Rijbewijs?

Jens

New Member
Hoi iedereen,

Even een kort vraagje. Aangezien een internationaal rijbewijs slechts 1 jaar geldig is, wil ik weten hoe ik daarna geldig kan gaan rijden in Australie. Weet iemand wat ik moet doen?
 
Even bij de MVR binnen wandelen offe is dit typisch NT's?....

Well!!

Anders even deze link doorspitten.

http://australia.gov.au/topics/transport/registration-and-licences

Cheers,

Jack :evil:
 
Australisch rijbewijs aanvragen. Dat moet sowieso als je meer dan drie maanden permanent in Australie woont. De eisen en prijzen verschillen per staat. Een rij-examen hoef je niet af te leggen, maar in sommige staten moet je wel een theorietest doen.

Groetjes,
Rixta
 
Een internationaal rijbewijs heb je in OZ niet nodig.
Er bestaan diverse draadjes over deze materie en de link waar Jack naar verwees bevestigd dit.
Jan
 
Ik woon in Queensland en heb een Queensland driverslicense aangevraagd. Appeltje eitje zonder tests.
 
In NSW is het ook een kwestie van een stapel formulieren invullen, benodigde documenten overleggen, geld betalen, fotootje, vijf minuten wachten en wegwezen met je plastic kaartje.

Groetjes,
Rixta
 
hi Rixta, had je een officiele vertaling van je NL rijbewijs?

http://red-roads.blogspot.com/2011/01/agonised-man-wearing-spiderman-suit.html
 
hi Rixta, had je een officiele vertaling van je NL rijbewijs?

http://red-roads.blogspot.com/2011/01/agonised-man-wearing-spiderman-suit.html

Nee, alleen het roze papiertje zelf. En dat was goed genoeg. Ik moest de dame aan de balie er wel van overtuigen dat ik als Nederlandse geen theorietest hoefde te doen, maar toen ze die informatie in haar systeem had gevonden was het alleen een kwestie van papierwerk en betalen.

Groetjes,
Rixta
 
En hoe lang geleden is dat? Want wij moesten een paar weken geleden toch echt onze NL rijbewijzen laten vertalen (a la $300) :angry1: :angry1:
 
Ik zit hier nu WA iets meer dan twee jaar en hoefde ook geen vertaling te laten zien het orgineel was genoeg.

suk6
 
En hoe lang geleden is dat? Want wij moesten een paar weken geleden toch echt onze NL rijbewijzen laten vertalen (a la $300) :angry1: :angry1:
Naar aanleiding van een advies hier op het forum hebben wij bij het RDW (hier in NL dus) een officiële vertaling van ons rijbewijs aangevraagd. Dat kost een paar euro en heb je binnen 2 weken in huis, super geregeld!

Groet,
Annemarie
 
Die vertaling kan je toch gewoon voor een prikkie bij de ANWB weg halen?? :huh:
Klopt alleen kost het daar iets van EUR 20 plus een pasfoto, ongeveer 10 tot 15 x zoveel dus als die RDW vertaling. En die RDW vertaling verloopt niet na een jaar.....
 
En hoe lang geleden is dat? Want wij moesten een paar weken geleden toch echt onze NL rijbewijzen laten vertalen (a la $300) :angry1: :angry1:
Zes jaar geleden. Maar de mensen bij de RTA weten ook niet alles en willen nog wel eens om dingen vragen die ze niet nodig hebben. Zo wilde die mevrouw mij dus een theorietest laten doen, wat niet nodig was. Het is dus nuttig om even heel goed informatie te verzamelen voor je emigreert, voor de staat waar je heen gaat. Dat kan veel gezeur schelen als je je rijbewijs wilt aanvragen.

Groetjes,
Rixta
 
Klopt alleen kost het daar iets van EUR 20 plus een pasfoto, ongeveer 10 tot 15 x zoveel dus als die RDW vertaling. En die RDW vertaling verloopt niet na een jaar.....

:grin: Ik had verwacht dat je bij de RDW veel meer voor zou moeten betalen! :grin:
Thanks voor de tip! :up:

Na even zoeken gevonden:
Register aanvraag
Maar € 4,90 pp!! :lol:
 
Hai,

Let op! Als je een nieuw rijbewijs hebt (plasic kaartje) moet je het idd laten vertalen. Op het oude rijbewijs (papiertje) staat het blijkbaar ook in het engels dus hoef je het waarschijnlijk niet eens te laten vertalen. Idd wel goed opletten met de vertaalbureau's. Mijn man en ik belde hetzelfde vertaalbureau, uuhhhmm niet echt een bureau meer 1 gekwalifiseerd persoon, en tegen hem (hij praatte engels) zij ze dat de kosten 80 dollar waren en toen ik haar belde (in het nederlands) kostte het maar 20 dollar..... Een hollander met australische fratsen dus.....

Succes!
 
Dus het is allemaal heel gemakkelijkj.
Hoe komt het dan eigenlijk dat ik nog altijd zonder ID of rijbewijs rond rij?. <_<

Jack :evil:
 
Let op! Als je een nieuw rijbewijs hebt (plasic kaartje) moet je het idd laten vertalen. Op het oude rijbewijs (papiertje) staat het blijkbaar ook in het engels dus hoef je het waarschijnlijk niet eens te laten vertalen.

Zal dan weer per staat verschillen denk ik. Hier in SA heb ik ruim twee jaar geleden mijn rijbewijs meegekregen, zonder een vertaling van mijn NLse rijbewijs (credit card formaat).
 
Had hier in Queensland (october 2009) ook geen vertaling nodig. En rijbewijs was creditcard formaat.
Misschien hielp het dat Pamela jaren geleden bij Queensland Transport gewerkt heeft, het was meer "how are you doing", dan dat er op mijn rijbewijs gelet werd.

groetjes Johan
 
Back
Top