijbewijs vroeg men ook naar mijn NLse rijbewijs en NIET naar mijn internationale rijbewijs. :-(
[/quote]
Het Internationale Rijbewijs is idd niets anders dan een grijs boekje met daarin (zeer slecht geprint trouwens) in veel talen de beschrijving van de tekst die in je rijbewijs zit. Maar tegenwoordig met het nieuwe rijbewijs is het geen vertaling meer, want in het nieuwe rijbewijs staan alleen maar plaatjes. Alleen je Internationale Rijbewijs heb je dus idd. geen fluit aan....
Ik ben in 2000 in Oz. een keer aangehouden door een politievrouwtje 's morgens om 9.00 uur omdat ik in mijn achteruitkijkspiegel keek en achter mij die politie-auto zag staan. Mijn neef zat naast mij en ik vertelde hem: "Er staat ook een politie-auto achter ons, met een best wel een knappe vrouw achter het stuur.". Hij kijkt dus achterom (had geen zicht op de achteruitkijkspiegel) en dat was reden voor haar om ons met zwaailicht (en ik meen ook sirene) aan te houden. Nadat de Rego was gecontroleerd en dat ik had geblazen of ik alcohol had gedronken (duh, om 9.00 uur 's morgens en ik drink 's avonds nooit zo veel dat ik de volgende ochtend nog zo'n restpartij in mijn lichaam heb)...en toen mocht ik weer gaan....Ze vond het denk ik wel jammer dat ze niet "gescoord" had.....